Vastgoedwereld kiest steeds vaker voor de Verspreidingsconcurrent
![Vastgoedwereld kiest steeds vaker voor de Verspreidingsconcurrent](https://media.prdn.nl/vastgoedjournaal/files/Verspreiding.jpg?w=850&h=450)
Je zou met al het online gebeuren tegenwoordig bijna vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als print. Helemaal onterecht. Want print mag dan een beetje ondergesneeuwd zijn geraakt in al het online geweld; het kan wel degelijk een heel effectieve manier zijn om met je doelgroep te communiceren, vindt Harold Ligt van de Verspreidingsconcurrent. Deze specialist gelooft nog steeds heilig in een papieren mailing en legt graag uit waarom.
Om te beginnen is er de fysieke interactie bij print. Harold Ligt: 'Bij print heb je iets tastbaars in handen, iets dat de ontvanger kan aanraken en vasthouden, wat zorgt voor een sterkere en meer blijvende indruk dan digitale berichten. Want je wordt vandaag de dag overspoeld met nieuwsbrieven en mails via je computer of je telefoon, die je met één klik weg kunt gooien. Fysieke post kan langer bewaard worden, wat kan leiden tot een langere merkexposure.'
'Bovendien kan een goed ontworpen direct mail stuk een blijvende herinnering achterlaten en meerdere keren worden bekeken.' Daarnaast is er het simpele feit dat je bij print niet afhankelijk bent van technologie. Je hebt geen apparaat of internetverbinding nodig om de boodschap te ontvangen en te bekijken. Print heeft ook het voordeel dat wanneer steeds meer bedrijven ervoor kiezen om zich te richten op online communicatie, een partij die juist wel kiest voor print meer opvalt.
Gerichte communicatie
Vervolgens gaat Harold Ligt in op veranderingen in het printgebeuren: 'Wij zien steeds meer een verschuiving van huis-aan-huis verspreiding naar direct mail. Dat heeft voor een deel te maken met kosten. Ten opzichte van tien jaar gelden is huis-aan-huis verspreiding tweeëneenhalf keer zo duur geworden. Die kostenstijging heeft deels te maken met de duurdere bezorging en deels met het drukwerk zelf dat duurder is geworden. Voorheen kozen bedrijven van bijvoorbeeld zonnepanelen of airco’s er nog wel voor om hun folders huis-aan-huis te laten bezorgen, maar door de sterk gestegen kosten doen ze dat niet meer, want het blijft schieten met hagel. Je bereikt misschien wel je doelgroep, maar je hebt tegelijkertijd ook heel veel verspilling. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om over te gaan op een gerichte verspreiding van een folder of brochure naar een bepaald adressenbestand.'
Fulfilment
Ook steeds meer bedrijven uit de vastgoedwereld kiezen er volgens Harold Ligt tegenwoordig steeds meer voor om via de Verspreidingsconcurrent gericht te communiceren, met bijvoorbeeld de omwonenden van een bouwproject. Harold Ligt: 'Bijvoorbeeld om bewoners in een straal van, zeg, driehonderd meter door middel van een bewonersbrief uit te nodigen voor een informatieavond. Zo’n brief draagt bij aan het creëren van meer draagvlak voor het bouwproject. Dat kunnen wij in zijn totaliteit verzorgen. Bij ons kun je terecht voor het hele traject van de mailing. Zeg maar de hele fulfilment. We zorgen er dus voor dat de gekozen marketingmaterialen, brieven, brochures of flyers, worden geproduceerd, gepersonaliseerd en tijdig naar de juiste ontvangers worden gestuurd. Wij doen dat niet alleen goedkoper en sneller dan, bijvoorbeeld PostNL, maar ook adequater. PostNL bezorgt tegenwoordig niet meer elke dag in de week en zelfs al betaal je voor 24 uurs bezorging, dan komt het vaak nog dagen later aan. Wij kunnen ervoor zorgen dat een brief die ’s ochtends bij ons wordt aangeleverd, dezelfde dag nog wordt verwerkt. De brief wordt digitaal geprint, ingevouwen, adressenbestand wordt op stickers gezet en de brief wordt dezelfde dag nog gepost! Dat bieden we nog goedkoper aan dan de grote direct mail bedrijven.'
Maatwerk
Door de efficiënte uitvoering van de totale fulfilment van datamanagement tot tracking en rapportage zorgt de Verspreidingsconcurrent er volgens Harold Ligt voor dat een mailing optimaal rendeert. Door alle stappen nauwgezet te volgen, zorgt de Verspreidingsconcurrent ervoor dat direct mailcampagnes efficiënt en effectief worden uitgevoerd, met als doel het bereiken van potentiële klanten en het bevorderen van klantbetrokkenheid en verkoop. Harold Ligt: 'Bij ons is het bovendien altijd maatwerk. Het is niet een standaard geautomatiseerd proces dat wij uitvoeren, omdat we heel veel met de hand doen. De ene klant levert eigen enveloppen aan, de andere wil enveloppen met zijn eigen logo laten drukken. De ene klant kiest voor een digitaal geprinte brief, de andere voor echt drukwerk. Dat hangt af van de door de klant gewenste uitstraling en snelheid. Wij kunnen die snelheid ook garanderen, omdat we een eigen bezorgteam hebben dat we kunnen inzetten daar waar het nodig is.'
Het beste van beide
Wie trouwens kiest voor print kan dat uitstekend combineren met online communicatie, waarbij de twee kanalen elkaar versterken. Bijvoorbeeld door het opnemen van QR-codes, gepersonaliseerde URL's (PURL's) of sociale mediacampagnes. Direct mail kan ook worden gebruikt om onlineaanbiedingen en acties te promoten, waardoor verkeer naar websites en sociale mediaplatforms wordt gegenereerd. Kortom, print is nog lang niet dood en er zijn legio mogelijkheden om print in te zetten om op een gerichte manier met je doelgroepen te communiceren.
Meer weten?
Wilt u meer weten hoe de Verspreidingsconcurrent u van dienst kan zijn met haar maatwerkoplossingen op het gebied van geadresseerd en ongeadresseerd drukwerk? Neem dan contact op met Harold Ligt. Hij is te bereiken op 085-00 22 355.
Laatste nieuws
- 26-06-2024 16:14 Wet betaalbare huur: bereken met deze tool de maximale huurprijs
- 26-06-2024 15:13 Vught Verdiept huurt ruim 1.000 m2 kantoorruimte van Built to Build
- 26-06-2024 14:15 Arnhem wil verhuurvergunning invoeren
- 26-06-2024 14:04 Toename in alternatieve vastgoedfinanciering zorgt voor grotere rol van intermediair
- 26-06-2024 13:53 Surita Reynolds benoemd tot directeur innovatie bij Mourik
- 26-06-2024 13:13 Camping Fort Oranje geveild voor ruim 6,4 miljoen euro
- 26-06-2024 12:12 Kudo en Circle Real Estate ontwikkelen en realiseren 137 woningen in Arnhem
- 26-06-2024 12:01 Re:Invent gaat hybride schil Rembrandt Park One managen
- 26-06-2024 11:54 Particuliere belegger koopt verhuurd bedrijfspand in Utrecht
- 26-06-2024 11:48 Savills verwacht toenemende vraag van investeerders naar logistiek vastgoed
- 26-06-2024 11:03 OSW huurt kantoorruimte van Time Equities in Nieuwegein
- 26-06-2024 10:58 Rochdale en Heijmans gaan Amsterdamse Van Deysselbuurt herontwikkelen
- 26-06-2024 10:13 WDP verhuurt warehouse in Breda aan Cold Chain Technologies
- 26-06-2024 10:13 Bestemmingsplan voor 76 woningen goedgekeurd in Gilze Rijen
- 26-06-2024 10:09 Woningprijzen voor derde kwartaal op rij gestegen
- 26-06-2024 10:00 Sweco: 'Maak hittewerende maatregelen onderdeel van het ontwerpproces'
- 26-06-2024 09:36 Aedes: 'Huurverhoging corporaties is noodzakelijk'
- 26-06-2024 09:32 Tien tips voor het soepel realiseren van flexwoningen
- 26-06-2024 09:22 Willem van Dijk treedt toe als partner bij act Fort Advocaten
- 26-06-2024 08:00 Ommetje met Tom & Colliers: Architectuur
- 25-06-2024 15:24 VasteLanden versterkt asset management met Ronald Jansen
- 25-06-2024 15:05 Twee nieuwe Real Estate Developers voor Borghese
- 25-06-2024 14:55 IVBN maakt zich zorgen over te snelle inwerkingtreding nieuwe huurwet
- 25-06-2024 14:26 Eerste Kamer stemt in met Wet betaalbare huur, gaat maandag in
- 25-06-2024 12:32 Urban Interest verkoopt kantoorvilla van 600 m2
- 25-06-2024 12:12 Meevaller Duits vastgoedbeleggingsfonds Pyrrhusoverwinning voor de vastgoedsector?
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.