Het retailconcept van de toekomst: Beleving belangrijker dan prijs
Voor een winkelconcept spelen elementen als product, prijs, gemak, service en beleving een rol. Welke hiervan zijn het belangrijkst en hoe verandert dit in de toekomst?
De relevantie voor het succes van een winkelconcept is in het figuur hieronder gerangschikt (voor de huidige situatie en voor de toekomst). Daaruit blijkt dat de markt volledig zal transformeren. Concepten die nu nog op prijs en product zijn gebaseerd, zijn niet meer toekomstbestendig en zullen steeds sterkere concurrentie ondervinden van (onder andere) e-commerce.
Beleving en service
In de toekomst zal het meer en meer gaan om beleving en service, juist die aspecten die in huidige concepten als het minst belangrijk ervaren worden. Niet alleen de retailer dient haar verdienmodel hier op aan te passen maar ook de belegger, beheerder en projectontwikkelaar. Dit kan betekenen dat een lager rendement het risico verkleint op leegstand en de kwaliteit en diversiteit in het winkelgebied toeneemt.
Gemak blijft als onderdeel van de aankoopbeleving belangrijk. Het vormt het fundament van elk concept.
Foto: Created by Freepik.
Laatste nieuws
- 07-10-2024 17:17 PGIM: 'Amsterdam blijft dé markt voor core kantoren, terwijl woningrendementen te laag zijn'
- 07-10-2024 16:47 Leiden vestigt voorkeursrecht op panden Schuttersveld voor opvang vluchtelingen en gebiedsontwikkeling
- 07-10-2024 16:08 MBO Utrecht verlengt huur in Dalton Office Park in Utrecht
- 07-10-2024 15:57 Verhuurders hebben 700.000 euro tegoed van failliet Bristol
- 07-10-2024 15:12 Tijdelijke verhuur in Demkade Business Centre in Utrecht
- 07-10-2024 15:01 Voormalige Febo in Arnhem verhuurd
- 07-10-2024 14:44 Particuliere belegger koopt bedrijfspand op Nudepark Wageningen
- 07-10-2024 13:53 ‘Drie jaar geleden was de logistieke markt paradijs op aarde, nu een mager zesje’
- 07-10-2024 13:32 NederRealEstate wordt mede-eigenaar van marketingbureau voor nieuwbouwwoningen By James
- 07-10-2024 13:13 Omgevingswet maakt Nederlandse vastgoedmarkt transparanter
- 07-10-2024 12:56 Mart Bekhuis aangesteld als manager regio Noord/Oost bij Janssen de Jong Onderhoudplus
- 07-10-2024 11:43 Start kaartverkoop WOCODA 2025
- 07-10-2024 10:44 Marktlink verhuist naar kantoorgebouw CitySide in Amsterdam
- 07-10-2024 10:26 SNV verlengt huurovereenkomst in Haagsche Hof
- 07-10-2024 09:39 Renée van Hoof aan de slag bij Focus on Impact in Eindhoven
- 07-10-2024 09:23 Opname 20 procent hoger maar alleen de beste kantoren op de beste locaties zijn in trek
- 07-10-2024 09:04 Segro koopt logistiek warehouse van 75.000 m2 in Oosterhout
- 07-10-2024 06:00 Corporaties worstelen met duurzaamheidstaboes ‘Politieke zelfmoord als je erover begint’
- 04-10-2024 20:18 Adelaer breidt internationaal uit: Verdere groei in Duitsland
- 04-10-2024 14:48 Handtekening onder verdere ontwikkeling centrum Heerenveen
- 04-10-2024 14:33 GXO Logistics huurt 64.000 m2 van Heylen op XL Businesspark in Almelo
- 04-10-2024 14:23 Uniqlo huurt 92.000 m2 warehouse in Puttershoek van Heylen
- 04-10-2024 14:09 Dronten haalt realisatie 300 woningen vier jaar naar voren
- 04-10-2024 12:01 Meerdervoort koopt zorgvastgoed in Lelystad
- 04-10-2024 11:31 Thomas Ummels nieuw managing director en hoofd ontwikkeling en bouw voor Hines Nederland
- 04-10-2024 10:46 Plaats voor 2.500 woningen en 130.000 m2 kantoorruimte rond Den Haag Centraal
Reacties
Marc Majolee - consultant/eigenaar bij Majolee RetailVastgoedAdvies
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.