Deuren openen op afstand met Openr
De huidige coronacrisis vraagt om allerlei aangepaste maatregelen, ook bij het betreden van gebouwen. Bij traditionele intercomsystemen worden bezoekers vaak nog doorverwezen naar een bemande receptie of beheerder in een gebouw. Een draadloze oplossing waarmee gebruikers op afstand toegang kunnen verlenen biedt een veilig alternatief. Een bijdrage van Openr.
Tegenwoordig kunnen gebouwen met meerdere gebruikers of bewoners bijna niet zonder een intercomsysteem. Ze garanderen - vaak in combinatie met een centrale receptie – gecontroleerde toegang. In een tijd waarin we fysiek contact waar mogelijk moeten beperken biedt zo’n receptie echter geen uitkomst. Daarnaast kunnen de kosten voor het bemannen van een receptie hoog oplopen. Het intercomsysteem van Openr kiest voor een andere benadering. Het systeem is geschikt voor kantoren, multi-tenant gebouwen en appartementencomplexen. Met Openr kunnen gebruikers op afstand -vanaf iedere locatie- deuren van gebouwen openen. Openr communiceert draadloos met telefoons of tablets en maakt zo binnenposten, centrale receptie en bedrading in het pand overbodig. Bij het installeren van het systeem -met enkel een buitenpost- hoeft de huurder niet noodzakelijk aanwezig te zijn. Zo blijven contactmomenten beperkt tot het minimale.
Gebruikersgerichte aanpak
Gebruikers van nu hebben steeds hogere verwachtingen ten opzichte van de werk- en woonomgeving. Geavanceerde technologie in en om panden brengen de gebruiker extra comfort of maken handelingen efficiënter. Denk bijvoorbeeld aan de slimme thermostaat of aan verlichting die met het internet verbonden is. De toegang naar gebouwen blijft daarentegen achterhaald. Uit deze behoefte aan een nieuwe benadering van toegang ontstond het idee voor Openr. Het bedrijf kenmerkt zich door haar aanpak, waarbij de gebruiker altijd centraal staat. Zo wordt input van gebruikers benut om het systeem continu te blijven verbeteren.
Deuren op afstand openen
Een bezoeker belt op de gebruikelijke manier aan op de intercom. Via de Openr-app wordt de huurder gebeld. Zij kan meteen zien wie er voor de deur staat door te kiezen voor videobellen. Via de app kan zij de deur op afstand openen en de bezoeker zo toegang verlenen. Zelf het gebouw betreden als huurder werkt op dezelfde manier: via de app verleen je jezelf op een veilige manier toegang.
Ook op het gebied van pakketbezorging biedt Openr uitkomst. Bezorgers zoeken op de intercom naar de naam van de contactpersoon. Wanneer zij op deze naam klikken, wordt de contactpersoon op het ingestelde telefoonnummer gebeld. Via de app kunnen huurders die niet aanwezig zijn op afstand toegang verlenen aan bezorgers. Zo kunnen pakketten bij afwezigheid toch bezorgd worden.
Alle deuren die elektronisch aangestuurd worden kunnen via Openr geopend worden. Zo kan het systeem gebruikt worden om schuifdeuren en draaideuren te openen, maar ook om toegang te verlenen bij garagedeuren en slagbomen. Binnendeuren die voorzien zijn van een elektrisch slot kunnen ook worden geopend met het systeem.
Veilig en makkelijk
De draadloze toegangscontrole van Openr is niet alleen slim en makkelijk te installeren, maar ook veilig in gebruik. Die veiligheid wordt gewaarborgd door de draadloze gecodeerde verbinding waar Openr gebruik van maakt. In de meeste gevallen is dit het bestaande en beveiligde 4G-netwerk op locatie. Iedere gebruiker krijgt van het systeem een unieke digitale ‘sleutel’ die steeds bij het openen van deuren gecontroleerd wordt. Huurders krijgen daarnaast een eigen dashboard waarmee ze tijdelijk toegang kunnen verlenen aan klanten, familie, vrienden of verpleging. Via dit dashboard kunnen ze zelf bepalen wie toegang heeft tot welke deur. Nieuwe bezoekers kunnen zij toegang verlenen door digitale sleutels toe te voegen, toegang van bestaande gebruikers kunnen zij ontzeggen door digitale sleutels te verwijderen. Beheerders van een gebouw maken gebruik van hetzelfde dashboard. Hier kunnen beheerders nieuwe of tijdelijke huurders een digitale sleutel toekennen. Voor frequente bezoekers, zoals leveranciers of facilitaire diensten, kunnen zij aparte openingstijden instellen.
Servicegerichte benadering
Momenteel maken zo’n 70 locaties in Nederland gebruik van Openr. Gebruikers waarderen de servicegerichte aanpak van het bedrijf. Zo prijst Tom Verhofstad -facilitair manager bij Kadans Science Partner- de bereidheid van Openr om mee te denken over specifieke situaties. Als voorbeeld noemt hij de drie gebouwen op het TU/e-terrein die Kadans beheert. Met de wens om vaste toegangstijden in te kunnen stellen voor gebruikers is Openr aan de slag gegaan. “In plaats van te zeggen: “dit is het aanbod, hier moet je het mee doen” denkt Openr echt na over oplossingen die voor onze situatie beter werken.”, aldus Verhofstad. Hij benadrukt het innovatieve karakter en de uitkomst die de toepassing biedt voor de gebouwbeheerder. “Door toegang voor bezoekers te beheren hebben huurders nu zelf ook de mogelijkheid om het systeem naar hun wensen om te zetten. Dat is voor ons een fijne toevoeging”
Vraag een demo aan
Wie meer wil weten over oplossingen op maat kan een vrijblijvende demonstratie aanvragen. Sales manager Frank Greter is dagelijks beschikbaar om de mogelijkheden te bespreken via een video call. Plan je afspraak in.
Laatste nieuws
- 13-11-2025 15:35 Achmea RE: Nieuw pensioenstelsel biedt kansen voor vastgoed
- 13-11-2025 14:38 Vrijwel geen netstroom meer nodig op uitbreiding bedrijvenpark Medel in Tiel
- 13-11-2025 14:27 Kennemer Wonen en Bergen starten met pilot woningdelen
- 13-11-2025 13:52 Drie bedrijven huren in The Pulse Amsterdam
- 13-11-2025 13:29 Overcapaciteit geïndustrialiseerde bouw gaat leiden tot faillissementen
- 13-11-2025 11:52 Ontruiming van krakers: De actuele stand van zaken
- 13-11-2025 10:07 Provincie zet batterij in om woningbouw Zaandam van Parteon vlot te trekken
- 13-11-2025 10:06 Scheepswerf-architectuur keert terug in nieuwe woonwijk Vlissingen
- 13-11-2025 10:00 Voor meer dan alleen vastgoedfinancieringen
- 13-11-2025 09:59 Staat Europa een Chinese vastgoedcrisis te wachten?
- 13-11-2025 09:38 ‘Afbouw hypotheekrenteaftrek remt groei huizenprijzen licht, maar markt blijft stabiel’
- 12-11-2025 17:07 Twee jaar van raamovereenkomst tot startbouw: Dit is hoe Diemen in Holland Park versnelt
- 12-11-2025 16:15 Union Investment onderzoekt verkoop van afgeblazen Maritim-hotel
- 12-11-2025 16:10 Gemeente Beverwijk wil helft nieuwbouw van sociale, middenhuur en betaalbare koopwoningen toewijzen aan inwoners
- 12-11-2025 15:58 Thuiswerken niet langer vrijblijvend
- 12-11-2025 15:28 Zo verdeelt het Rijk 3,4 miljard euro voor bereikbaarheid en woningbouwversnelling
- 12-11-2025 14:23 MiniBIM moet nieuwe standaard worden voor vastgoedontwikkeling
- 12-11-2025 13:48 Gemeente Vlissingen verliest strijd om parkeerplaatsen bij Raad van State
- 12-11-2025 13:20 Sneller bouwen, slimmer investeren: Nexa Clinics verandert de regels van zorgvastgoed
- 12-11-2025 12:57 Groen licht voor vernieuwing Nijmeegs winkelcentrum Weezenhof
- 12-11-2025 12:49 Na overname voorlopig business as usual bij NIBC, toekomst onzeker
- 12-11-2025 12:45 Mats Klein: 'Verleg je focus naar de huurders'
- 12-11-2025 11:33 Aantal faillissementen flink gedaald in oktober
- 12-11-2025 11:13 Aedes: Minder regels over data en volkshuisvesting geven woningcorporaties meer lucht
- 12-11-2025 10:53 Cushman & Wakefield verhuist naar The Pulse in Amsterdam
- 12-11-2025 10:50 Hornbach Vloeren opent medio 2026 tweede vestiging in Beuningen
.jpg)







Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.