Grip op pakketbezorging: Laten we het anders inrichten
Minder ruimte, meer autoluwe zones, maar een toenemende drukte door bestelbusjes in stedelijke gebieden. In de snel veranderende wereld van vastgoedbeheer en e-commerce staan vastgoedontwikkelaars, beheerders en facility managers voor uitdagingen. Er moet wat veranderen, zoveel is duidelijk.
De explosieve groei van online winkelen heeft geleid tot een ware tsunami aan pakketbezorgingen, met alle logistieke problemen van dien. Het is een bekend beeld: stapels pakketjes in de hal, koeriers die worstelen om parkeerplekken te vinden en klachten van bewoners die pakketten kwijtraken omdat deze onbeheerd in het pand worden achtergelaten, of druk op de receptie bij kantoren.
Beheerders en facility managers hebben hun handen vol aan het managen van dit sterk groeiende logistieke probleem en komen minder toe aan hun kerntaken. En wees eerlijk: je kunt je als beheerder wel wat leukers bedenken dan te dweilen met de kraan open. Daarnaast hebben vastgoedontwikkelaars te maken met strengere regelgeving, zoals het beperken van verkeersoverlast en het bevorderen van autoluwe gebieden.
De uitdagingen rondom pakketbezorging zijn niet alleen tijdrovend, maar hebben daarnaast ook bredere implicaties voor de veiligheid en duurzaamheid van vastgoedbeheer. Al die verschillende koeriers parkeren op de stoep, laten pakketten onbeheerd achter in de hal en verhogen de kans op beschadigingen aan het pand – maar geef ze eens ongelijk als zij weer de zoveelste niet-thuismelding krijgen en onder hoge druk moeten werken. Tijd is geld en zeker in de wereld van pakketlogistiek. Toch is er een pakketservice die deze problemen oplost en ook nog eens bijdraagt aan duurzaamheid en efficiëntie.
Een innovatieve oplossing
Hier komt MyPup in beeld. MyPup biedt een vernieuwende aanpak voor de last-mile logistiek. MyPup’s aanpak bestaat uit drie onderscheidende stappen die direct een significant verschil teweegbrengen.
- Bundeling pakketten en white label: Zij accepteren en bundelen pakketten van alle aanbieders, op een centrale hub in de stad.
- Efficiënte en duurzame bezorging: Zij rijden alle pakketten in één rit per dag, emissievrij naar de Pick Up Points. Als iedereen gebruik maakt van MyPup hoeven er geen andere koeriersdiensten naar een pand.
- Veilige levering: Doordat zij gebruikmaken van slimme pakketkluizen worden pakketten niet meer onbeheerd achtergelaten. Bewoners en medewerkers halen hun pakket op met een unieke code wanneer het hen uitkomt. Bijkomend voordeel is dat pakketten ook verzonden en geretourneerd kunnen worden via het Pick Up Point.
Bij een implementatie van MyPup als één van de services in je pand, kies je voor totale ontzorging. Het team is persoonlijk benaderbaar en activeert gebruikers enthousiast om van de dienst gebruik te maken. Een MyPup Pick Up Point is aan het eind van de streep goedkoper én duurzamer dan reguliere thuisbezorging. Doordat MyPup de hele pakketafhandeling overneemt en zorgenvrij maakt, kunnen beheerders en facility managers zich weer richten op andere taken.
CBRE vertelt
CBRE, een pionier op het gebied van duurzaam vastgoedbeheer, heeft sinds 2016 bij inmiddels meer dan 25 locaties MyPup geïmplementeerd. Met de full-service oplossing van MyPup worden facility managers en beheerders ontlast en slaan ze een slag in efficiëntie. Daarbij draagt MyPup bij aan hun duurzaamheidsdoelen.
Voor Guido Pieters, senior facility manager bij CBRE maakt het een enorm verschil. Bij de verschillende locaties worden per jaar zo’n 40.000 pakketten bezorgd. Pieters: ‘Voordat we MyPup hadden waren we zo veel tijd kwijt aan het verwerken van pakketten. We zochten daarom naar een duurzame oplossing die pakketafhandeling zou verbeteren en de receptie en beheerders zou ontzien. En dat is gelukt. MyPup werkt ontzorgend, bespaart ons een hoop tijd en gedoe en is echt van toegevoegde waarde voor bewoners en kantoormedewerkers.’
Ook Jeffrey Buik, bewoner van het appartementencomplex Salt aan het Westerpark in Amsterdam, merkt het verschil: ‘Ik weet dat m’n pakket wordt geleverd en niet wordt gestolen. Het pakket wordt dezelfde dag bezorgd en ik hoef er helemaal niet naar om te kijken.’
Nieuwe standaard in vastgoedbeheer
In een tijd waarin efficiëntie en duurzaamheid hand in hand gaan, biedt MyPup een innovatieve oplossing voor de uitdagingen van moderne pakketbezorging. Door de logistieke druk te verminderen en bij te dragen aan een groenere toekomst, zet MyPup de nieuwe standaard in vastgoedbeheer. En dat is precies een welkome aanvulling in de steeds drukkere stedelijke gebieden.
Benieuwd hoe MyPup uw vastgoedbeheer kan transformeren? Neem contact op met Jessica Schout en ontdek de voordelen van deze full-service pakketoplossing (hello@my-pup.com).
Laatste nieuws
- 11-03-2025 21:41 Deloitte huurt 3.000m2 kantoorruimte in Eindhoven
- 11-03-2025 17:02 DHG en DevCo kopen 29 hectare grond in ’s-Heerenberg
- 11-03-2025 16:58 Cabins Hotel Amsterdam huurt op Grasweg in Amsterdam
- 11-03-2025 15:40 Redevco verhuurt winkelruimte in centrum Groningen
- 11-03-2025 15:21 Samen bouwen aan sterkere buurten: Onze reis met Social Value Foundation
- 11-03-2025 15:20 Jeugdzorginstelling koopt leisurecomplex in Rotterdam
- 11-03-2025 15:10 Foxhouse Invest koopt kantorencomplex Metzpoint in Eindhoven
- 11-03-2025 15:00 Walenweeshuis aan Vijzelgracht in Amsterdam wordt herontwikkeld
- 11-03-2025 14:40 Pipoos huurt winkelruimtes in Almere en Purmerend
- 11-03-2025 14:30 ACM moet nieuwe prioriteitenlijst voor overvol stroomnet opstellen
- 11-03-2025 14:20 Sagax koopt vijf bedrijfsgebouwen
- 11-03-2025 14:11 40.000 vergunde woningen worden niet gebouwd en dit is waarom
- 11-03-2025 13:24 Hornbach komt ook met kleinere winkels naar Nederland
- 11-03-2025 13:12 ABN Amro huurt 9.000 m2 in nog te realiseren Mahler 1 op Zuidas
- 11-03-2025 11:38 Keijzer: Huurwoningen moeten vanaf 2029 naar minimaal label D, maar geen verhuurverbod
- 11-03-2025 11:00 Zuid-Holland: 'Plannen voor kwart miljoen woningen kunnen komende jaren starten'
- 11-03-2025 10:47 VKZ versterkt team met nieuwe projectmanager
- 11-03-2025 10:37 Weverskade Real Estate verkoopt warehouse in Duiven aan Edmond de Rothschild
- 11-03-2025 10:36 Dunavast sluit langjarige huurovereenkomst voor 67 zorgwoningen in Leeuwarden
- 11-03-2025 10:24 Ernsting's family opent nog drie winkels in Nederland
- 11-03-2025 10:21 Nationaal Fonds Betaalbare Koopwoningen start in juli met 100 miljoen euro
- 11-03-2025 09:50 Medux huurt bedrijfsgebouw in Vianen
- 11-03-2025 09:44 Positionering Nederland op Mipim behoeft aandacht!
- 11-03-2025 09:17 Kunststofproductiebedrijf huurt 2.580 m2 opslagruimte in Nijverdal
- 11-03-2025 09:10 Inflatie in februari 3,8 procent
- 11-03-2025 08:53 Reisorganisatie huurt kantoorruimte in Arnhem
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.