Dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet
Zie je een hotel verkoop, en zie je het wel zitten om je eigen hotel te beginnen? Dan zijn er cruciale trends die je moet kennen om succesvol te zijn.
Duurzaamheid en milieubewustzijn winnen aan populariteit en kunnen je hotel bijvoorbeeld aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen reizigers. Ook is het belangrijk om kennis te nemen van verschillende prijsstrategieën en digitale marketing om je bezettingsgraad te maximaliseren en je winst te vergroten. In dit artikel lees je er alles over zodat jij je hotel tot een succes kan maken!
Opkomende trends in de hotelbranche: dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet
Als investeerder in hotel verkoop heb je natuurlijk veel vrijheid met je nieuwe hotel, en je kunt veel kanten op. Om met succes een hotel te runnen is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de nieuwste trends binnen de industrie. Een van de meest opvallende en grootste trends van dit moment is de groeiende focus op duurzaamheid en milieubewust bezig zijn. Gasten kiezen steeds vaker voor groene, duurzame en milieuvriendelijke accommodaties en vinden het belangrijk dat het hotel waar zij verblijven deze kenmerken deelt. Spoor gasten bijvoorbeeld aan om handdoeken meerdere keren te gebruiken, om korter te douchen en te wijzen op het gebruik van lampen en airconditioners. Hotels die op deze trend inspelen en investeren in bijvoorbeeld energiezuinige systemen kunnen dus aantrekkelijker zijn voor de milieubewuste reiziger.
Zie je een hotel in de verkoop? Dan kun je al direct rekening houden met het huidige energieverbruik en maatregelen waarin je kunt investeren in kaart brengen, om de algehele duurzaamheid te verbeteren nog voordat je je hotel opent.
Zo zijn er nog talloze andere trends waar je rekening mee dient te houden als je hotel verkoop aangeboden ziet worden. Denk aan het verbeteren van het online boekingsproces, de algemene gezondheid en veiligheid binnen het hotel en het bieden van een zeer persoonlijke ervaring.
Hotel in de verkoop gezien? Let hier op!
Als je voor een hotel in de verkoop gaat, wil je natuurlijk zorgen voor maximale bezetting. Alleen zo kan je maximaal rendement uit je investering halen. Om de bezettingsgraad te maximaliseren, dien je proactieve verkoop strategieën te implementeren. Een van de belangrijkste manieren om te concurreren met andere hotels is door je te richten op de prijs. De prijs voor een overnachting is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren, zoals de grootte van de kamer, de ligging van het hotel, en in sommige gevallen ook het uitzicht. Maar denk ook aan andere factoren, zoals vraag en aanbod. Dat kan verschillen per seizoen, maar is ook afhankelijk van bijvoorbeeld speciale evenementen die in de buurt zijn. Door hier rekening mee te houden kun je je inkomsten maximaliseren.
Een hotel in de verkoop maak je succesvol met een online strategie
Wanneer je een hotel in de verkoop ziet is het belangrijk dat je alvast gaat nadenken over je marketingstrategie. Digitale marketing is tegenwoordig namelijk onmisbaar. Bijna 70% van alle toeristische verkopen gebeurde in 2022 online. Niet zo gek dus, dat de populaire bookingssite Booking.com vorig jaar in één maand ruim 700 miljoen bezoekers trok. Het aanbieden van kamers op zulke sites is dus een belangrijk onderdeel van je algehele marketingstrategie. Denk ook aan het stimuleren van positieve beoordelingen op platformen als TripAdvisor, Google Reviews en het in Amerika veel gebruikte Yelp.
Laatste nieuws
- 17-06-2025 15:38 Tulp Training huurt op Rijnsweerd
- 17-06-2025 15:34 Vier partijen investeren 130 miljoen in Senior Living Impact Fund van Bouwinvest
- 17-06-2025 14:40 Rax Finance financiert 122 woningen in Sluisbuurt in Amsterdam
- 17-06-2025 14:20 Elsbeth Meijboom partner bij Hemwood
- 17-06-2025 14:00 EY Nederland eerste huurder in The Modernist
- 17-06-2025 12:32 Lingotto/AVC wil in gesprek blijven met gemeente over hotelontwikkeling in Haarlem
- 17-06-2025 11:59 Met ambitie naar de Provada
- 17-06-2025 11:49 Vastgoed Belang en Cor Overduin slepen staat voor de rechter om box 3
- 17-06-2025 11:30 Topvacature: Senior vastgoedadviseur
- 17-06-2025 11:00 Blauwhoed en Dudok Real Estate: Mijlpaal eerste fase van De Glasfabriek, Schiedam
- 17-06-2025 11:00 Stout levert conceptueel maatwerk voor de woningmarkt
- 17-06-2025 10:54 Aedes-voorzitter Liesbeth Spies pleit voor bruggen bouwen en saaiheid
- 17-06-2025 10:00 Verkoopprocedure Wagenwerkplaats in Amersfoort is gestart!
- 17-06-2025 09:41 SEB huurt in Jupiter in Amsterdam Zuidoost
- 17-06-2025 09:34 Toeristische Europese steden doen het goed, passanten verdubbeld
- 17-06-2025 09:16 Fyron Group huurt 12.000 m2 in haven Amsterdam
- 17-06-2025 09:09 Can-Pack koopt bedrijfsobject in Helmond in sale & lease back
- 17-06-2025 09:02 3stone verwerft belang in Flexas Group
- 17-06-2025 08:57 Savills: bijna 30 procent kantooropname vindt plaats in stationsgebieden
- 17-06-2025 08:44 C&W lanceert gespecialiseerd team voor defensievastgoed
- 17-06-2025 08:28 TumTum huurt aan de Markt in Den Bosch
- 17-06-2025 06:40 Stamhuis sluit aan bij initiatief voor houten sportclubgebouwen
- 17-06-2025 06:00 Mark Kuijpers (Greystar): Geen sprintjes maar een marathon voor de woningbouw
- 17-06-2025 06:00 Btw en short-stay: Rechter corrigeert wéér standpunt fiscus
- 17-06-2025 06:00 Wery Hegge (Handelsbanken): 'Particulieren parkeren uitpondopbrengsten, hopen op betere tijden'
- 16-06-2025 15:24 Altera koopt wijkwinkelcentrum Rijkerswoerd in Arnhem
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.