Mooie mijlpaal Huispedia.nl: 2,5 miljoen bezoekers
Reden voor een feestje! Woningsite Huispedia heeft in mei van dit jaar met 2.500.000 bezoekers een nieuwe mijlpaal bereikt. Dat is een groei van ruim 150% ten opzichte van diezelfde maand een jaar geleden. Vorig jaar realiseerde het platform een groei van 100% in dezelfde maand vergeleken met diezelfde maand een jaar geleden. Hiermee is Huispedia.nl op basis van bezoekersaantallen niet alleen de nummer twee van Nederland geworden maar tevens de snelst groeiende huizensite van Nederland.
Sinds enkele jaren is Huispedia actief op de Nederlandse markt. Dat bleef niet geheel ongemerkt want eerder al beoordeelde Wegwijs.nl in een vergelijkingstest de huizensite als beste. De belangrijkste oorzaak van de groei is een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers, veel extra informatie per woning, een slimme acquisitie-strategie en groeiende naamsbekendheid.
Switchen voor foto’s
Niet alle huizensites beschikken over even veel gegevens van de getoonde woningen. In Nederland wordt nog veruit het grootste deel van de woningen verkocht via makelaars. Dat betekent dat een huizensite alleen de gegevens van een woning kan tonen als de makelaar dat toestaat. Om voor bezoekers een zo goed mogelijke bron van informatie te zijn, levert Huispedia daarom veel aanvullende informatie van de woningen zonder dat de makelaar daar toestemming voor hoeft te geven. Deze aanpak blijkt succesvol te zijn.
Maxim Bours, mede-oprichter en CEO van Huispedia: “Er is geen sprake van een level playing field in Nederland. Dat zorgt ervoor dat wij extra ons best doen om bezoekers aan ons te binden. We zien dat veel bezoekers bij ons hun zoektocht of verkoop beginnen. Voor de foto’s en teksten switchen ze even naar andere woningsites en gaan vervolgens bij ons weer verder. Juist omdat wij veel andere gegevens tonen over zaken zoals de buurt, de verwachte verkoopwaarde en de prijsontwikkeling. Natuurlijk willen we bewegen naar een volledige klantreis met foto’s op Huispedia om de consument nog vollediger tot dienst te zijn. Hierdoor komt ook de makelaar beter bij ons tot zijn recht.”
Tinderen met makelaars
In de visie van Huispedia is de consument zelf degene die zijn woon-carrière bepaalt. Hij heeft daar zelf de regie over. Hij kan kiezen om het zelf te doen of om een makelaar in te schakelen. “In het begin merkten we dat makelaars een verkeerd beeld van ons hadden. Wij stimuleren bezoekers niet persé om het zelf te doen, wij bieden ze enkel een heldere keuze. Ook als makelaar wil je dat de consument bewust voor jou kiest, niet omdat het moet.”, aldus Bours. Inmiddels brengt het platform jaarlijks duizenden consumenten in contact met makelaars op basis van een hun eigen wensen en voorkeuren. “Mocht de consument niet zelf aan de slag willen gaan fungeren wij als het ware als een tinder met makelaars voor de consument”, stelt Bours.
Nieuwe standaard
Deze zomer lanceert Huispedia een aantal nieuwe functionaliteiten op haar website om nog meer consumenten aan te kunnen trekken en bovenal de zoektocht te vergemakkelijken. Tegelijkertijd worden nieuwe proposities voor makelaars uitgerold en verwacht het platform snel meer makelaars aan zich te kunnen binden. Het doel is om het kopen en verkopen van een woning via het platform nog verder te faciliteren waarbij de consument de regie behoudt. Hiermee streeft Huispedia ernaar om de nieuwe standaard te worden op de woningmarkt.
Laatste nieuws
- 02-05-2024 07:00 Verra Makelaars: ‘Helft van ons koopaanbod zijn ex-huurwoningen’
- 01-05-2024 16:40 Stichting deltaWonen koopt kantoorgebouw in Zwolle
- 01-05-2024 14:43 Adviesbureau huurt ruim 1.100 m2 in voormalige Noordergasfabriek in Amsterdam
- 01-05-2024 13:41 Hielkema weegt amendementen: ‘Per saldo is Wet betaalbare huur er slechter op geworden’
- 01-05-2024 13:02 Iroko Zen koopt winkels in Venlo van Urban Interest
- 01-05-2024 13:00 Voormalige kerk in Veenendaal getransformeerd en verhuurd
- 01-05-2024 10:40 Hoofdkantoor kledingmerk Atelier Munro naar OKU Office in Amsterdam-West
- 01-05-2024 09:41 CBRE: 'Faillissementen hebben beperkte invloed op winkelleegstand'
- 01-05-2024 09:41 Dunavast koopt hoofdkantoor Centric in Gouda voor 24 miljoen euro
- 01-05-2024 09:25 Communicatieadviesbureau huurt 650 m2 in Arnhem
- 01-05-2024 09:11 MN investeert 90 miljoen euro in Vesteda
- 01-05-2024 09:01 Madeline Buijs: 'Er worden nu te veel te grote woningen gebouwd'
- 01-05-2024 09:00 Themamaand mei: Projectontwikkeling
- 01-05-2024 08:56 Nikki van Horck nieuwe directeur Eefje Voogd Makelaardij
- 01-05-2024 08:43 Hans Hinfelaar en Barzien Khoshbakht starten vastgoedadvieskantoor Brikks
- 01-05-2024 08:02 HDN ziet hoogste aantal starters op hypotheekmarkt in vijf jaar
- 01-05-2024 07:32 JM Corporate Finance huurt kantoorruimte in Breda
- 01-05-2024 07:28 SolarToday koopt nieuwbouwontwikkeling in Roosendaal
- 30-04-2024 16:58 Springer Nature AI Lab IP huurt kantoorruimte in Groningen
- 30-04-2024 16:55 Bebo Vloeren bedrijfscomplex van 7.750 m2 in Etten-Leur
- 30-04-2024 16:25 ‘In de wereld van vastgoed is een goede assistant je beste asset’
- 30-04-2024 15:06 Timpaan en Bot Bouw tekenen bouwteamovereenkomst voor 83 woningen Le Jardin in Hoofddorp
- 30-04-2024 14:39 Europese Commissie verkoopt voor 1 miljard euro aan kantoorgebouwen in Brussel
- 30-04-2024 12:03 Aegon kiest met WTC Schiphol voor verbinding op de werkvloer om personeel naar kantoor te krijgen
- 30-04-2024 11:58 Jack de Vries stopt per 1 juni als voorzitter van Vastgoed Belang
- 30-04-2024 11:16 Schoenenketen Sacha sluit meerdere filialen
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.