To Be At en Verhuurtbeter.nl zetten zich in voor optimale bewonerstevredenheid en beleggingswaarde

To Be At en Verhuurtbeter.nl zetten zich in voor optimale bewonerstevredenheid en beleggingswaarde

Huurderstevredenheid vormt voor steeds meer beleggers een belangrijke asset, omdat deze aantoonbaar goed is voor de beleggingswaarde. Twee partijen die elkaar daarin hebben gevonden zijn vastgoedbeheerder To Be At en verhuurmakelaar Verhuurtbeter.nl. “Een gouden combinatie”, aldus oprichter/eigenaar Cor Vogelaar van Verhuurtbeter.nl. Samen met Freek in ’t Veld van To Be At, licht hij die stelling graag nader toe. Samen maken ze duidelijk dat eigenaren van residentieel vastgoed alle baat hebben bij een aanpak waarin de bewoner voorop staat.

To Be At verzorgt het beheer van een achttal grotere wooncomplexen in Amsterdam en Berlijn. Ze opereert daarbij op of vlak bij de wooncomplexen die ze beheert. Zeg maar als een traditionele huismeester. Deze huismeesters worden bij To Be At tenant ambassadors genoemd. Zij vormen het gezicht van het wooncomplex en staan met hun gastvrije houding klaar voor de bewoners en ondersteunen ze met raad en daad. Online of fysiek. Want bewonerstevredenheid staat voorop bij To Be At. Freek in ’t Veld: 'Hospitality staat bij ons hoog in het vaandel. We zijn ook op al onze locaties bezig met het bij elkaar brengen van bewoners, het organiseren van events en het boosten van de community. Niet alleen door middel van live events, maar ook door het faciliteren van een bewonersapp.'

Positief verhuurproces
Vervolgens gaat Freek in ’t Veld in op de samenwerking met Verhuurtbeter.nl en hoe deze tot stand is gekomen: 'Wij zijn als beheerder ook verantwoordelijk voor de wederverhuur van de door ons beheerde complexen. Vandaar dat we in december vorig jaar op zoek zijn gegaan naar een partij die dat voor ons zou kunnen verzorgen. Daarbij ging onze voorkeur uit naar een partner die, net als wij, gefocust is op de bewonersreis. En vooral ook een partner die voor de potentiële bewoners optimaal bereikbaar is.

Zoals gezegd staat bewonerstevredenheid bij ons centraal; bereikbaarheid vormt daar een belangrijk aspect van. Wat je ziet, is dat er enorm veel belangstelling is voor de woningen, waaruit een keuze gemaakt moet worden. Van dat grote aantal aanmeldingen, blijven er uiteindelijk maar een klein aantal over. Verhuurtbeter.nl heeft dat selectieproces optimaal geautomatiseerd, waardoor het proces transparant en eerlijk is en bewoners daardoor heel goed weten waar ze aan toe zijn. Woningen worden op een eerlijke manier toegewezen. Verhuurtbeter.nl is een echt meedenkende verhuurmakelaar, daarom voelt de samenwerking ook echt als een partnership. Dankzij Verhuurtbeter.nl beginnen we met een voorsprong, omdat bewoners al een prettige ervaring hebben met het verhuurproces.'

Rol huurderstevredenheid
Huurderstevredenheid heeft ook altijd centraal gestaan bij Verhuurtbeter.nl. Oorspronkelijk richtte ze zich vooral op de huurder, waarbij een transparante screening, een objectieve toewijzing en privacy voorop stonden. Dit omdat er in een bepaald deel van de markt nogal wat wantrouwen was tussen verhuurder en huurder, met name door de onduidelijkheid over het toewijzingsbeleid van de doorsnee verhuurmakelaar. Gaandeweg leidde de aanpak van Verhuurtbeter.nl echter tot een hele reeks positieve dingen, waaronder een hoge huurderstevredenheid.

Belangrijk onderdeel daarvan is de slimme, eigen software, die ze in 10 jaar heeft uitgebouwd tot een ‘volautomaat’ voor woningverhuur, waardoor ze tot in de fijnste details maatwerk kan leveren en er meer werk gedaan kan worden met minder fte's. Deze software zorgt er bovendien voor dat het hele verhuurproces snel, soepel en transparant verloopt. Cor Vogelaar: 'Wij zorgen snel voor de beste huurders, waardoor er minder leegstand is en minder derving.' Die transparantie van het proces leidt er ook toe dat de betalingsmoraliteit van Verhuurtbeter.nl huurders bijzonder goed is en dat huurders zich gedragen als goede huurders. Cor Vogelaar: 'Na het analyseren van ca. 9.000 verhuurmutaties komen wij tot de conclusie: huurderstevredenheid is essentieel voor een stabiele belegging. Tevreden huurders blijven langer, betalen beter, doen minder vaak een beroep op je klantenservice en behandelen het vastgoed alsof het van hun zelf is.'

Geringe leegstand
Overigens is nauwelijks sprake van leegstand bij To Be At. Freek in ’t Veld: 'Dat betekent ook dat bezichtigingen vrij lastig zijn, waardoor we het online doen. Onze tenant ambassadors doen dat via een videocall, waarin ze kandidaten vertellen wat ze kunnen verwachten van de woning, van het woongebouw en van alle activiteiten rondom het wonen. En natuurlijk wat ze mogen verwachten van ons als beheerder en hoe wij ons werk doen. Ook daarin sluit de manier waarop Verhuurtbeter.nl te werk gaat goed op die van ons aan, want ook wij zijn volop bezig met het automatiseren van onze processen en het voor de bewoners zo gebruiksvriendelijk en transparant mogelijk te maken.'

Meer weten?
Ook benieuwd hoe Verhuurtbeter.nl u kan helpen bij het maximaliseren van de beleggingswaarde van uw residentieel vastgoed en met het optimaliseren van uw rendement? Dan vindt u via http://vbtalk.nl/talk/provada-2025 meer informatie. Of neem gerust contact op met Cor Vogelaar, 06 150 850 45.



Reacties


Laatste nieuws