BeSpark: Duurzame interieuroplossingen die waarde toevoegen en mensen inspireren

Toen Iwan de Leeuw acht jaar geleden met IL-Office als freelancer begon, had hij al heel snel door dat je interieurontwikkeling niet als freelance operatie kunt uitvoeren. ‘Je hebt hier een volledige organisatie voor nodig, anders krijg je het niet voor elkaar’, zegt Iwan, ‘Zeker als je alles wilt doen op het gebied van kantoor en kantoorinrichting. En dat wilde ik.

IL-Office heeft van begin af aan de eindgebruiker van de kantoorinrichting in het vizier gehad. Die moet er werken en bepaalt dus in belangrijke mate het succes van een inrichting. Maar dat betekent dan wel dat elk interieur weer uniek is’.

Partners
Een partner werd al snel gevonden in de persoon van Sander Bank die op 1 januari 2016 mee leiding ging geven aan IL-Office. ‘Samen zijn we IL-Office verder uit gaan bouwen. We zijn nu een one-stop-shop voor bedrijven die op zoek zijn naar een nieuw interieur’, vertelt Sander enthousiast. ‘Omdat we het breed aanpakken en het hele proces beheren, hebben we een grote slagkracht. Ook kunnen we enorm efficiënt opereren. En misschien nog wel het fijnste voor veel bedrijven is dat we ze al het werk en alle zorgen uit handen nemen’. ‘Vrij snel na het ontstaan van IL-Office hadden we alles onder één dak’ gaat Iwan verder. ‘Zowel het creatieve als het procesmatige van onze bedrijfstak kom je bij ons tegen. Ontwerpers en projectmanagers werken bij ons in hechte teams samen om zo efficiënt van ontwerp tot complete realisatie te komen’. Volgens Iwan is IL-Office zo op unieke wijze in staat gebleken om aan de achterkant waar te maken wat aan de voorkant bedacht en beloofd wordt. ‘Door onze aanpak werd ook onze markt steeds breder. Vastgoedeigenaren en beleggers gingen zich interesseren voor ons product’, zegt Iwan.

We zijn geen cowboys die voor de snelle winst van eenmalige projecten gaan.

En zo kwam een derde partner in beeld: Edo Kievit. Met zijn jarenlange ervaring in de vastgoedsector is hij de aangewezen persoon om te zorgen dat de werkomgevingen van IL-Office perfect aansluiten op de concepten en strategieën van vastgoedeigenaren. ‘Veel bedrijven in de vastgoedsector zijn geïnteresseerd in het verkopen van panden die ook daadwerkelijk aantrekkelijk zijn om in te werken’, zegt Edo. ‘Wij weten hoe dat moet. Bovendien weten wij ook hoe je panden moet verduurzamen en optimaliseren. Door tastbare meerwaarde te bieden is IL-Office zo in toenemende mate een gewilde partij voor de vastgoedsector geworden’.

Nieuwe naam, nieuwe visie
‘Nadat Edo er in 2022 bijkwam, groeide het besef dat we hard toe waren aan een rebranding’, zegt Iwan. ‘Niet alleen zagen we steeds meer bedrijven in de vastgoedsector op ons afkomen, ook zijn we ons concept gaan verbreden naar inrichtingen van andere publieke ruimten zoals restaurants en laboratoria. In het kielzog van onze uitbreiding naar vastgoed, kwam ook het optimaliseren van casco panden steeds meer in ons blikveld. We zijn bovendien steeds internationaler geworden’. Met de komst van Edo raakte het bedrijf in een zodanige stroomversnelling dat de situatie aangegrepen werd voor een diepgaande bezinning op de positionering van het bedrijf. ‘We wisten dat dit een keer ging komen en wilden die rebranding pas eigenlijk over twee jaar in gaan zetten, maar de ontwikkelingen gingen zo snel, dat onze identiteit dringend een update nodig had’, zegt Sander. IL-Office werd zo BeSpark. De nieuwe naam met de vonk geeft volgens het driemanschap goed weer waar het bedrijf op inzet. ‘Wij willen onze klanten inspireren’, zegt Sander. ‘We zijn geen cowboys die voor de snelle winst van eenmalige projecten gaan. Wij willen klanten voor het leven. Klanten die bij ons terugkomen. Wij willen persoonlijke relaties opbouwen’. ‘De vonk van de inspiratie gaat ook over duurzame gebouwen helpen realiseren’, voegt Edo toe. ‘Samen met vastgoedeigenaren werken aan gebouwen die een steentje bijdragen aan een betere wereld. Dat vinden we erg belangrijk. En dan de aandacht op de eindgebruiker. Wat ik destijds zo aantrekkelijk vond aan de aanpak van Iwan en Sander is dat ze voortdurend gefocust waren op de eindgebruiker. Daarom zijn we zo’n goede match’. Iwan beaamt dit. Volgens hem wil BeSpark ‘werkomgevingen creëren waarin mensen geïnspireerd worden om het beste uit zichzelf te halen. Onze organisatie inspireert mensen, maar doet dat op een bijzondere manier. Wij luisteren heel goed naar wat mensen inspireert. Wij vragen ons af waar mensen energie van krijgen. En dan zoeken we naar een manier om dat te vertalen naar de ruimte die hen die energie geeft’.

Inspirerende cultuur
Maar BeSpark staat ook heel erg voor de eigen bedrijfscultuur, vinden alle drie. ‘De naam vertegenwoordigt onze cultuur én het is de boodschap naar onze markt’ zegt Iwan. ‘Cultuur is de grondslag voor de nieuwe naam, want iedereen hier werkt vanuit enthousiasme en de passie om vanuit een persoonlijke aanpak aan het persoonlijk geluk van mensen bij te dragen. Wij laten zelf de vonk overslaan. En voor ons betekent dat elke keer weer iets unieks creëren voor bedrijven die elk hun eigen cultuur hebben.’



Reacties


Laatste nieuws