Dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet

Zie je een hotel verkoop, en zie je het wel zitten om je eigen hotel te beginnen? Dan zijn er cruciale trends die je moet kennen om succesvol te zijn.

Duurzaamheid en milieubewustzijn winnen aan populariteit en kunnen je hotel bijvoorbeeld aantrekkelijk maken voor bepaalde groepen reizigers. Ook is het belangrijk om kennis te nemen van verschillende prijsstrategieën en digitale marketing om je bezettingsgraad te maximaliseren en je winst te vergroten. In dit artikel lees je er alles over zodat jij je hotel tot een succes kan maken!

Opkomende trends in de hotelbranche: dit moet je weten als je een hotel in de verkoop ziet
Als investeerder in hotel verkoop heb je natuurlijk veel vrijheid met je nieuwe hotel, en je kunt veel kanten op. Om met succes een hotel te runnen is het belangrijk dat je op de hoogte blijft van de nieuwste trends binnen de industrie. Een van de meest opvallende en grootste trends van dit moment is de groeiende focus op duurzaamheid en milieubewust bezig zijn. Gasten kiezen steeds vaker voor groene, duurzame en milieuvriendelijke accommodaties en vinden het belangrijk dat het hotel waar zij verblijven deze kenmerken deelt. Spoor gasten bijvoorbeeld aan om handdoeken meerdere keren te gebruiken, om korter te douchen en te wijzen op het gebruik van lampen en airconditioners. Hotels die op deze trend inspelen en investeren in bijvoorbeeld energiezuinige systemen kunnen dus aantrekkelijker zijn voor de milieubewuste reiziger.

Zie je een hotel in de verkoop? Dan kun je al direct rekening houden met het huidige energieverbruik en maatregelen waarin je kunt investeren in kaart brengen, om de algehele duurzaamheid te verbeteren nog voordat je je hotel opent.

Zo zijn er nog talloze andere trends waar je rekening mee dient te houden als je hotel verkoop aangeboden ziet worden. Denk aan het verbeteren van het online boekingsproces, de algemene gezondheid en veiligheid binnen het hotel en het bieden van een zeer persoonlijke ervaring. 

Hotel in de verkoop gezien? Let hier op!

Als je voor een hotel in de verkoop gaat, wil je natuurlijk zorgen voor maximale bezetting. Alleen zo kan je maximaal rendement uit je investering halen. Om de bezettingsgraad te maximaliseren, dien je proactieve verkoop strategieën te implementeren. Een van de belangrijkste manieren om te concurreren met andere hotels is door je te richten op de prijs. De prijs voor een overnachting is natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren, zoals de grootte van de kamer, de ligging van het hotel, en in sommige gevallen ook het uitzicht. Maar denk ook aan andere factoren, zoals vraag en aanbod. Dat kan verschillen per seizoen, maar is ook afhankelijk van bijvoorbeeld speciale evenementen die in de buurt zijn. Door hier rekening mee te houden kun je je inkomsten maximaliseren.

Een hotel in de verkoop maak je succesvol met een online strategie

Wanneer je een hotel in de verkoop ziet is het belangrijk dat je alvast gaat nadenken over je marketingstrategie. Digitale marketing is tegenwoordig namelijk onmisbaar. Bijna 70% van alle toeristische verkopen gebeurde in 2022 online. Niet zo gek dus, dat de populaire bookingssite Booking.com vorig jaar in één maand ruim 700 miljoen bezoekers trok. Het aanbieden van kamers op zulke sites is dus een belangrijk onderdeel van je algehele marketingstrategie. Denk ook aan het stimuleren van positieve beoordelingen op platformen als TripAdvisor, Google Reviews en het in Amerika veel gebruikte Yelp. 



Reacties


Laatste nieuws