Nieuw initiatief brengt winkelleegstand terug met tijdelijke winkels

Zazone, een nieuwe boekingssite, springt in de markt van tijdelijke verhuur van leegstaande winkelruimtes. Met dit nieuwe concept dat vandaag van start gaat kunnen ondernemers winkelruimte – een pop-up store - voor een week, maand of kwartaal huren.

Zazone begint vandaag met een pilot in Zwolle, Hattem en Culemborg. Na een geslaagde testfase rolt Zazone het concept uit over de rest van Nederland. De boekingssite www.zazone.nl is vanaf vandaag online. De eerste drie winkelpanden die ondernemers kunnen boeken liggen in Zwolle, Hattem en Culemborg. Het betreft een sfeervol en mooi gelegen historisch pand aan de Kerkstraat in Hattem, een goed gesitueerde en karaktervolle hoekpand aan de Diezerpoortenplas in Zwolle en een aan de weekmarkt gelegen karakteristieke winkel aan de Varkensmarkt in Culemborg.

Het concept van Zazone komt hier op neer: een winkel beginnen is nog nooit zo makkelijk geweest: een ondernemer huurt nu heel eenvoudig een winkelruimte. Voor een week, een maand of een kwartaal. Zazone biedt (ook ingerichte) winkelruimtes aan, op goede locaties in binnensteden in Nederland, met een oppervlak van 30-75 m2. Alle ondernemers kunnen een pop-up store openen en binnen korte tijd een groot publiek bereiken. Daarnaast zorgt Zazone voor online marketing activiteiten om de pop-up stores onder de aandacht te brengen bij consumenten.

Een tijdelijke winkel is interessant voor ondernemers die
- een nieuw product willen presenteren aan een groot publiek;
- een winkel hebben op een andere locatie en een tijdelijke uitbreiding willen (bijvoorbeeld vanwege seizoensuitverkoop)
- een webshop hebben en klanten eens persoonlijk willen ontmoeten;
- kunstenaar, designer of mode-ontwerper zijn en een verkoopexpositie willen realiseren;
- handelen in brocante, kleinmeubelen, interieurartikelen of snuisterijen;
- een tijdelijke showroom willen in de binnenstad;
- prachtige ambachtelijke spullen maken die ze in een mooie omgeving willen verkopen;
- het imago van een bedrijf willen vestigen of versterken met een bijzondere actie;
- een bepaalde periode van het jaar extra winkelruimte willen om optimaal gebruik te kunnen maken van het seizoen (bijvoorbeeld Sinterklaas, Kerst, Pasen, typische zomer- of typische winterartikelen)

Foto betreft voorbeeld van een pop-up store in New York (VS)



Reacties


Laatste nieuws