Dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet
Zie je een hotel verkoop, en zie je het wel zitten om je eigen hotel te beginnen? Dan zijn er cruciale trends die je moet kennen om succesvol te zijn.
Duurzaamheid en milieubewustzijn winnen aan populariteit en kunnen je hotel bijvoorbeeld aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen reizigers. Ook is het belangrijk om kennis te nemen van verschillende prijsstrategieën en digitale marketing om je bezettingsgraad te maximaliseren en je winst te vergroten. In dit artikel lees je er alles over zodat jij je hotel tot een succes kan maken!
Opkomende trends in de hotelbranche: dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet
Als investeerder in hotel verkoop heb je natuurlijk veel vrijheid met je nieuwe hotel, en je kunt veel kanten op. Om met succes een hotel te runnen is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de nieuwste trends binnen de industrie. Een van de meest opvallende en grootste trends van dit moment is de groeiende focus op duurzaamheid en milieubewust bezig zijn. Gasten kiezen steeds vaker voor groene, duurzame en milieuvriendelijke accommodaties en vinden het belangrijk dat het hotel waar zij verblijven deze kenmerken deelt. Spoor gasten bijvoorbeeld aan om handdoeken meerdere keren te gebruiken, om korter te douchen en te wijzen op het gebruik van lampen en airconditioners. Hotels die op deze trend inspelen en investeren in bijvoorbeeld energiezuinige systemen kunnen dus aantrekkelijker zijn voor de milieubewuste reiziger.
Zie je een hotel in de verkoop? Dan kun je al direct rekening houden met het huidige energieverbruik en maatregelen waarin je kunt investeren in kaart brengen, om de algehele duurzaamheid te verbeteren nog voordat je je hotel opent.
Zo zijn er nog talloze andere trends waar je rekening mee dient te houden als je hotel verkoop aangeboden ziet worden. Denk aan het verbeteren van het online boekingsproces, de algemene gezondheid en veiligheid binnen het hotel en het bieden van een zeer persoonlijke ervaring.
Hotel in de verkoop gezien? Let hier op!
Als je voor een hotel in de verkoop gaat, wil je natuurlijk zorgen voor maximale bezetting. Alleen zo kan je maximaal rendement uit je investering halen. Om de bezettingsgraad te maximaliseren, dien je proactieve verkoop strategieën te implementeren. Een van de belangrijkste manieren om te concurreren met andere hotels is door je te richten op de prijs. De prijs voor een overnachting is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren, zoals de grootte van de kamer, de ligging van het hotel, en in sommige gevallen ook het uitzicht. Maar denk ook aan andere factoren, zoals vraag en aanbod. Dat kan verschillen per seizoen, maar is ook afhankelijk van bijvoorbeeld speciale evenementen die in de buurt zijn. Door hier rekening mee te houden kun je je inkomsten maximaliseren.
Een hotel in de verkoop maak je succesvol met een online strategie
Wanneer je een hotel in de verkoop ziet is het belangrijk dat je alvast gaat nadenken over je marketingstrategie. Digitale marketing is tegenwoordig namelijk onmisbaar. Bijna 70% van alle toeristische verkopen gebeurde in 2022 online. Niet zo gek dus, dat de populaire bookingssite Booking.com vorig jaar in één maand ruim 700 miljoen bezoekers trok. Het aanbieden van kamers op zulke sites is dus een belangrijk onderdeel van je algehele marketingstrategie. Denk ook aan het stimuleren van positieve beoordelingen op platformen als TripAdvisor, Google Reviews en het in Amerika veel gebruikte Yelp.
Laatste nieuws
- 22-11-2024 12:01 Gemeente Waterland verkoopt modulaire appartementen onder marktwaarde
- 22-11-2024 11:06 Heerlen verleent vergunning voor bouw van 147 nieuwe woningen voor woningcorporatie Woonpunt
- 22-11-2024 11:00 'We zijn geen bridgefinancier meer, maar een volwaardige vastgoedfinancier'
- 22-11-2024 10:56 Gemeenteraad Buren stemt in met aankoop gronden voor mogelijke woningbouw
- 22-11-2024 10:35 Nijmegen gaat delen van woningen stimuleren
- 22-11-2024 10:09 Pets Place huurt 450 m2 winkelruimte in Drachten
- 22-11-2024 09:22 Topvacature: Gemeente Oss zoekt twee adviseurs Verwerver Grondzaken
- 22-11-2024 09:07 Aantal verkochte woningen op langjarig gemiddelde door uitponden
- 22-11-2024 08:53 Montea investeert bijna 30 miljoen in twee nieuwe locaties in Diemen en Oss
- 22-11-2024 08:39 Niek Verra interim-voorzitter Vastgoed Belang na afsplitsing groep grotere leden
- 22-11-2024 06:30 Grootste stijging prijzen koopwoningen in twee jaar tijd
- 22-11-2024 00:14 Minister Keijzer komt met uitsluitsel over planbatenheffing in Q2 2025
- 21-11-2024 16:31 Oprichters Capital Value dragen stokje over
- 21-11-2024 15:08 Chocolatier Rousseau huurt drie winkelruimtes van Wereldhave
- 21-11-2024 14:40 Uniek Bedrijfsmakelaars begeleidt verschillende transacties in Oost-Nederland
- 21-11-2024 14:37 Victor Everhardt stopt als directeur-bestuurder van Platform31
- 21-11-2024 14:13 Nieuwe partner bij Annexum
- 21-11-2024 14:00 Grootste overdekte winkelcentrum van het noorden transformeert naar verblijfsgebied
- 21-11-2024 13:27 Zeven nieuwe huurders goed voor bijna 2.300 m2 winkelruimte in Hart van de Waalsprong
- 21-11-2024 13:17 Het dilemma van de huurverhoging bij corporaties in beeld
- 21-11-2024 13:03 Let op: We hebben helemaal niets aan gemiddelde cijfers op de huurwoningmarkt
- 21-11-2024 12:40 High Tech Campus Eindhoven gaat komende tien jaar met 100.000 m2 uitbreiden
- 21-11-2024 12:18 Søstrene Grene huurt 45.000 m2 distributiecentrum van Prologis in Venlo
- 21-11-2024 11:21 NIBC verstrekt financiering aan Greystar voor residentieel complex in Amsterdam
- 21-11-2024 11:00 Belgische nieuwkomer biedt investerende Noorderburen een interessante propositie
- 21-11-2024 10:53 Provincie Gelderland wil steun van minister Keijzer voor drie grootschalige woningbouwlocaties
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.