Netwerkers in vastgoed ontdekken hardloopsport op LinkedIn

Het aantal liefhebbers van hardlopen én actief in de vastgoedsector blijft stijgen. Dat blijkt uit het aantal aanmeldingen op de Real Estate Runners op netwerksite LinkedIn. Op 3 oktober is het 250e lid verwelkomd en de initiatiefnemers Frank van den Berg en Arnoud Voormolen verwachten dat dit wel zal stijgen naar 500.  

Van den Berg en Voormolen staken een jaar geleden de koppen bij elkaar. Er zat hen iets dwars. Waarom, zo vroegen zij zich af, krijgen we wel regelmatig uitnodigingen voor allerlei golftoernooien, terwijl een sport als hardlopen helemaal wordt genegeerd?

“Een golftoernooi is een prima plek om collega’s te ontmoeten”, zegt Van den Berg, “maar als je toevallig één van de vier miljoen Nederlanders bent die zich meer tot de hardloopsport voelen aangetrokken, is dat wel lastig. Toen we op LinkedIn met de Real Estate Runners begonnen, bleken we daarin niet alleen te staan. We groeien zo snel dat we aan de lopende band t-shirtjes kunnen uitdelen.” Dat heeft de planning enigszins in de war gebracht, erkent Voormolen,

“We hebben moeite om de groei bij te houden. Eind september wilde we ons 200e lid in de persoon van Roy Kroeze een feestelijk tintje geven met de uitreiking van een origineel RER t-shirt. Maar toen bleek dat we al bijna aan de 250 zaten. Op 3 oktober bereikten we die mijlpaal met aanmelding van Peggy de Haan. Als het zo doorgaat, komen we snel aan de 500 leden. Dat lijkt mij voorlopig een aardig streefgetal”.

Dat het initiatief zo goed aanslaat, heeft volgens Van den Berg in de eerste plaats te maken met de korte communicatielijnen.

“De contacten zijn laagdrempelig. Iedereen heeft de mogelijkheid om zich voor te stellen en velen doen dat ook. Sport verbroedert misschien niet altijd, maar hardloopmanifestaties bieden wel een eigentijdse ambiance. Het leggen van contacten gaat er heel makkelijk. Dingen lopen dan bijna vanzelf. En dat resulteert dan in dat er in ‘the Wheel of Energy’ op Schiphol tien mensen van RER meeliepen en zo bijdroegen aan de strijd tegen kanker. Als we het hebben over imagoverbetering, dan is dit soort manifestaties de beste manier om te laten zien dat er ook in de vastgoedwereld veel onbaatzuchtige mensen rondlopen.” Wat Van den Berg vooral aanspreekt, is de ongedwongen, informele sfeer tijdens de evenementen.

“Funda heeft ons ook gesponsord met deelname aan de Fundarun. De plek waar jaarlijks ruim 300 hardlopende vastgoedmensen aan deelnemen. Iedereen loopt in sportkleding en dan wordt toch minder gekeken naar het merk auto waarin iemand rijdt. En dan is er nog het feit dat de hardloopsport zich de laatste tien jaar enorm heeft ontwikkeld. Hardlopen kun je overal en met iedereen. Die vrijheid sluit heel goed aan bij de transparantie en openheid van het internet. Ook voor mensen die netwerken belangrijker vinden dan hardlopen, biedt Real Estate Runners een goed platform. Als het gaat om netwerken in vastgoed, heeft het hardloopcircuit de golfbaan verdrongen.”

Wat de plannen voor de toekomst betreft: een voor de hand liggende activiteit is het organisatie van een eigen Real Estate Run. “Dat zou wel aardig zijn”, beaamt Voormolen. “We zouden die run kunnen koppelen aan een goed doel. Maar dan moeten we wel een aantal sponsors zien te krijgen. En dan moeten er ook voldoende deelnemers zijn, die tussen 20 en 40 euro willen betalen. Maar als we in het huidige tempo doorgroeien, moet dan haalbaar zijn.

Voor de linkedIn groep klik hier



Reacties


Laatste nieuws