De optimale gastreis is de optelsom van mens en slimme technologie
Bij elke accommodatie waar klanten worden ontvangen staat de beleving centraal. Het fysieke vastgoed heeft dan slechts een ondersteunende functie voor de totaalervaring. Het gebouw zorgt weliswaar voor de eerste indruk, maar direct bij binnenkomst moet het gebeuren: het wow-effect. “Bezoekers verwachten in hospitality & leisure steeds meer gemak”, zegt Christine Roest, senior consultant UX (User Experience) bij Drees & Sommer Netherlands. “Slimme apps kunnen daarin van grote waarde zijn. Maar pas in combinatie met menselijk contact bereik je de optimale beleving.”
De hotellerie loopt waar het gaat om het optimaliseren van de guest journey voor op bijvoorbeeld de kantorenmarkt. “Menig hotelketen is zich al jaren geleden gaan verdiepen in het vervolmaken van de gastvrijheid binnen het bedrijf”, weet Roest. “Hoe komt de gast binnen, wat verwacht deze en hoe kun je die verwachtingen overtreffen? Hoe zorg je ervoor dat de beleving optimaal is? Dat is dan naast de papieren eisen die gelden voor, zeg, een vijfsterrenhotel. Het zit ‘m uiteraard in een ruimtelijke en logische opzet, in decoratie en in service, maar de beleving van de klasse heeft vooral te maken met gevoel. Vanuit UX denken wij graag mee over serviceconcepten en de uitwerking daarvan. Zeker wanneer een belegger in charge is, is onze sectorale expertise echt een surplus.”
Welkom zijn is een gevoel
Gemak en efficiency zijn twee kernbegrippen in de huidige klantbehoefte. “Mensen zijn tegenwoordig zó gewend om te gaan met technologie en te werken met smartphones en tablets dat die zeker kunnen bijdragen aan de optimale beleving. Online inchecken zodat je bij aankomst in een hotel direct kunt doorlopen naar je kamer – je smartphone of smartwatch gebruik je als sleutel. Roomservice of een massage reserveer je in de hotelapp, waar je in beeld, tekst en geluid ook allerlei informatie over de directe omgeving terugvindt. “Smart technology verrijkt niet alleen het verblijf van je gast, maar biedt de organisatie ook de mogelijkheid om interessante data te verzamelen die een schat aan informatie bieden. Met een app heb je een goede marketingtool in handen: een incentiveprogramma voor loyale gasten. Hoe vaker iemand bij je logeert, hoe meer voordeel hij verdient.” “Daarnaast”, zegt Christine overtuigd, “blijft de menselijke factor essentieel; iemand bij wie je met je vragen en problemen terecht kunt. En de glimlach van de frontofficemedewerker of receptioniste zorgt ervoor dat je je écht welkom voelt.”
Incentive voor duurzaamheid
Een mooi lopend project binnen de sector Hospitality is de grootschalige renovatie van een monumentaal pand in hartje Amsterdam naar Citadines Apart Hotel, een formule van The Ascott Limited groep. Drees & Sommer verzorgt het projectmanagement gedurende de renovatie en stuurt het ontwerpteam en de uitvoerende partijen aan. “Je ziet dat duurzaamheid een grotere rol krijgt in de hotelwereld. Zo is duurzame innovatie een actueel thema voor het nieuwe Citadines hotel. Het is een onderwerp dat voor Ascott hoog op de agenda staat. We denken er met elkaar over na hoe we gasten kunnen stimuleren om duurzamer om te gaan met energie. We overwegen bijvoorbeeld de plaatsing van een slimme tussenmeter in elke kamer. Je kunt gasten dan korting op de kamerprijs of incentives geven bij een laag energieverbruik.”
Meedenken en prikkelen
Nationaal en internationaal is Drees & Sommer op de hoogte van innovaties en trends in tal van sectoren. “Hospitality is één van de sectoren waarin we veel expertise hebben opgebouwd. We denken graag als partner mee met de opdrachtgever over mogelijkheden en oplossingen. En prikkelen soms een beetje, om vervolgens met elkaar een nóg beter resultaat te bereiken.”
Hoofdbeeld: ©Fusion Interior Group
Laatste nieuws
- 11-10-2024 06:00 Harm Janssen (BPD): Zo kun je middeldure huurwoningen zonder subsidie realiseren
- 10-10-2024 16:34 Alleen ontwikkelaars mét bewonersinitiatief kunnen deze tender winnen
- 10-10-2024 16:20 Fiscus ziet nu zelf dat overdrachtsbelasting van 10,4 procent zijn doel voorbijschiet
- 10-10-2024 15:48 Cargo Care Solutions koopt bedrijfsruimte op nautisch maritiem bedrijventerrein in Zwijndrecht
- 10-10-2024 15:23 Kroon & de Koning en Ruimtemaken gaan 88 woningen in Boskoop ontwikkelen
- 10-10-2024 13:44 Patrizia en Catella doen al twee jaar niets in Nederlandse nieuwbouwwoningen ‘fiscale klimaat is killing’
- 10-10-2024 13:07 Jaarlijks 40.000 woningen minder in aanbod omdat doorstroming stokt
- 10-10-2024 11:31 Cire Vastgoed koopt wooncomplex in Leeuwarden
- 10-10-2024 11:24 Gijs Ybema in dienst bij CBRE
- 10-10-2024 11:17 Fakton benoemt Tim van der Zaan tot associate partner
- 10-10-2024 11:10 CBRE: Beleggingsvolume woningmarkt dit jaar met 119 procent gestegen
- 10-10-2024 10:00 NVM: Huizenprijzen stabiliseren op kwartaalbasis
- 10-10-2024 09:31 Kim van Wijngaarden investment manager APF International
- 10-10-2024 09:15 AXA IM en Provast starten herontwikkeling voormalig ABN Amro-kantoor op Coolsingel
- 10-10-2024 09:09 Topvacature: Amarant zoekt assetmanager zorgvastgoed
- 10-10-2024 08:45 Game Mania maakt geen doorstart
- 10-10-2024 08:42 Today Real Estate Development verhuist naar Kauwgomballenfabriek in Amsterdam
- 09-10-2024 15:37 Millten koopt pand aan Herengracht in Amsterdam
- 09-10-2024 15:25 Levensmiddelenimporteur huurt kantoorruimte in Rotterdam
- 09-10-2024 15:05 Epsa Netherlands huurt 3.500 m2 kantoorruimte van Atlas ArenA Amsterdam
- 09-10-2024 14:50 Notariskantoor huurt 282 m2 kantoorruimte in Amsterdam
- 09-10-2024 14:35 HCCH verlengt huurovereenkomst in kantoorgebouw The Statesman in Den Haag
- 09-10-2024 11:32 Particuliere universiteit huurt 20e verdieping van Millenniumtoren in Rotterdam
- 09-10-2024 11:30 Plan voor 700 woningen op Utrechtse Haarrijnseplas definitief
- 09-10-2024 11:26 Knaapen koopt kavel van 11.000 m2 van Focus on Impact
- 09-10-2024 10:34 Drie nieuwe vestigingen voor de Koopman
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.