Liftinsight: Slimme lifttechnologie maakt vastgoed rendabeler

"De liftboys from Rotterdam", zo introduceert Alderik Bos, oprichter van Liftinsight, zijn bedrijf als hij zich ergens presenteert. De liftboys zijn een nieuwe generatie data gedreven gamechangers. Alderik vertelt: “Waar liftonderhoud vooral een kostenpost is die eerder duurder dan goedkoper wordt, brengt Liftinsight nu een technologische oplossing in de markt die substantieel op de onderhoudskosten bespaart, de uptime van de lift vergroot en lagere milieubelasting garandeert.”

De voordelen van werken met IoT in liften zijn groot en aantrekkelijk. Voor zowel de vastgoedeigenaren, de liftservicebedrijven, de facilitymanagers en natuurlijk de gebruikers. Door exact te weten wanneer een lift onderhoud vereist wordt kostbare tijd bespaard. Alderik: "De tijdswinst wordt vertaald in een beter rendement en een sterkere concurrentiepositie. Onderhoud dat jaarlijks standaard vanwege de contractuele afspraak wordt gedaan is vaak zinloos. Servicecontracten zonder garanties en gebrek aan inzicht zijn niet meer van deze tijd." 

Factbased i.p.v. onderhoud op basis van aannames
Liftinsight is de eerste speler die een universele Internet of Things (IoT) toepassing heeft voor liftonderhoud; met sensoren die passen op iedere lift, ongeacht merk, type of leeftijd. De IoT-toepassing bestaat uit een set van sensoren die het gebruik en de bewegingen van iedere lift afzonderlijk meet (Liftboxs®) en omzet naar een digitaal dashboard (Liftmanager®). De oplossing van Liftinsight is een slimme en betaalbare toevoeging op liftonderhoud en is zonder gereedschap binnen slechts 3 minuten geïnstalleerd.  ‘Onderhoud mag niet langer gebaseerd zijn op aannames’ vertelt Alderik. "Met onze producten worden de onderhoudsactiviteiten zo ingepland dat de liften in topconditie zijn met zo weinig mogelijk bezoeken. Eén supervisit per jaar, waarbij de lift volledig wordt nagezien. En de garantie wordt afgegeven dat de lift veilig en betrouwbaar werkt tot het volgende bezoek. Met deze digitale oplossing maakt Liftinsight van iedere lift een slimme lift."

Compleet dossier van alle liften, ongeacht merk, type of leeftijd
Voor de manager is het dashboard Liftmanager® een applicatie in de vorm van een managementtool met overzichtelijke management-informatie en handige functies. Denk aan pushberichten die aangeven of een lift stoort of wanneer een lift gekeurd of onderhouden moet worden. Liftmanager® biedt één centrale plek voor een compleet dossier van alle liften, ongeacht merk, type of leeftijd. De applicatie helpt een manager proactief te handelen en geeft in realtime op basis van feiten aan, of er een probleem kan ontstaan. Proactief handelen is belangrijk.

Zo heeft de COVID-19 uitbraak ons geleerd dat gebouwen ineens leeg komen te staan of juist veel intensiever worden gebruikt. Het toont des te meer aan dat we flexibeler naar liftonderhoud moeten gaan kijken. Alderik: "We moeten gaan meten en factbased op basis van realtime data betere beslissingen en keuzes maken. Meten is weten en gissen is missen." Wat ook bijzonder is aan de oplossing van Liftinsight, is dat alle data beschikbaar blijft voor alle partijen, ook bij een overstap naar een ander liftonderhoudsbedrijf.

 

Contactpersoon: Alderik Bos 



Reacties


Laatste nieuws