Oplever App scheelt verhuurders een hoop geld, tijd en gedoe
Stapels formulieren en foto’s en dan maar hopen dat je als verhuurder niets vergeeten bent. De oplevering van vastgoed aan een gebruiker is ingewikkeld en tijdrovend. En dan de discussies achteraf. Die leveren menig verhuurder ook nog eens de nodige hoofdbrekens op. Dat moet allemaal anders kunnen, dacht Paul de Jonge, oprichter en eigenaar van PDJ Vastgoed in Bunnik. Hij kwam met een even geniale als eenvoudige oplossing: De Oplever App.
“Zowel voor professionele beheerders en particuliere/institutionele verhuurders van woningen, kantoren, bedrijfsruimten, winkels als voor de particuliere woningeigenaar die zijn stulpje tijdelijk wil verhuren maakt de Oplever App het opleveringsproces een stuk eenvoudiger en efficiënter”, vertelt De Jonge in zijn kantoor. “Behalve tijd, scheelt het werken met deze innovatieve app de verhuurder/beheerder een hoop gediscussieer en juridisch getouwtrek”, stelt hij. De Jonge demonstreert hoe na het downloaden van De Oplever App via de App Store ten behoeve van de Ipad danwel Google Play ten behoeve van andere tablets, aan de hand van een gebruikersvriendelijk volledig geautomatiseerd stappenplan het opleverrapport wordt gemaakt.
Compleet en geordend met een onbeperkt aantal foto’s. Alles wordt beschreven. De staat van het object, gespecificeerd naar ruimte of vertrek. Maar ook de meterstanden en de contractdetails. Als partijen akkoord zijn, kunnen ter plekke, op de tablet/Ipad, de digitale handtekeningen worden gezet. Waarna het rapport, inclusief de foto`s en de foto`s van de meterstanden, meteen automatisch in een PDF bestand wordt opgemaakt, zodat er niet meer aan gemorreld kan worden. Ten slotte gaat het bestand automatisch naar alle betrokkenen, die vermeld zijn in het opleveringsrapport. Via de mail.” Hierdoor is er voor alle betrokken partijen direct en volledige duidelijkheid omtrent de staat waarin het object zich dan bevindt.
Dat scheelt de verhuurder bakken met werk. Handgeschreven opleverformulieren of word-documenten hoeven immers niet eerst terug naar kantoor, daar in een officieel rapport te verwerkt om vervolgens weer richting huurder te gaan voor een handtekening. “Omslachtig, tijdrovend, risicovol vanwege het foutengevaar en dus al helemaal niet efficiënt”, weet De Jonge uit ervaring. “Met De Oplever App is een hoop gedoe voltooid verleden tijd.” Daarnaast is de digitale archivering van het PDF-document een bijkomend voordeel.
Aantal stappen uit proces gesneden
Gebruiker van de app, Ronald Dekker, Development Director bij Domino’s Pizza Netherlands, zegt desgevraagd: “Nadat wij begin 2013 zijn overgestapt op de Vastgoed Beheer App van PDJ Vastgoed om de meldingen en klachten uit de winkels efficiënter en gerichter op te volgen, zijn wij sinds kort ook landelijk overgestapt op De Oplever App. Dankzij deze applicatie gaan de opleveringen van onze winkels zowel bij ingang als bij het einde van de huurovereenkomsten stukken efficiënter, sneller en overzichtelijker. Er zijn nooit meer discussies achteraf, omdat alle betrokken partijen het opleveringsrapport direct op locatie tekenen nadat ze het complete rapport met foto’s hebben doorgelezen”, vertelt hij. “Een unieke oplossing die zowel Domino’s Pizza als de franchisenemers, makelaars en verhuurders veel geld, tijd en ergernissen bespaart. Een typisch voorbeeld hoe automatisering een aantal stappen uit ons proces heeft gesneden. En dus enorm veel kosten bespaart.”
De Jonge maakt De Oplever App op verzoek helemaal op maat. “We bakken er desgewenst de huisstijl en de specifieke procedures van een bedrijf in.”
Ook Dekker heeft behalve De Vastgoed Beheer App, De Oplever App geheel in eigen huisstijl laten ontwikkelen. Alle voor Domino’s Pizza essentiële opleveringspunten zijn daarin opgenomen. “Dat maakt de applicatie voor ons helemaal compleet.”
Duur is het niet. Voor nog net geen €10 kan de basisversie van de app worden gedownload en vervolgens onbeperkt worden gebruikt. De kosten voor een customized versie is geheel afhankelijk van de wensen van de organisatie/gebruiker, waarbij eigenlijk alle denkbare en gewenste tools, die verbandhouden met opleveringen, mogelijk zijn. Hiervoor zal dan een offerte op maat gemaakt worden.
Corporaties kunnen met app snijden in kosten
Niet alleen verhuurders van winkels, kantoren en bedrijfsruimten zijn een gat in de markt. De Jonge ziet ook een mooie toekomst voor zijn product in de woningmarkt. “Bij eindopleveringen van woningen gaat het er vaak hard aan toe. Discussies die soms uitmonden in een gang naar de rechter. Huurders zijn verplicht om woningen in dezelfde staat achter te laten als toen zij de woning aan het begin van het contract betrokken. Maar in de praktijk blijkt dat als één en ander niet goed is gedocumenteerd, de verhuurder aan het langste eind trekt. Met onze app kunnen geen belangrijke stappen meer worden vergeten en is er nooit discussie over de staat van het gehuurde, er is immers een uitgebreide beschrijving en zijn er foto`s. Ook ideaal dus voor particulieren zonder ervaring met de valkuilen die nu eenmaal horen bij het verhuren van een woning.”
De Jonge ziet ook voor woningcorporaties in De Oplever App veel besparingskansen. Dagelijks wisselen honderden sociale woningen van huurder, daarbij horen even zovele opleveringen. “In een tijd dat corporaties moeten bezuinigen, kan De Oplever App daar significant aan bijdragen. ”
Maar ook projectontwikkelaars, bouwers en niet vergeten de specialisten van Vereniging Eigen Huis kunnen hun voordeel doen met de applicatie bij de oplevering van nieuwbouwwoningen aan consumenten.
Meer weten over De Oplever App? Klik hier.
Laatste nieuws
- 23-08-2024 14:20 Grote beleggers investeren nauwelijks in nieuwe woningen, maar Wbh niet grootste issue
- 23-08-2024 13:43 Weg vrij voor deelgebied 5 in Merwedekanaalzone: Tot 4.250 woningen mogelijk
- 23-08-2024 12:27 Alex Invest koopt winkelruimte in Woonmall Alexandrium
- 23-08-2024 11:26 Opmerkelijk: Voor dit nieuwbouwproject zijn 'incentives' nodig om kopers te trekken
- 23-08-2024 11:06 Raad van State stelt bezwaarmakers tegen 250 woningen in Tilburg in ongelijk
- 23-08-2024 09:21 Starters vragen vaker naar familiehypotheek en schenkingsvrijstelling, na afschaffing jubelton
- 23-08-2024 08:48 CBS over detailhandel: Non-food sector groeit, omzet supermarkt daalt
- 22-08-2024 16:42 IVBN-directeur: ‘Woningmarkt heeft heel fragiel punt bereikt, overheid moet nu stimuleren’
- 22-08-2024 16:12 Ondernemers en investeerders die elkaar helpen is de bewezen kracht van Mogelijk
- 22-08-2024 14:00 Bestemmingsplan voor 48 appartementen in Geldermalsen onherroepelijk
- 22-08-2024 11:31 Hightechbedrijf huurt 1.370 m2 in Eindhoven
- 22-08-2024 10:21 Scapino opent winkels in vier oude panden van Bristol
- 22-08-2024 09:19 Huurders blijven vaker zitten door achterblijvend aanbod van topkwaliteit kantoorruimte
- 22-08-2024 08:42 Twee nieuwe huurders voor City Center Tilburg
- 22-08-2024 08:42 Sam Heijkoop en Marnix Uri naar VanWonen
- 22-08-2024 06:00 Boissevain: DNB, geef banken de ruimte hun marges op peil te houden
- 22-08-2024 00:00 Koopwoningen bijna 11 procent duurder, grootste stijging in twee jaar
- 21-08-2024 18:57 Jos Baeten (a.s.r.): ‘Helft van onze woningportefeuille komt door huurwet in gereguleerde segment’
- 21-08-2024 15:57 Voormalig bankgebouw in Driebergen mag getransformeerd worden naar woningen
- 21-08-2024 14:03 Gemeenteraad Maashorst aan zet voor bijna 100 woningen
- 21-08-2024 12:51 A.s.r. investeert niet in nieuwe huurwoningen door Wet betaalbare huur
- 21-08-2024 12:13 Meierijstad geeft groen licht voor bouw flexwoningen voor 500 arbeidsmigranten
- 21-08-2024 11:32 Elan Wonen trekt stekker uit plannen voor verdichting in Haarlem-Meerwijk
- 21-08-2024 10:56 StartDock huurt ruim 1.800 m2 aan Keizersgracht in Amsterdam
- 21-08-2024 10:47 Ronald van der Zalm keert terug naar Cushman & Wakefield
- 21-08-2024 10:06 Montea boekt in Nederland 22 miljoen omzet in eerste helft van het jaar
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.