'Kwalitatieve waarde creëren voor huurders, betekent kwantitatieve waarde voor pandeigenaren'

'Kwalitatieve waarde creëren voor huurders, betekent kwantitatieve waarde voor pandeigenaren'

Door het commitment van de eindgebruikers met de werkplek te versterken, creëer je waarde voor de pandeigenaar. En dat is in deze tijd, waarin de waarde van het fysieke kantoor door het toenemende hybride werken nog wel eens ter discussie staat, een belangrijk gegeven, aldus Remco Boelens, met John Mihado, één van de oprichters van Office Improvers.

Zeker nu thuiswerken een wettelijke basis krijgt (het wetsvoorstel Werken waar je wilt, is vorige zomer door de Tweede Kamer aangenomen en moet nog door de Eerste Kamer), wordt het niet alleen voor werkgevers maar ook voor gebouweigenaren belangrijk om werknemers een aantrekkelijke, vitaliserende werkomgeving te bieden. Een werkomgeving waar een werknemer graag naartoe komt. Dat komt zowel de productiviteit als de bezettingsgraad ten goede. Zowel bij dat laatste, de bezettingsgraad, als bij dat eerste kan Office Improvers een belangrijke rol spelen, aldus Remco Boelens.

Schat aan data
Remco Boelens legt in het kort uit hoe Office Improvers dat aanpakt: 'Door kwalitatieve waarde te creëren voor huurders, creëren wij kwantitatieve waarde voor pandeigenaren. Enerzijds leveren we fysieke services voor de huurders en bezoekers, white label, op locatie. Daarbij gaat het om een totaalconcept met daarin elementen als receptie-, vergader- en horecafaciliteiten. Anderzijds vormt ‘proptech’ een belangrijk deel van ons concept. We hebben een heel sterk digitaal platform, ons member portal, waarop we al die fysieke services aanbieden en ook huurders onderling verbinden. Doordat we de medewerkers van de huurders, dus de individuele eindgebruikers, direct kunnen bereiken via ons portal en directe feedback van hen krijgen, versterken we de band met de individuele eindgebruiker. We hebben per locatie een paar honderd tot al gauw meer dan duizend members in ons memberportal zitten. Dat levert een schat aan data op. Bovendien wordt dat portal voor die specifieke locatie helemaal toegesneden op ‘het pand’, oftewel: het kantoor moet in onze ogen het merk zijn. Ons eigen logo zie je dan ook nergens. Daarin maken we fundamenteel een andere keuze dan flexoffice-operators zoals IWG (Regus, Spaces e.d.) en Tribes. Remco Boelens: 'Alles wat wij doen staat ten dienste van het pand. Het héle pand is het merk, niet maar één verdieping waar toevallig een flexoffice operator zit. Wij opereren als het ware onder de vlag van de beheerder en zorgen door een afgewogen mix van services en bemensing, sec gericht op een optimale dienstverlening aan de eindgebruiker en daarmee rendement voor de pandeigenaar. De online user-experience is daarbij een volledig geïntegreerd onderdeel van de kantoorexperience.'      

Waarde voor de pandeigenaar
'Afgezien van het gebruiksgemak en serviceaanbod voor de eindgebruikers ('met één klik op je telefoon kun je een lunch boeken en laten bezorgen op je eigen kantoorvloer, of boek je een vergaderzaal') en daarmee binding met de kantooromgeving, levert ook data waarde op voor de pandeigenaar', aldus Remco Boelens. Aangezien die data veel informatie biedt over de eindgebruiker van het pand. 'Normaal gesproken heeft de verhuurder geen idee van de wensen en behoeften van de eindgebruiker. Uit ons platform komt heel veel data over de eindgebruiker, waardoor de pandeigenaar beter kan inspelen op de wensen en behoeften van de eindgebruiker. Waardoor je de individuele medewerker meer weet te binden aan het kantoor. Daarnaast versterkt deze kennis de positie van de verhuurder in gesprekken met de huurder, want als individuele medewerkers aantoonbaar tevreden zijn over de geboden services, is een huurder ook minder geneigd om te verhuizen. Wij werken bij de implementatie van ons concept overigens ook altijd samen met de huurder(s) van het pand. Zij zien, als werkgever, de toegevoegde waarde ervan. Ze zien onze services als een verlengstuk van hun aanbod aan hun medewerkers, dus bijna als een soort van secundaire arbeidsvoorwaarden.'

25 procent hogere huur
Office Improvers richt zich met haar propositie met name op multi tenant kantoorgebouwen, waar in de meeste gevallen op iedere verdieping een huurder zit met zijn eigen werkplekken, vergaderzalen, een koffiehoek en vaak ook een eigen receptie en restaurant. Kortom, dure faciliteiten die vaak slechts maar een deel van de dag/week worden gebruikt. Een tweede interessante markt voor de Office Improvers propositie zijn single tenant kantoorpanden die omgezet worden naar multi tenant panden, omdat de single tenant huurder uit de voeten kan met minder kantoor meters. Office Improvers creëert voor pandeigenaren en beheerders van kantoorpanden op de begane grond een servicevloer en exploiteert deze langjarig. Een hele prettige verblijfsruimte, waar naast (vaak geïntegreerde) horeca en receptie faciliteiten ook vergaderruimtes en flexwerkplekken te vinden zijn. Kortom, faciliteiten dus waar huurders van de bovenliggende vloeren gebruik van kunnen maken als ze ze nodig hebben. Remco Boelens: 'Wat wij hebben geleerd vanuit onze ervaring is, dat als je dit op een goede manier doet, huurders van de bovenliggende vloeren bereid zijn om een hogere huur per vierkante meter te betalen omdat ze efficiënter kunnen huren. Dat kan oplopen tot zo’n 25% meer huur! Ook dat is natuurlijk een interessante propositie voor pandeigenaren.'     

Meer weten?
Wilt u weten hoe Office Improvers u als gebouweigenaar of vastgoedbeheerder kan helpen met het verbeteren van het rendement of het bieden van een betere dienstverlening? Neem dan contact op met Remco Boelens, 020-2044559.



Reacties


Laatste nieuws