In gesprek met Maarten Muller van Budget Food

Budget Food is een opkomende speler in de retailmarkt. In 2014 openden Maarten Muller en zijn compagnon hun eerste vestiging en inmiddels hebben zij er 12 in Nederland. Vorige maand openden zij hun eigen distributiecentrum in Middenmeer en zij zijn altijd op zoek naar nieuwe locaties. Genoeg uitdagingen dus in de toekomst. VJ sprak erover met eigenaar Maarten Muller.

"Wij handelden al jarenlang in restpartijen die we doorverkochten aan Action, Big Bazar etc. Ik had het idee zelf een winkel gaan beginnen. Die keuze is hartstikke goed uitgepakt en Inmiddels hebben we 12 eigen winkels en we groeien door, want we zijn bezig met een opening in Heerenveen.

Op zoek naar nieuwe locaties
In ons bedrijf zijn we dus met veel meer dingen bezig dan het vullen van de winkels. We zijn een groeiend bedrijf en altijd op zoek naar nieuwe locaties. Daar hebben we een vastgoedafdeling voor (vastgoed@budget-food.nl). We kunnen eigenlijk overal wel een winkel openen in Nederland. We staan altijd open voor aanbiedingen van panden hiervoor! Uiteraard wel het liefst in de buurt van een andere supermarkt en voor een goede prijs.

Het concept Budget Food is veel meer dan een gewone supermarkt. Het is eigenlijk een winkel waarin we heel veel restpartijen verkopen, zowel food als non-food. Deze producten kunnen wij tegen een lagere prijs dan andere supermarkten verkopen omdat het kan gaan om een andere verpakking of een overproductie. Inmiddels verkopen wij ongeveer 2000 artikelen en door onze lage prijs kan dit soms zelfs 70% goedkoper uitpakken voor de consument.

Op dit moment is het vanwege corona enorm druk in de retail, zeker in onze winkels. Wij moeten echt alles op alles zetten om continue de schappen vol te houden. Dat kan best lastig zijn. Er zijn enorm veel restpartijen doordat kanalen zoals de horeca op slot zitten worden we overspoeld met handel. Ook voor non-food producten want winkelketens als action zijn nu ook dicht.

Duurzaamheid
Op het gebied van duurzaamheid proberen we in onze winkels zo duurzaam mogelijke apparatuur te gebruiken om daarmee de energiekosten zo laag mogelijk te houden. De verwarmingsinstellingen worden zo efficiënt mogelijk ingesteld en we gebruiken LED verlichting in onze nieuwe winkels. Daarbij werken wij samen met onze energiepartner MAIN Energie waar we al sinds 2016 tevreden klant van zijn. We hadden eerst allemaal losse contracten van onze vestigingen en die wilden we samen bundelen. Naast scherpe tarieven krijgen we duidelijke rapportages en hebben een fijne contactpersoon. Hij attendeert ons op de marktontwikkelingen en hij adviseert ons hoe we hierop in kunnen spelen. Zoals gezegd willen we in de toekomst meer winkels openen dus zowel op het gebied van energie als vastgoed is er genoeg te doen!"



Reacties


Laatste nieuws