Marc Buijs vertrekt bij OSRE en blikt terug op de veranderingen in de sector

Business Development Director Marc Buijs stapt na 10 jaar werken bij OSRE op om aan een nieuwe uitdaging te beginnen. Hij blikt terug op hoe hij de sector zag veranderen en deelt zijn visie op sales.

'Het is haast niet meer voor te stellen. Toen ik tien jaar geleden als eerste werknemer begon bij OSRE en, toen nog RealMark, adverteerde niemand online in de vastgoedsector. Laat staan dat ze display advertising kenden', zegt Marc Buijs. Van eerste digital sales consultant voor de online IT-specialist groeide hij uit naar ceo van RealMark, dat later fuseerde met OSRE en werd hij Business Development Director.

Innovatieve manier om leads te generen
'In het begin stonden we lijnrecht tegenover de traditionele vastgoedprofessional met onze digitale campagnes. De manier om leads te genereren voor een woning was adverteren op de voorpagina van de krant. Het was doodnormaal dat je geen idee had wie de advertentie las en of je de beoogde doelgroep bereikte.'

Het duurde even voordat de markt ons serieus nam.

Specifiek doelgroepen targeten
'Display advertising bracht daar verandering in. We hadden een ijzersterke propisitie waar meeste klanten voor open stonden. Wij konden specifieke doelgroepen targeten op kenmerken als leeftijd, geografische locatie en op interesses. En daarboven op konden we meten hoe de advertentie presteerde.'

'Het was midden in de crisis, de beruchte Double Dip in 2013, toen wij startte. De van nature conservatieve vastgoedpartijen stonden daardoor open voor nieuwe methodes om hun vastgoed aan de man te brengen', zegt Marc. 'Maar het duurde even voordat de markt ons serieus nam. Nadat we met een stand op de Provada stonden, wilden mensen ineens wel met ons praten. Vanaf dat moment ging het hard.'

Bizarre tijden
'Het waren bizarre tijden. Niets was te gek, we groeiden als kool', zegt Marc. OSRE zag kansen om niet alleen de leads te genereren, maar ook op te vangen via websites. Niet veel later ontwikkelde de IT-specialist een SaaS-oplossing die het hele proces van leads genereren voor woningen tot aan het tekenen van het contract efficienter, makkelijker en slimmer maakt.

De relatie staat voorop
Marc zijn grote kracht is zijn netwerkskills. 'De relatie staat voor mij altijd voorop. Ik kijk altijd wie er tegenover me aan tafel zit. We hebben een fantastisch product, maar voor mij is het belangrijkste wat die klant nodig heeft. Daar luister ik naar. Als onze oplossing niet past, dan wil ik het ook niet verkopen', zegt hij. 

Marc legt verder uit hoe hij te werk gaat. 'Mensen doen zaken met mensen. Ik spreek alleen af met mensen waar ik een klik mee heb. Als ik een uur van iemand zijn tijd heb, praten we  soms wel driekwartier over allerei interessante  onderwerpen. Als we daarna ook nog eens zaken doen is dat mooi meegenomen.'

De toekomst
'Ik ben een familiemens. Ook daarom ben ik zolang bij OSRE gebleven. Het is een hechte familie. Een leuke club met jonge mensen, waar ik me nog altijd thuis voel. Het is dan ook niet echt een afscheid. Ik blijf betrokken.'

Wat hij nu gaat doen? 'Nu is het tijd voor een nieuwe uitdaging, waarin ik innovatie, mensen en privéjets bij elkaar ga brengen.'



Reacties


Laatste nieuws