Regio FoodValley onderscheidt zich tijdens vastgoedbeurs Provada met chocola

FrieslandCampina directeur Gerard Menting was op de openingsdag van Provada 2012 gast van Regio FoodValley. Op verzoek van de regio nam hij deel aan het Green Forum, een debat over duurzame ontwikkeling van gebouwen. Hij werd vergezeld door Tijs Breukink, lid Raad van Bestuur van Wageningen UR. Beiden hebben een actieve rol in de ontwikkeling van de Wageningen Campus. Tijdens de Provada in de Rai in Amsterdam wordt ondermeer deze locatie onder de aandacht gebracht.

Voor het tweede jaar op rij neemt Regio FoodValley deel aan de grootste vastgoedbeurs van de Benelux, de Provada. De regio presenteert zich als thuisbasis van kennisinstellingen, scholen en bedrijven in de agro&foodsector. Net als in 2011, was er ook dit jaar veel belangstelling voor de regio en werden veel vragen gesteld.

De vraag waarom de regio op deze beurs staat, werd veel gesteld. Het antwoord is eenvoudig. De regio heeft veel vastgoed in de aanbieding: bedrijventerreinen, kantoren, woningen en winkels. De op de beurs aanwezige makelaars en adviseurs zijn schakels tussen nationale en internationale bedrijven aan de ene kant en de regio aan de andere kant.

De regio beklemtoont de centrale ligging in Nederland. De regio ligt op korte afstand van steden in Nederland. Amsterdam is met één uur reisafstand op acceptabele afstand van bedrijven die veel internationaal opereren. Buitenlandse bedrijven zijn gewend om binnen een metropool een uur te reizen van de ene locatie naar de andere.

Samenwerking

Voor veel mensen is de regio een verrassing. De verbinding tussen het Food Valley concept en het gebied, wordt door veel mensen gewaardeerd. In de stand wordt de samenwerking tussen kennisinstellingen, onderwijs, bedrijven en overheid gedemonstreerd. Leerlingen van ROC A12 en RijnIJssel Vakschool Wageningen helpen mee in de bediening en geven uitleg aan bezoekers van de stand. Met de aanwezigheid en presentatie van FrieslandCampina, etaleert de regio samenwerking met bedrijven.

Voor de Provada heeft de regio haar website uitgebreid. Van vijf regiogemeenten zijn profielen gemaakt, voorzien van informatie over bedrijvenlocaties en presentaties door bedrijven. Bezoekers van de stand worden verwezen naar de website en getoond waar ze de informatie kunnen vinden.

Bezoekers worden geregistreerd, zodat ze nader kunnen worden geïnformeerd over ontwikkelingen in de regio. Ook worden ze uitgenodigd voor een bezoek aan de regio, later in het jaar.

Bezoekers werden blij verrast met het werk van chocolatier Arthur Tuytel. Samen met banketbakker Joost Mekking uit Bennekom verzorgde hij een prachtige show van vakmanschap en passie. Voor bezoekers aan de stand stond een doosje bonbons klaar. Deze vonden gretig aftrek.

Het motto voor de presentatie van de regio is dit jaar ‘gezond, groen en genieten’. De regio presenteert in de stand gezonde producten uit eigen regio. Wijn van Ecofields, kaas van Remeker, heidebier van de nieuwe bierbrouwer uit Ede en vruchtensap van zorgboerderij ’t Paradijs uit Barneveld.

De associatie met groen wordt door velen snel gelegd: de regio ligt ingeklemd tussen twee natuurgebieden. Tijdens de lunch en de borrel genoten mensen van de producten uit de regio. 



Reacties


Laatste nieuws