Neuromarketing voor next level hospitality in facilitaire branche
Adviesbureau Consumatics gaat als expert op het gebied van neuromarketing de facilitaire branche ondersteunen. "Nu de belevingsfactor een steeds grotere rol gaat spelen, is de facilitaire branche toe aan next level hospitality", aldus Anna Casemier, managing partner.
Neuromarketing geeft inzicht in de onbewuste factoren die deze belevingsfactor voor 95% bepalen. ‘Precies daarom is neuromarketing van toegevoegde waarde voor de facilitaire branche.’
Verbeteren van de gastbeleving
Josefien ten Have, consumentenpsycholoog en adviseur bij Consumatics: "Consumatics brengt onbewust gedrag van consumenten in beeld met wetenschappelijk, experimenteel en Virtual Reality onderzoek."
De inzichten die dit oplevert, gebruikt Consumatics voor het verbeteren van gastbeleving in horeca en retail. Een volgende stap is deze inzichten ook te gebruiken om mensen in een facilitaire omgeving een beter gevoel te geven. Dit sluit aan bij de trend van meer aandacht voor de eindgebruiker in de facilitaire branche.
Positief effect van groene omgeving
"We weten steeds beter op welke manier het onbewuste brein geprikkeld kan worden om mensen een positief gevoel te geven", legt Ten Have uit. "Niet de uitgesproken mening, maar onderliggende behoeften en emoties bepalen de gastvrijheidsbeleving."
Een concreet voorbeeld is het positieve effect van planten: het is wetenschappelijk bewezen dat mensen zich in een groen kantoor beter kunnen concentreren, waardoor ze daadwerkelijk productiever zijn. Dit effect wordt grotendeels bepaald door onbewuste factoren.
Schoner gedrag door citroengeur
Ten Have: "Het interessante is dat als je mensen achteraf vraagt of zij iets opgemerkt hebben in hun omgeving, zij aangeven dat ze geen verandering hebben gesignaleerd. Dat bewijst precies dat de invloed van omgevingsfactoren grotendeels onbewust verloopt. Zo draagt citroengeur bij aan een schonere omgeving. Dat komt omdat mensen zich onbewust schoner gaan gedragen als zij worden blootgesteld aan citroengeur. Wij hebben dit in diverse onderzoeken aangetoond."
Wetenschappelijke inzichten gaan helpen
Marcel Boltjes, manager Service & Solutions a.i. bij ASML, is groot voorstander van de inzet van neuromarketing in de facilitaire branche. "Neuromarketing onderzoekt bijvoorbeeld welke factoren het verschil maken in het creëren van een schonere en gezondere werkplek. Als we zicht hebben in deze factoren, dan kunnen we gerichter bijdragen aan het strategisch beleid van organisaties. Ik zie hier echt een next step."
Laatste nieuws
- 23-04-2024 12:02 Door Artificial Intelligence 4,5 (van de 5) sterren op Trustpilot
- 23-04-2024 10:15 'Leer van Certitudo Capital, Signa en Evergrande en houd governance simpel'
- 23-04-2024 10:13 Middenhuurdebat: De Jonge verdedigt de vastgoedsector tegen nóg radicalere plannen
- 23-04-2024 09:14 Ontdek verschillende bouwstijlen voor jouw ideale woning
- 23-04-2024 09:09 CBS: Nieuwe woningen in pijplijn bijna gelijk aan 2022
- 23-04-2024 09:00 Multi neemt weer een fastfood-vestiging over
- 23-04-2024 06:00 Eerste Kamerlid Kemperman: ‘Nog maar de vraag of de Wet betaalbare huur er daadwerkelijk komt’
- 22-04-2024 17:22 DNB: Als huiseigenaren niet genoeg verduurzamen, dan dit verplichten bij aankoop
- 22-04-2024 16:51 Jessica Pilkes benoemd tot Head of Asset Management voor Noord-Europa van Prologis
- 22-04-2024 16:40 Particuliere belegger koopt kantorencomplex in Assen
- 22-04-2024 15:59 PVV helpt middenhuurregulering ‘waarschijnlijk’ naar een meerderheid in Tweede Kamer
- 22-04-2024 15:37 Intentieverklaring ASML en gemeente Eindhoven: Onderzoek naar uitbreiding op Brainport Industries Campus
- 22-04-2024 14:31 Verhuurders van monumenten opgelet: Bijna alle rijksmonumenten vallen straks in de middenhuur
- 22-04-2024 13:57 Hogere hypotheekrente op komst
- 22-04-2024 13:48 Week van de waarheid voor woningmarkt in de politiek
- 22-04-2024 13:44 Corporaties investeren fors, WSW heeft nog nooit zoveel leningen geborgd
- 22-04-2024 13:03 Scapino huurt in Cityplaza Nieuwegein
- 22-04-2024 12:51 ACE Real Estate Investments koopt kantoorgebouw aan Laan van Meerdervoort in Den Haag
- 22-04-2024 11:50 Vogue Bike huurt 10.500 m2 kantoor- en bedrijfsruimte in Aalsmeer
- 22-04-2024 11:21 Een straatje erbij: Stip aan horizon voor vlottrekken woningmarktcrisis?
- 22-04-2024 11:10 Flitsbezorger Getir vertrekt waarschijnlijk uit Nederland
- 22-04-2024 10:37 Willy Naessens Nederland bouwt nieuw distributiecentrum van Jysk in Lelystad
- 22-04-2024 09:39 Onderzoek: Duitse Mietspiegel-model mogelijk beter alternatief dan Wet betaalbare huur
- 22-04-2024 08:10 SEGRO: ‘Ambitieuze toekomstplannen, op voorwaarde van duurzame groei’
- 22-04-2024 06:10 Onderzoek VJ: Ruim 3.800 waarschuwingen voor kantoren zonder label C, 0 boetes
- 22-04-2024 00:00 Prijzen koopwoningen in maart 5,4 procent hoger dan vorig jaar
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.