Mooie mijlpaal Huispedia.nl: 2,5 miljoen bezoekers
Reden voor een feestje! Woningsite Huispedia heeft in mei van dit jaar met 2.500.000 bezoekers een nieuwe mijlpaal bereikt. Dat is een groei van ruim 150% ten opzichte van diezelfde maand een jaar geleden. Vorig jaar realiseerde het platform een groei van 100% in dezelfde maand vergeleken met diezelfde maand een jaar geleden. Hiermee is Huispedia.nl op basis van bezoekersaantallen niet alleen de nummer twee van Nederland geworden maar tevens de snelst groeiende huizensite van Nederland.
Sinds enkele jaren is Huispedia actief op de Nederlandse markt. Dat bleef niet geheel ongemerkt want eerder al beoordeelde Wegwijs.nl in een vergelijkingstest de huizensite als beste. De belangrijkste oorzaak van de groei is een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers, veel extra informatie per woning, een slimme acquisitie-strategie en groeiende naamsbekendheid.
Switchen voor foto’s
Niet alle huizensites beschikken over even veel gegevens van de getoonde woningen. In Nederland wordt nog veruit het grootste deel van de woningen verkocht via makelaars. Dat betekent dat een huizensite alleen de gegevens van een woning kan tonen als de makelaar dat toestaat. Om voor bezoekers een zo goed mogelijke bron van informatie te zijn, levert Huispedia daarom veel aanvullende informatie van de woningen zonder dat de makelaar daar toestemming voor hoeft te geven. Deze aanpak blijkt succesvol te zijn.
Maxim Bours, mede-oprichter en CEO van Huispedia: “Er is geen sprake van een level playing field in Nederland. Dat zorgt ervoor dat wij extra ons best doen om bezoekers aan ons te binden. We zien dat veel bezoekers bij ons hun zoektocht of verkoop beginnen. Voor de foto’s en teksten switchen ze even naar andere woningsites en gaan vervolgens bij ons weer verder. Juist omdat wij veel andere gegevens tonen over zaken zoals de buurt, de verwachte verkoopwaarde en de prijsontwikkeling. Natuurlijk willen we bewegen naar een volledige klantreis met foto’s op Huispedia om de consument nog vollediger tot dienst te zijn. Hierdoor komt ook de makelaar beter bij ons tot zijn recht.”
Tinderen met makelaars
In de visie van Huispedia is de consument zelf degene die zijn woon-carrière bepaalt. Hij heeft daar zelf de regie over. Hij kan kiezen om het zelf te doen of om een makelaar in te schakelen. “In het begin merkten we dat makelaars een verkeerd beeld van ons hadden. Wij stimuleren bezoekers niet persé om het zelf te doen, wij bieden ze enkel een heldere keuze. Ook als makelaar wil je dat de consument bewust voor jou kiest, niet omdat het moet.”, aldus Bours. Inmiddels brengt het platform jaarlijks duizenden consumenten in contact met makelaars op basis van een hun eigen wensen en voorkeuren. “Mocht de consument niet zelf aan de slag willen gaan fungeren wij als het ware als een tinder met makelaars voor de consument”, stelt Bours.
Nieuwe standaard
Deze zomer lanceert Huispedia een aantal nieuwe functionaliteiten op haar website om nog meer consumenten aan te kunnen trekken en bovenal de zoektocht te vergemakkelijken. Tegelijkertijd worden nieuwe proposities voor makelaars uitgerold en verwacht het platform snel meer makelaars aan zich te kunnen binden. Het doel is om het kopen en verkopen van een woning via het platform nog verder te faciliteren waarbij de consument de regie behoudt. Hiermee streeft Huispedia ernaar om de nieuwe standaard te worden op de woningmarkt.
Laatste nieuws
- 18-04-2025 15:44 Volkshuisvesting in de Voorjaarsnota
- 18-04-2025 15:40 Twee voormalige V&D's genomineerd voor Kern Jaarprijs
- 18-04-2025 14:40 Logistiek dienstverlener huurt bedrijfsruimte in Amersfoort
- 18-04-2025 14:20 Angelique Kok bestuurslid bij DWIRE
- 18-04-2025 14:00 Hoe vastgoed meer waarde krijgt door de gebruiker als klant te benaderen
- 18-04-2025 13:47 Aedes: Miljard compensatie voor tegenvallen huurinkomsten zijn druppel op gloeiende plaat
- 18-04-2025 12:46 ´Vermogen ouders steeds belangrijker op woningmarkt´
- 18-04-2025 12:08 Dag van de Vastgoedfinanciering 2025: Vastgoedfinanciering strategisch inzetten om minder last te hebben van fiscale wijzigingen?
- 18-04-2025 09:59 Coalitie trekt miljarden uit voor Tennet Duitsland
- 18-04-2025 09:17 Euronet infratechniek koopt kantoorpand in Zoetermeer
- 18-04-2025 09:08 M7 verkoopt woonboulevard in Emmen aan Iroko Zen
- 18-04-2025 06:00 'Corporaties kijken uit naar afscheid van marktwaarde in jaarrekening'
- 17-04-2025 19:43 'Corporaties tegen de huurbevriezing? Schandalig, ze zijn vergeten wat hun roots zijn'
- 17-04-2025 16:49 'Voorjaarsnota goede stap richting verlichting voor huurders en verhuurders'
- 17-04-2025 16:40 Vastgoedportefeuille Ymere met 1,3 miljard euro opgewaardeerd
- 17-04-2025 15:49 WSW verbaasd over bevriezen huren sociale huurwoningen
- 17-04-2025 15:34 KATE Innovations lanceert next-gen platform voor vastgoedtaxateurs
- 17-04-2025 15:22 ECB verlaagt rente verder
- 17-04-2025 15:20 Habion en Dura Vermeer tekenen voor 145 woningen in Rotterdam
- 17-04-2025 15:06 FedEx huurt 20.000 m2 op Prologis Park Schiphol
- 17-04-2025 15:00 SkyCell International huurt logistieke ruimte in Venlo
- 17-04-2025 14:58 Provast wint tender voor 210 woningen in Muyskenkwartier Amsterdam
- 17-04-2025 14:40 15 mei, Het Blue Zone Festival voor de gezonde leefomgeving
- 17-04-2025 14:20 Storage Share koopt pand in Leeuwarden
- 17-04-2025 14:00 Frame Offices opent nieuwe locatie in The William in Amsterdam
- 17-04-2025 13:17 Stijgende huurinkomsten voor Wereldhave
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.