Deuren openen op afstand met Openr

De huidige coronacrisis vraagt om allerlei aangepaste maatregelen, ook bij het betreden van gebouwen. Bij traditionele intercomsystemen worden bezoekers vaak nog doorverwezen naar een bemande receptie of beheerder in een gebouw. Een draadloze oplossing waarmee gebruikers op afstand toegang kunnen verlenen biedt een veilig alternatief. Een bijdrage van Openr. 

Tegenwoordig kunnen gebouwen met meerdere gebruikers of bewoners bijna niet zonder een intercomsysteem. Ze garanderen - vaak in combinatie met een centrale receptie – gecontroleerde toegang. In een tijd waarin we fysiek contact waar mogelijk moeten beperken biedt zo’n receptie echter geen uitkomst. Daarnaast kunnen de kosten voor het bemannen van een receptie hoog oplopen. Het intercomsysteem van Openr kiest voor een andere benadering. Het systeem is geschikt voor kantoren, multi-tenant gebouwen en appartementencomplexen. Met Openr kunnen gebruikers op afstand -vanaf iedere locatie- deuren van gebouwen openen. Openr communiceert draadloos met telefoons of tablets en maakt zo binnenposten, centrale receptie en bedrading in het pand overbodig. Bij het installeren van het systeem -met enkel een buitenpost- hoeft de huurder niet noodzakelijk aanwezig te zijn. Zo blijven contactmomenten beperkt tot het minimale.

Gebruikersgerichte aanpak
Gebruikers van nu hebben steeds hogere verwachtingen ten opzichte van de werk- en woonomgeving. Geavanceerde technologie in en om panden brengen de gebruiker extra comfort of maken handelingen efficiënter. Denk bijvoorbeeld aan de slimme thermostaat of aan verlichting die met het internet verbonden is. De toegang naar gebouwen blijft daarentegen achterhaald. Uit deze behoefte aan een nieuwe benadering van toegang ontstond het idee voor Openr. Het bedrijf kenmerkt zich door haar aanpak, waarbij de gebruiker altijd centraal staat. Zo wordt input van gebruikers benut om het systeem continu te blijven verbeteren.

Deuren op afstand openen
Een bezoeker belt op de gebruikelijke manier aan op de intercom. Via de Openr-app wordt de huurder gebeld. Zij kan meteen zien wie er voor de deur staat door te kiezen voor videobellen. Via de app kan zij de deur op afstand openen en de bezoeker zo toegang verlenen. Zelf het gebouw betreden als huurder werkt op dezelfde manier: via de app verleen je jezelf op een veilige manier toegang.

Ook op het gebied van pakketbezorging biedt Openr uitkomst. Bezorgers zoeken op de intercom naar de naam van de contactpersoon. Wanneer zij op deze naam klikken, wordt de contactpersoon op het ingestelde telefoonnummer gebeld. Via de app kunnen huurders die niet aanwezig zijn op afstand toegang verlenen aan bezorgers. Zo kunnen pakketten bij afwezigheid toch bezorgd worden.

Alle deuren die elektronisch aangestuurd worden kunnen via Openr geopend worden. Zo kan het systeem gebruikt worden om schuifdeuren en draaideuren te openen, maar ook om toegang te verlenen bij garagedeuren en slagbomen. Binnendeuren die voorzien zijn van een elektrisch slot kunnen ook worden geopend met het systeem.

Veilig en makkelijk
De draadloze toegangscontrole van Openr is niet alleen slim en makkelijk te installeren, maar ook veilig in gebruik. Die veiligheid wordt gewaarborgd door de draadloze gecodeerde verbinding waar Openr gebruik van maakt. In de meeste gevallen is dit het bestaande en beveiligde 4G-netwerk op locatie. Iedere gebruiker krijgt van het systeem een unieke digitale ‘sleutel’ die steeds bij het openen van deuren gecontroleerd wordt. Huurders krijgen daarnaast een eigen dashboard waarmee ze tijdelijk toegang kunnen verlenen aan klanten, familie, vrienden of verpleging. Via dit dashboard kunnen ze zelf bepalen wie toegang heeft tot welke deur. Nieuwe bezoekers kunnen zij toegang verlenen door digitale sleutels toe te voegen, toegang van bestaande gebruikers kunnen zij ontzeggen door digitale sleutels te verwijderen. Beheerders van een gebouw maken gebruik van hetzelfde dashboard. Hier kunnen beheerders nieuwe of tijdelijke huurders een digitale sleutel toekennen. Voor frequente bezoekers, zoals leveranciers of facilitaire diensten, kunnen zij aparte openingstijden instellen.

Servicegerichte benadering
Momenteel maken zo’n 70 locaties in Nederland gebruik van Openr. Gebruikers waarderen de servicegerichte aanpak van het bedrijf. Zo prijst Tom Verhofstad -facilitair manager bij Kadans Science Partner- de bereidheid van Openr om mee te denken over specifieke situaties. Als voorbeeld noemt hij de drie gebouwen op het TU/e-terrein die Kadans beheert. Met de wens om vaste toegangstijden in te kunnen stellen voor gebruikers is Openr aan de slag gegaan. “In plaats van te zeggen: “dit is het aanbod, hier moet je het mee doen” denkt Openr echt na over oplossingen die voor onze situatie beter werken.”, aldus Verhofstad. Hij benadrukt het innovatieve karakter en de uitkomst die de toepassing biedt voor de gebouwbeheerder. “Door toegang voor bezoekers te beheren hebben huurders nu zelf ook de mogelijkheid om het systeem naar hun wensen om te zetten. Dat is voor ons een fijne toevoeging”

Vraag een demo aan
Wie meer wil weten over oplossingen op maat kan een vrijblijvende demonstratie aanvragen. Sales manager Frank Greter is dagelijks beschikbaar om de mogelijkheden te bespreken via een video call. Plan je afspraak in.



Reacties


Laatste nieuws