BVA Services levert het totaalpakket als vastgoedbeheerder

Een bedrijfsgebouw komt leeg te staan na een faillissement en blijft onbeheerd achter. Lege dozen, een oude administratie en een kapotte heftruck zijn achtergebleven van de ooit zo bloeiende onderneming. Niets van waarde lijkt zo’n pand nog te bevatten Alles van waarde is uit het object gehaald, al zien sommige andere mensen dat heel anders.

De voorbeelden spreken boekdelen en zeggen alles, er is weinig dat Seb Fokkens en Richard Dieteren nog niet hebben meegemaakt in de afgelopen jaren. Kapot gezaagde waterleidingen, gebouwen compleet gestript van de koperen buizen of geen raam meer heel gelaten in het hele gebouw. Verbazen doen zij zich al niet meer over de bijzondere dingen die ze aantreffen. Al vele jaren zien zij met lede ogen toe hoe creatief criminelen opereren voor een (relatief) kleine opbrengst.  Bij voorkeur zijn Fokkens en Dieteren in het eerste stadium betrokken om zodoende snel een beheerplan op te stellen. “Je moet er direct bovenop zitten. Alleen dan kunnen we inbraak voorkomen met camera’s of manuele beveiliging als dat nodig is.  Zo'n kleine investering loont vaak meer dan de schade welke kan ontstaan en vertraging die we oplopen dan als we niet snel adviseren en handelen voor onze klanten.”

Veel meer dan alleen inbraakpreventie
BVA Services is gespecialiseerd in het beheren van onroerend goed zodat onder andere banken en curatoren zich geen zorgen hoeven te maken over de boedel. Je geeft ons de sleutels en wij regelen alles. ‘’Wij doen er alles aan om de waarde van een pand in stand te houden,", aldus Fokkens. “En als het nodig is hebben we het pand dezelfde dag nog verzekerd”.

Op het moment dat BVA Services een aanvraag binnen krijgt gaan de heren op pad en wordt er Quickscan uitgevoerd. Hierbij wordt het vastgoed zowel intern als extern gecontroleerd en wordt de klant door middel van een advies op de hoogte gesteld.  

BVA Services in tijden van COVID-19
Net als iedereen ondervindt ook BVA Services een verandering door de komst van corona. Het aantal faillissementen is nog nooit zo laag geweest, aan deze kant ziet Services dus ook een forse mindering van opdrachten. ‘’Dat houdt niet in dat we stil zitten!’’ zegt Dieteren. ‘’Intern zijn wij druk bezig geweest met innovatie. Waar mogelijk hebben we onze werkzaamheden en processen zo veel mogelijk gedigitaliseerd en geautomatiseerd zodat wij in ieder geval klaar zijn voor de komende periode. Onze verwachting is dat het aantal faillissementen zal toenemen, waardoor ook de vraag naar onze dienstverlening.’’

Wat houdt het totaalpakket van BVA Services dan in?
De diensten binnen het pallet zijn breed, van het opleggen van een binnenvaartschip tot en met het overnemen van nutsvoorzieningen. “Dat wij een dienst nog niet eerder hebben verzorgd wil niet zeggen dat het niet kan. In dat geval zoeken wij uit wat de mogelijkheden zijn voor de klant. Zo hebben we laatst de werknemers van een failliet bedrijf verzekerd voor arbeidsongevallen zodat ze curator ze kon laten doorwerken en een doorstart gerealiseerd kon worden", aldus Fokkens. "Wij verkopen zelden een ‘nee’.

Heeft u zelf een pand wat beheerd moet worden?
BVA Services realiseert totale ontzorging. Daarbij gaat het niet alleen om inbraakpreventie en veiligstellen van zekerheden, maar ook om de waarde van een pand in stand te houden. Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Bel gerust voor vrijblijvend advies: +31 (0)33 254 29 61 of mail naar info@bva-services.com. Ze staan graag voor u klaar!

Reacties

Lees onze special over Hoogbouw Special