Office Improvers: Vastgoedbeheer 2.0

Office Improvers: Vastgoedbeheer 2.0

Er is een toenemende behoefte aan meer flexibiliteit op kantorengebied. Die ontwikkeling werd eigenlijk al ingezet na de bankencrisis zo rond 2010, maar kreeg door corona een enorme boost. Want plotseling vond iedereen het normaal om deels thuis, deels op kantoor te werken. De gevolgen van dat hybride werken zijn steeds meer merkbaar binnen kantoren, aldus Remco Boelens, één van de oprichters van Office Improvers.

'Daarbij gaat het niet alleen om de bezettingsgraad, maar ook om, wat je zou kunnen noemen, de kantoorbeleving. Want het fysieke kantoor blijft een onmisbare schakel in de werkprocessen van een organisatie. Zowel voor de informele als de formele interacties. Maar dan moet het kantoor wel een aantrekkelijke, vitaliserende omgeving zijn. Zowel bij dat laatste als bij de verbetering van de bezettingsgraad kunnen wij als Office Improvers een belangrijke rol spelen.'

25 procent meer huur
Office Improvers richt zich daarbij met name op multi tenant kantoorgebouwen, waar in de meeste gevallen op iedere verdieping een huurder zit met zijn eigen werkplekken, vergaderzalen, een koffiehoek en vaak ook een eigen receptie en restaurant. Kortom, dure faciliteiten die slechts maar een deel van de dag/week worden gebruikt, zeker ‘post Covid’. De essentie van Office Improvers is dat ze voor pandeigenaren en beheerders van kantoorpanden op de begane grond een servicevloer creëert en exploiteert met receptie- en horecafaciliteiten. Een hele prettige verblijfsruimte waar daarnaast ook vergaderfaciliteiten en flexwerkplekken te vinden zijn. Kortom, faciliteiten dus waar huurders van de bovenliggende vloeren gebruik van kunnen maken als ze ze nodig hebben.

Remco Boelens: 'Wat wij hebben geleerd vanuit onze ervaring is, dat als je dit op een goede manier doet, huurders van de bovenliggende vloeren bereid zijn om een hogere huur per vierkante meter te betalen omdat ze efficiënter kunnen huren. Dat kan oplopen tot zo’n 25 procent meer huur! Dat is natuurlijk een heel erg interessante propositie voor pandeigenaren.'

Aantrekkelijker
Een interessante optie dus, zeker in de huidige tijd waar grote single tenant huurders door onder meer het hybride werken minder vierkante meters nodig hebben en de pandeigenaar daardoor noodgedwongen terecht komt in een multi tenant situatie. Een situatie waarbij de pandeigenaar ineens zélf na moet gaan denken over faciliteiten als receptie en catering. Remco Boelens: 'Niet alleen dat, maar er is ook sprake van een gedeeltelijke leegstand die ingevuld moet worden. Wij kunnen als Office Improvers daar uitstekend op inspringen met de invulling en exploitatie van services, waardoor het pand ook aantrekkelijker wordt voor nieuwe huurders.' Kortom, de pandeigenaar profiteert van hogere huren en waardevermeerdering van zijn pand, zonder dat zijn kosten hoger worden. Terwijl de huurders genieten van optimale faciliteiten, waardoor medewerkers met meer plezier op kantoor zijn. Maar er is nog iets, aldus Remco Boelens: 'Daarnaast kunnen we ook nog eens een deel van de leegstand invullen door een vloer met serviced offices (volledig ingerichte kleinere kantoren met een all-in prijs) in te richten en te managen. Dit maakt het DNA van het pand ook dynamischer en maakt het tevens mogelijk huurders langer te binden door de mogelijkheid om flexibel op- en af te schalen binnen hetzelfde pand.'

Meer weten?
Wilt u weten hoe Office Improvers u als vastgoedbeheerder kan helpen met het verbeteren van het rendement of het bieden van een betere dienstverlening? Neem dan contact op met Remco Boelens, 020-2044559.

 



Reacties


Laatste nieuws