Leegstandbeheer van commercieel vastgoed: 3 lucratieve voordelen
Commercieel vastgoed dat leegstaat: dat kost geld. De vierkante meters leveren niets op, waardoor het rendement uitblijft en er onderaan de streep veel geld verloren gaat.
Hoe zorgt u toch voor een oplossing, zelfs als het al een tijd lang niet lukt om reguliere huurders te vinden? Voor leegstaand commercieel vastgoed zijn er allerlei oplossingen. U kunt denken aan het plaatsen van tijdelijke bewoners op basis van bruikleen of u geeft uw vastgoed tijdelijk in gebruik aan enthousiaste startups, zzp’ers, kleine bedrijven of kunstenaars.
Die tijdelijke invullingen zorgen voor levendigheid van het pand en het gebied, voorkomen verloedering en gaan de andere risico’s van leegstand tegen (zoals kraak, inbraak, vandalisme en diefstal). Bovendien levert het leegstandbeheer ook financieel minimaal drie belangrijke voordelen op.
Financiële voordelen van leegstandbeheer
Benieuwd naar die financiële voordelen van leegstandbeheer van commercieel vastgoed? We zetten ze voor u op een rij:
- Nieuwe inkomstenstroom
- Betere verhuur- of verkoopbaarheid
- Voorkomen van waardeverlies
Voordeel 1: Nieuwe inkomstenstroom
Tijdelijke bewoners en ondernemers die er aan de slag gaan betalen daarvoor een (kleine) maandelijkse vergoeding. U genereert bij tijdelijke verhuur of bruikleen beperkte inkomsten. Het is niet zoveel als dat u er bij reguliere verhuur voor zal krijgen, maar aan de andere kant voorkomt het in ieder geval dat u meer kosten maakt dan wat het oplevert. Dat kan het alsnog financieel interessant maken, zelfs op de korte termijn.
Voordeel 2: Betere verhuur- of verkoopbaarheid
Een pand dat in gebruik is toont levendig. Sterker nog, de verkoop- en verhuurbaarheid neemt er enorm van toe. Wilt u de locatie presenteren aan potentiële huurders of kopers? Als er op dat moment tijdelijke bewoners of creatieve ondernemers aanwezig zijn kan dat de waarde flink opdrijven. Het is op die manier een investering die zich bij verkoop of verhuur meteen terugbetaalt.
Voordeel 3: Voorkomen van waardeverlies
Bij leegstand van commercieel vastgoed loopt u een aantal risico’s. Het gaat om kraak, inbraak, vandalisme en diefstal. Bovendien kan er verloedering optreden. In dat geval zou de waarde van een pand of gebouw flink afnemen. Met de tijdelijke invulling op basis van onze creatieve oplossingen voorkomt u het risico op verloedering, waardoor de waarde van de pand veel beter behouden blijft.
Leegstandbeheer van commercieel vastgoed
Zoekt u naar een oplossing voor leegstandbeheer van commercieel vastgoed? Dat is waar we bij VPS Nederland in gespecialiseerd zijn. Wij beschikken over een ruim netwerk aan kandidaten voor tijdelijke bewoning en bedrijvigheid. Deze mensen zijn op zoek naar tijdelijke woonruimte of werkruimte en worden zorgvuldig door ons gescreend. Voor het tijdelijk gebruik zetten we een tijdelijke huur- of bruikleenovereenkomst in. Dat betekent dat u het commerciële vastgoed altijd binnen 14 tot 28 dagen terug heeft. Dus vindt u een huurder of verkoopt u het pand? Dan leveren we dat binnen die tijd weer netjes en bezemschoon aan u op.
Wij staan voor u klaar
Heeft u vragen of wilt u een vrijblijvende offerte ontvangen? Neem contact op met een van de adviseurs van VPS Nederland.
Laatste nieuws
- 06-03-2025 14:00 Corporatie en gemeente willen complex met 417 sociale huurwoningen kopen
- 06-03-2025 14:00 Topvacature: Woningstichting GoedeStede zoekt projectleider Nieuwbouw
- 06-03-2025 13:39 Glasproductiebedrijf verkoopt bedrijfscomplex in Enschede met sale-and-lease-back transactie
- 06-03-2025 12:17 Koningshof tweede acquisitie UMB Group in Amsterdam-West
- 06-03-2025 11:56 Interieurketen Casa vraagt faillissement aan
- 06-03-2025 11:23 Eres verkoopt wooncomplex in Venray
- 06-03-2025 11:02 Meeste nieuwe luxeretailers voor P.C. Hooftstraat van alle Europese high-end straten
- 06-03-2025 10:52 Green Real Estate sluit aannemingsovereenkomst en erfpachtovereenkomst voor The Hive
- 06-03-2025 10:38 Michiel de Wit partner van vastgoedteam AKD
- 06-03-2025 10:25 Sagax koopt bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam
- 06-03-2025 10:13 Hotels hebben in 2024 weer meer gasten ontvangen
- 06-03-2025 09:49 Otte (CTP): 'Trage verhuur Amsterdamse logistieke hub baart ons geen zorgen'
- 06-03-2025 09:46 Groothandel in levensmiddelen verlengt voor kantoorruimte in Breda
- 06-03-2025 09:00 Topvacature: Gemeente Delft zoekt assetmanager / portefeuillemanager Vastgoed
- 06-03-2025 08:56 Komst verzekeraar naar centrum Tilburg biedt plek voor 600 woningen
- 06-03-2025 08:38 NLTraining huurt kantoorruimte in Ganzenpoort Offices van APF International
- 06-03-2025 08:17 Van Draeckeburgh over actuele subsidiekansen in de woningbouw
- 05-03-2025 15:57 Werkkleding fabrikant huurt logistieke bedrijfscomplex in Dordrecht
- 05-03-2025 15:05 Utrechtse sociale woningbouw groeit, maar blijft achter op afspraken
- 05-03-2025 15:01 Gebrek aan fietsenstalling houdt wonen boven winkels tegen in Haarlem
- 05-03-2025 13:23 Synchroon koopt Zeepfabriek in Nieuwegein
- 05-03-2025 12:10 Softwareontwikkelaar huurt 1.500 m2 kantoorruimte in Smakkelaarsburgt in Utrecht
- 05-03-2025 12:10 Particuliere belegger koopt drie commerciële ruimtes aan Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 05-03-2025 12:04 PingProperties verkoopt wasstraat in Ridderkerk
- 05-03-2025 11:04 RvS stelt procederende architect in het ongelijk
- 05-03-2025 10:48 Dual Benelux huurt kantoorruimte aan Westersingel in Rotterdam
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.