Property management anno 2022

Goed Property Management vraagt tegenwoordig om meer dan het dagelijks beheer van gebouwen. Waar vastgoedbeheer voorheen vooral een meer technische invulling had, is dat anno 2022 wel anders, zo ziet ook beheerder Yield Plus. Het is meer geworden dan alleen het beheren van gebouwen. Vooral duidelijke communicatie en het bieden van een hoog serviceniveau aan de huurders is waar de focus op ligt. De eisen die door huurders aan een kantoorpand worden gesteld zijn de afgelopen jaren behoorlijk veranderd en toegenomen.

Property Management is meer dan facilitair en technisch beheer
Vastgoedbeheerder Yield Plus weet wat er van Property Managers wordt gevraagd. Daar wordt de dienstverlening op aangepast. Want naast het dagelijks beheer van een gebouw hebben huurders nog meer behoeften. Die gaan dus verder dan facilitaire en technische dienstverlening. Huurders verwachten van beheerders een hoog serviceniveau, duidelijke communicatie en informatieverstrekking, met daarbij een prettige werkruimte.

Kantoren zijn meer dan ooit ontmoetingsplekken geworden, met een zakelijke maar gezellige uitstraling. Misschien nog wel het beste te vergelijken met een mooie hotellobby. Steeds meer algemene ruimtes stralen een ‘warm welkom-gevoel’ uit. En als er zich in het gebouw problemen voordoen, dan verwacht een huurder dat deze snel worden opgelost. In deze tijd van ‘vandaag besteld, morgen in huis’, is dat niet gek. Het past bij het serviceniveau van 2022.

Persoonlijke aandacht
Glynnis Dam, Director of Operations bij Yield Plus, licht toe: “Bij Yield Plus geven we Property Management een gezicht. Hierdoor kunnen we sneller inspelen op die veranderde behoeften die we bij huurders bemerken. Onze Property Managers brengen regelmatig proactief een bezoek aan onze panden, niet alleen wanneer er een melding is binnengekomen op de servicedesk. Die laagdrempelige benadering en de persoonlijke aandacht helpen bovendien om nog beter in te spelen op de wensen van huurders. Wij merken dat wanneer we meer contact hebben, het gemakkelijker wordt om de verwachtingen beter te managen. Kleine reparaties worden bovendien direct uitgevoerd, iets wat huurders erg waarderen.”

Voor complexe technische en bouwkundige vraagstukken is er bij Yield Plus een specialistisch team opgezet. Property Management is veel breder geworden en meer dan een rondje lopen door het pand. Huurders van Yield Plus kunnen met dagelijkse vragen terecht bij de servicedesk, zij zijn actief betrokken bij het managen van het pand. “Het bieden van dat hoge serviceniveau is tegenwoordig het belangrijkst”, sluit Glynnis af.



Reacties


Laatste nieuws