Milieu Service Nederland wint voor het vijfde jaar op rij een FD Gazellen Award

Milieu Service Nederland is ook dit jaar weer uitgeroepen tot een van de snelst groeiende grote bedrijven van Nederland. Dit betekent dat de duurzame afvalinzamelaar uit Diemen voor de vijfde keer op rij een FD Gazellen Award in ontvangst mag nemen.

De FD Gazellen Awards worden elk jaar uitgereikt door Het Financieele Dagblad. De criteria voor een FD Gazellen Award zijn een omzetgroei van minimaal 20% in de voorgaande drie jaar (2018-2020), een omzet van minimaal €250.000 in het eerste jaar en het laatste jaar dient winstgevend te zijn afgesloten. Naast de omzetgroei is, sinds 2018, ook de stijging van het aantal werknemers en de winstgevendheid een belangrijk aspect voor de FD Gazellen Awards. De omzetgroei wordt voor 50% meegewogen, de groei in werknemers 25% en de winstgevendheid ook voor 25%. De FD Gazellen Awards worden ingedeeld in twaalf categorieën. Deze zijn onderverdeeld in de regio-indeling Noord, Oost, Zuid en West. Daarna worden bedrijven ingedeeld naar de drie omzetklassen klein, middelgroot en groot.

Afval- en emissievrij ondernemend Nederland
Milieu Service Nederland werkt al jaren hard aan een missie: een afval- en emissievrij ondernemend Nederland. Dit willen ze bereiken door het voor ondernemers makkelijk te maken afval te minimaliseren, te scheiden, in te zamelen en te laten recyclen. Milieu Service Nederland streeft naar een economie zonder afval waarbij alles hergebruikt of gerecycled wordt. Aan het emissievrije doel wordt gewerkt door te rijden met een wagenpark van emissieklasse 6 of hoger én door het aantal transportbewegingen te minimaliseren. Bijvoorbeeld door het afval zoveel mogelijk te persen en in één keer af te voeren. Daarnaast worden er vele honderden tonnen CO2-uitstoot per jaar gereduceerd door een efficiënte planning en het inkopen van dienstverlening bij partners die al bepaalde routes rijden.

Blijven investeren in digitale oplossingen
“Vijf keer op rij de FD Gazellen Award winnen is erg bijzonder. We zijn ontzettend blij dat zoveel klanten kiezen voor onze circulaire dienstverlening. Door de jaren heen zien we een forse groei in ons klantenbestand doordat wij ons blijven aanpassen aan klantwensen. Daarnaast zijn we trots op onze medewerkers die iedere dag weer vol enthousiasme aan de slag gaan om onze klanten te ontzorgen. De komende jaren blijven we investeren in innovatie en digitale oplossingen, zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen om zoveel mogelijk afval te reduceren”, aldus commercieel directeur Dennis Ostendorf.



Reacties


Laatste nieuws