Marc Buijs vertrekt bij OSRE en blikt terug op de veranderingen in de sector
Business Development Director Marc Buijs stapt na 10 jaar werken bij OSRE op om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Hij blikt terug op hoe hij de sector zag veranderen en deelt zijn visie op sales.
'Het is haast niet meer voor te stellen. Toen ik tien jaar geleden als eerste werknemer begon bij OSRE en, toen nog RealMark, adverteerde niemand online in de vastgoedsector. Laat staan dat ze display advertising kenden', zegt Marc Buijs. Van eerste digital sales consultant voor de online IT-specialist groeide hij uit naar ceo van RealMark, dat later fuseerde met OSRE en werd hij Business Development Director.
Innovatieve manier om leads te generen
'In het begin stonden we lijnrecht tegenover de traditionele vastgoedprofessional met onze digitale campagnes. De manier om leads te genereren voor een woning was adverteren op de voorpagina van de krant. Het was doodnormaal dat je geen idee had wie de advertentie las en of je de beoogde doelgroep bereikte.'
Het duurde even voordat de markt ons serieus nam.
Specifiek doelgroepen targeten
'Display advertising bracht daar verandering in. We hadden een ijzersterke propisitie waar meeste klanten voor open stonden. Wij konden specifieke doelgroepen targeten op kenmerken als leeftijd, geografische locatie en op interesses. En daarboven op konden we meten hoe de advertentie presteerde.'
'Het was midden in de crisis, de beruchte Double Dip in 2013, toen wij startte. De van nature conservatieve vastgoedpartijen stonden daardoor open voor nieuwe methodes om hun vastgoed aan de man te brengen', zegt Marc. 'Maar het duurde even voordat de markt ons serieus nam. Nadat we met een stand op de Provada stonden, wilden mensen ineens wel met ons praten. Vanaf dat moment ging het hard.'
Bizarre tijden
'Het waren bizarre tijden. Niets was te gek, we groeiden als kool', zegt Marc. OSRE zag kansen om niet alleen de leads te genereren, maar ook op te vangen via websites. Niet veel later ontwikkelde de IT-specialist een SaaS-oplossing die het hele proces van leads genereren voor woningen tot aan het tekenen van het contract efficienter, makkelijker en slimmer maakt.
De relatie staat voorop
Marc zijn grote kracht is zijn netwerkskills. 'De relatie staat voor mij altijd voorop. Ik kijk altijd wie er tegenover me aan tafel zit. We hebben een fantastisch product, maar voor mij is het belangrijkste wat die klant nodig heeft. Daar luister ik naar. Als onze oplossing niet past, dan wil ik het ook niet verkopen', zegt hij.
Marc legt verder uit hoe hij te werk gaat. 'Mensen doen zaken met mensen. Ik spreek alleen af met mensen waar ik een klik mee heb. Als ik een uur van iemand zijn tijd heb, praten we soms wel driekwartier over allerei interessante onderwerpen. Als we daarna ook nog eens zaken doen is dat mooi meegenomen.'
De toekomst
'Ik ben een familiemens. Ook daarom ben ik zolang bij OSRE gebleven. Het is een hechte familie. Een leuke club met jonge mensen, waar ik me nog altijd thuis voel. Het is dan ook niet echt een afscheid. Ik blijf betrokken.'
Wat hij nu gaat doen? 'Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging, waarin ik innovatie, mensen en privéjets bij elkaar ga brengen.'
Laatste nieuws
- 22-11-2024 09:07 Aantal verkochte woningen op langjarig gemiddelde door uitponden
- 22-11-2024 08:53 Montea investeert bijna 30 miljoen in twee nieuwe locaties in Diemen en Oss
- 22-11-2024 08:39 Niek Verra interim-voorzitter Vastgoed Belang
- 22-11-2024 06:30 Grootste stijging prijzen koopwoningen in twee jaar tijd
- 22-11-2024 00:14 Minister Keijzer komt met uitsluitsel over planbatenheffing in Q2 2025
- 21-11-2024 16:31 Oprichters Capital Value dragen stokje over
- 21-11-2024 15:08 Chocolatier Rousseau huurt drie winkelruimtes van Wereldhave
- 21-11-2024 14:40 Uniek Bedrijfsmakelaars begeleidt verschillende transacties in Oost-Nederland
- 21-11-2024 14:37 Victor Everhardt stopt als directeur-bestuurder van Platform31
- 21-11-2024 14:13 Nieuwe partner bij Annexum
- 21-11-2024 14:00 Grootste overdekte winkelcentrum van het noorden transformeert naar verblijfsgebied
- 21-11-2024 13:27 Zeven nieuwe huurders goed voor bijna 2.300 m2 winkelruimte in Hart van de Waalsprong
- 21-11-2024 13:17 Het dilemma van de huurverhoging bij corporaties in beeld
- 21-11-2024 13:03 Let op: We hebben helemaal niets aan gemiddelde cijfers op de huurwoningmarkt
- 21-11-2024 12:40 High Tech Campus Eindhoven gaat komende tien jaar met 100.000 m2 uitbreiden
- 21-11-2024 12:18 Søstrene Grene huurt 45.000 m2 distributiecentrum van Prologis in Venlo
- 21-11-2024 11:21 NIBC verstrekt financiering aan Greystar voor residentieel complex in Amsterdam
- 21-11-2024 11:00 Belgische nieuwkomer biedt investerende Noorderburen een interessante propositie
- 21-11-2024 10:53 Provincie Gelderland wil steun van minister Keijzer voor drie grootschalige woningbouwlocaties
- 21-11-2024 10:47 Nieuwe Adidas-winkel opent in Westfield Mall of the Netherlands
- 21-11-2024 10:35 Woonbedrijf neemt 106 huurwoningen van Mooiland in Helmond over
- 21-11-2024 09:15 Consumentenvertrouwen in november weer negatiever dan vorige maand
- 21-11-2024 08:56 RID huurt kantoorruimte in Breda van particuliere belegger
- 21-11-2024 06:00 Weer meer woningen uitgepond, voorraad huurwoningen gaat dalen nu nieuwbouw terugvalt
- 20-11-2024 16:52 Woonbond stapt uit onderhandelingen over nieuwe Nationale Prestatieafspraken
- 20-11-2024 16:36 Vernieuwd winkelcentrum Hoge Vucht in Breda trekt nieuwe huurders
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.