Marketeers opgelet: ‘Uw dromen op marketinggebied gaan uitkomen‘

Stelt u zich eens voor: u heeft net succesvol een product gelanceerd en uw bedrijf is daarmee in het nieuws. Wat is er dan mooier om dit nieuwsartikel te delen met potentieel nieuwe opdrachtgevers of stakeholders? Deze mogelijkheid is de droom van elke vastgoedmarketeer en Vastgoedjournaal gaat dit werkelijkheid maken.

Hebben we uw aandacht?

Dankzij een nieuwe tool van Vastgoedjournaal beschikt de sector over de mogelijkheid vraag en aanbod van kennis en kunde nog beter bij elkaar te brengen. Het is de eerste Nederlandse uitgever die dit aanbiedt. Directeur John Kerkhoven en commercieel directeur Roland Lund vertellen erover.

Promotieknop

Waarde toevoegen

Social media
Vastgoedjournaal heeft het grootste aantal social media volgers in de sector. Met LinkedIn, Twitter en Facebook heeft het kennisplatform een totaal bereik van meer dan 100.000 volgers. En die aantallen groeien nog stevig door. Naast grote groepen als Vastgoed Nederland (44.500 leden) beheert Vastgoedjournaal ook een groot aantal specifieke groepen op LinkedIn, waaronder voor architecten, bouwers, projectontwikkelaars, woningcorporaties, makelaars, beleggers en overheid.

Succesverhaal delen
Kerkhoven kwam met het idee om deze kanalen beter in te zetten. ‘’Wat is er nou mooier dan een succesverhaal te delen met de doelgroepen die daar het meeste baat bij hebben. Stel je hebt als IT-bedrijf een nieuwe tool ontwikkeld voor woningcorporaties, dan wil je toch dat dit gedeeld wordt met woningcorporaties?’’

‘’Het is niet meer schieten met hagel, maar schieten met scherp,’’ vertelt Lund. ‘’We kunnen iemand met een specifieke expertise voor het voetlicht brengen bij de juiste doelgroep. De markt kan daar nu ook zelf mee aan de slag. Het is een nieuwe vorm van gerichte marketing om snel en doeltreffend zaken onder de aandacht te brengen.’’

Wekelijkse nieuwsbrief
Behalve dat de berichten dezelfde dag nog gedeeld worden op social media, gaat er bij LinkedIn wekelijks een nieuwsbrief naar het e-mailadres van de groepsleden met daarin een update van de artikelen van de voorgaande week.

Innovatie
Vastgoedjournaal wil voorop blijven lopen. Onlangs werd de Vastgoedvacaturebank overgenomen, verbeterd en geïntegreerd op de eigen website. Ook staan er veel andere nieuwe ontwikkelingen op de planning. Lund: ‘’Binnenkort lanceren we een nieuwe tool, dit om partijen te ondersteunen op het gebied van gerichte verzenden van een boodschap via direct mailing.’’

Bekijk de mogelijkheden door hieronder op de oranje knop Dit bericht promoten te klikken. Deze knop staat onder elk artikel, dus ook onder uw artikel.

Foto: Created by Creativeart - Freepik.com.
 



Reacties


Laatste nieuws