Mooie mijlpaal Huispedia.nl: 2,5 miljoen bezoekers
Reden voor een feestje! Woningsite Huispedia heeft in mei van dit jaar met 2.500.000 bezoekers een nieuwe mijlpaal bereikt. Dat is een groei van ruim 150% ten opzichte van diezelfde maand een jaar geleden. Vorig jaar realiseerde het platform een groei van 100% in dezelfde maand vergeleken met diezelfde maand een jaar geleden. Hiermee is Huispedia.nl op basis van bezoekersaantallen niet alleen de nummer twee van Nederland geworden maar tevens de snelst groeiende huizensite van Nederland.
Sinds enkele jaren is Huispedia actief op de Nederlandse markt. Dat bleef niet geheel ongemerkt want eerder al beoordeelde Wegwijs.nl in een vergelijkingstest de huizensite als beste. De belangrijkste oorzaak van de groei is een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid voor de bezoekers, veel extra informatie per woning, een slimme acquisitie-strategie en groeiende naamsbekendheid.
Switchen voor foto’s
Niet alle huizensites beschikken over even veel gegevens van de getoonde woningen. In Nederland wordt nog veruit het grootste deel van de woningen verkocht via makelaars. Dat betekent dat een huizensite alleen de gegevens van een woning kan tonen als de makelaar dat toestaat. Om voor bezoekers een zo goed mogelijke bron van informatie te zijn, levert Huispedia daarom veel aanvullende informatie van de woningen zonder dat de makelaar daar toestemming voor hoeft te geven. Deze aanpak blijkt succesvol te zijn.
Maxim Bours, mede-oprichter en CEO van Huispedia: “Er is geen sprake van een level playing field in Nederland. Dat zorgt ervoor dat wij extra ons best doen om bezoekers aan ons te binden. We zien dat veel bezoekers bij ons hun zoektocht of verkoop beginnen. Voor de foto’s en teksten switchen ze even naar andere woningsites en gaan vervolgens bij ons weer verder. Juist omdat wij veel andere gegevens tonen over zaken zoals de buurt, de verwachte verkoopwaarde en de prijsontwikkeling. Natuurlijk willen we bewegen naar een volledige klantreis met foto’s op Huispedia om de consument nog vollediger tot dienst te zijn. Hierdoor komt ook de makelaar beter bij ons tot zijn recht.”
Tinderen met makelaars
In de visie van Huispedia is de consument zelf degene die zijn woon-carrière bepaalt. Hij heeft daar zelf de regie over. Hij kan kiezen om het zelf te doen of om een makelaar in te schakelen. “In het begin merkten we dat makelaars een verkeerd beeld van ons hadden. Wij stimuleren bezoekers niet persé om het zelf te doen, wij bieden ze enkel een heldere keuze. Ook als makelaar wil je dat de consument bewust voor jou kiest, niet omdat het moet.”, aldus Bours. Inmiddels brengt het platform jaarlijks duizenden consumenten in contact met makelaars op basis van een hun eigen wensen en voorkeuren. “Mocht de consument niet zelf aan de slag willen gaan fungeren wij als het ware als een tinder met makelaars voor de consument”, stelt Bours.
Nieuwe standaard
Deze zomer lanceert Huispedia een aantal nieuwe functionaliteiten op haar website om nog meer consumenten aan te kunnen trekken en bovenal de zoektocht te vergemakkelijken. Tegelijkertijd worden nieuwe proposities voor makelaars uitgerold en verwacht het platform snel meer makelaars aan zich te kunnen binden. Het doel is om het kopen en verkopen van een woning via het platform nog verder te faciliteren waarbij de consument de regie behoudt. Hiermee streeft Huispedia ernaar om de nieuwe standaard te worden op de woningmarkt.
Laatste nieuws
- 23-08-2024 14:20 Grote beleggers investeren nauwelijks in nieuwe woningen, maar Wbh niet grootste issue
- 23-08-2024 13:43 Weg vrij voor deelgebied 5 in Merwedekanaalzone: Tot 4.250 woningen mogelijk
- 23-08-2024 12:27 Alex Invest koopt winkelruimte in Woonmall Alexandrium
- 23-08-2024 11:26 Opmerkelijk: Voor dit nieuwbouwproject zijn 'incentives' nodig om kopers te trekken
- 23-08-2024 11:06 Raad van State stelt bezwaarmakers tegen 250 woningen in Tilburg in ongelijk
- 23-08-2024 09:21 Starters vragen vaker naar familiehypotheek en schenkingsvrijstelling, na afschaffing jubelton
- 23-08-2024 08:48 CBS over detailhandel: Non-food sector groeit, omzet supermarkt daalt
- 22-08-2024 16:42 IVBN-directeur: ‘Woningmarkt heeft heel fragiel punt bereikt, overheid moet nu stimuleren’
- 22-08-2024 16:12 Ondernemers en investeerders die elkaar helpen is de bewezen kracht van Mogelijk
- 22-08-2024 14:00 Bestemmingsplan voor 48 appartementen in Geldermalsen onherroepelijk
- 22-08-2024 11:31 Hightechbedrijf huurt 1.370 m2 in Eindhoven
- 22-08-2024 10:21 Scapino opent winkels in vier oude panden van Bristol
- 22-08-2024 09:19 Huurders blijven vaker zitten door achterblijvend aanbod van topkwaliteit kantoorruimte
- 22-08-2024 08:42 Twee nieuwe huurders voor City Center Tilburg
- 22-08-2024 08:42 Sam Heijkoop en Marnix Uri naar VanWonen
- 22-08-2024 06:00 Boissevain: DNB, geef banken de ruimte hun marges op peil te houden
- 22-08-2024 00:00 Koopwoningen bijna 11 procent duurder, grootste stijging in twee jaar
- 21-08-2024 18:57 Jos Baeten (a.s.r.): ‘Helft van onze woningportefeuille komt door huurwet in gereguleerde segment’
- 21-08-2024 15:57 Voormalig bankgebouw in Driebergen mag getransformeerd worden naar woningen
- 21-08-2024 14:03 Gemeenteraad Maashorst aan zet voor bijna 100 woningen
- 21-08-2024 12:51 A.s.r. investeert niet in nieuwe huurwoningen door Wet betaalbare huur
- 21-08-2024 12:13 Meierijstad geeft groen licht voor bouw flexwoningen voor 500 arbeidsmigranten
- 21-08-2024 11:32 Elan Wonen trekt stekker uit plannen voor verdichting in Haarlem-Meerwijk
- 21-08-2024 10:56 StartDock huurt ruim 1.800 m2 aan Keizersgracht in Amsterdam
- 21-08-2024 10:47 Ronald van der Zalm keert terug naar Cushman & Wakefield
- 21-08-2024 10:06 Montea boekt in Nederland 22 miljoen omzet in eerste helft van het jaar
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.