Grip op pakketbezorging: Laten we het anders inrichten

Grip op pakketbezorging: Laten we het anders inrichten

Minder ruimte, meer autoluwe zones, maar een toenemende drukte door bestelbusjes in stedelijke gebieden. In de snel veranderende wereld van vastgoedbeheer en e-commerce staan vastgoedontwikkelaars, beheerders en facility managers voor uitdagingen. Er moet wat veranderen, zoveel is duidelijk.

De explosieve groei van online winkelen heeft geleid tot een ware tsunami aan pakketbezorgingen, met alle logistieke problemen van dien. Het is een bekend beeld: stapels pakketjes in de hal, koeriers die worstelen om parkeerplekken te vinden en klachten van bewoners die pakketten kwijtraken omdat deze onbeheerd in het pand worden achtergelaten, of druk op de receptie bij kantoren. 

Beheerders en facility managers hebben hun handen vol aan het managen van dit sterk groeiende logistieke probleem en komen minder toe aan hun kerntaken. En wees eerlijk: je kunt je als beheerder wel wat leukers bedenken dan te dweilen met de kraan open. Daarnaast hebben vastgoedontwikkelaars te maken met strengere regelgeving, zoals het beperken van verkeersoverlast en het bevorderen van autoluwe gebieden.

De uitdagingen rondom pakketbezorging zijn niet alleen tijdrovend, maar hebben daarnaast ook bredere implicaties voor de veiligheid en duurzaamheid van vastgoedbeheer. Al die verschillende koeriers parkeren op de stoep, laten pakketten onbeheerd achter in de hal en verhogen de kans op beschadigingen aan het pand – maar geef ze eens ongelijk als zij weer de zoveelste niet-thuismelding krijgen en onder hoge druk moeten werken. Tijd is geld en zeker in de wereld van pakketlogistiek. Toch is er een pakketservice die deze problemen oplost en ook nog eens bijdraagt aan duurzaamheid en efficiëntie. 

Een innovatieve oplossing
Hier komt MyPup in beeld. MyPup biedt een vernieuwende aanpak voor de last-mile logistiek. MyPup’s aanpak bestaat uit drie onderscheidende stappen die direct een significant verschil teweegbrengen. 

  1. Bundeling pakketten en white label: Zij accepteren en bundelen pakketten van alle aanbieders, op een centrale hub in de stad.
  2. Efficiënte en duurzame bezorging: Zij rijden alle pakketten in één rit per dag, emissievrij naar de Pick Up Points. Als iedereen gebruik maakt van MyPup hoeven er geen andere koeriersdiensten naar een pand. 
  3. Veilige levering: Doordat zij gebruikmaken van slimme pakketkluizen worden pakketten niet meer onbeheerd achtergelaten. Bewoners en medewerkers halen hun pakket op met een unieke code wanneer het hen uitkomt. Bijkomend voordeel is dat pakketten ook verzonden en geretourneerd kunnen worden via het Pick Up Point.

Bij een implementatie van MyPup als één van de services in je pand, kies je voor totale ontzorging. Het team is persoonlijk benaderbaar en activeert gebruikers enthousiast om van de dienst gebruik te maken. Een MyPup Pick Up Point is aan het eind van de streep goedkoper én duurzamer dan reguliere thuisbezorging. Doordat MyPup de hele pakketafhandeling overneemt en zorgenvrij maakt, kunnen beheerders en facility managers zich weer richten op andere taken. 

CBRE vertelt
CBRE, een pionier op het gebied van duurzaam vastgoedbeheer, heeft sinds 2016 bij inmiddels meer dan 25 locaties MyPup geïmplementeerd. Met de full-service oplossing van MyPup worden facility managers en beheerders ontlast en slaan ze een slag in efficiëntie. Daarbij draagt MyPup bij aan hun duurzaamheidsdoelen. 

Voor Guido Pieters, senior facility manager bij CBRE maakt het een enorm verschil. Bij de verschillende locaties worden per jaar zo’n 40.000 pakketten bezorgd. Pieters: ‘Voordat we MyPup hadden waren we zo veel tijd kwijt aan het verwerken van pakketten. We zochten daarom naar een duurzame oplossing die pakketafhandeling zou verbeteren en de receptie en beheerders zou ontzien. En dat is gelukt. MyPup werkt ontzorgend, bespaart ons een hoop tijd en gedoe en is echt van toegevoegde waarde voor bewoners en kantoormedewerkers.’ 

Ook Jeffrey Buik, bewoner van het appartementencomplex Salt aan het Westerpark in Amsterdam, merkt het verschil: ‘Ik weet dat m’n pakket wordt geleverd en niet wordt gestolen. Het pakket wordt dezelfde dag bezorgd en ik hoef er helemaal niet naar om te kijken.’ 

Nieuwe standaard in vastgoedbeheer
In een tijd waarin efficiëntie en duurzaamheid hand in hand gaan, biedt MyPup een innovatieve oplossing voor de uitdagingen van moderne pakketbezorging. Door de logistieke druk te verminderen en bij te dragen aan een groenere toekomst, zet MyPup de nieuwe standaard in vastgoedbeheer. En dat is precies een welkome aanvulling in de steeds drukkere stedelijke gebieden.

Benieuwd hoe MyPup uw vastgoedbeheer kan transformeren? Neem contact op met Jessica Schout en ontdek de voordelen van deze full-service pakketoplossing (hello@my-pup.com).

 



Reacties


Laatste nieuws