DGBC lanceert nieuw magazine 'Toekomstbouwers'

The Dutch Green Building Council heeft een nieuw magazine in het leven geroepen met de naam 'Toekomstbouwers'. In het magazine staan oplossingen op het gebied van CO2-reductie, circulariteit, gezondheid en klimaatadaptatie en lees je inspirerende verhalen van partijen gemotiveerd zijn om te zorgen voor verbetering. 

Annemarie van Doorn, directeur DGBC vertelt over het magazine: "Het kan wel! De jongeren die begin februari massaal naar het Malieveld afreisden en lieten horen dat het anders kan en moet, staan misschien wel symbool voor het hoofdthema van dit magazine en de Dutch Green Building Week 2019. #hetkanwel staat namelijk voor het geloof in mogelijkheden en het in gang zetten van een positieve verandering. En die verandering zal ook nodig zijn om de klimaatafspraken voor 2050 na te komen."

"Uitgaan van eigen kracht en doorgaan wanneer anderen stoppen. Het zijn de eigenschappen van een onderstroom die langzaam in beweging komt. Ook toen we met DGBC begonnen hadden we niet direct de wind in de zeilen. Sterker nog, duurzaamheid in de gebouwde omgeving was nauwelijks een issue. Maar met een kleine groep zakelijke idealisten was het juist het geloof in verbetering dat ons dreef. Vandaag de dag hebben we bijna 400 participanten en zijn we uitgegroeid tot een autoriteit binnen de duurzame bouw- en vastgoedwereld."

"Samen met deze achterban willen we laten zien wat de mogelijkheden zijn op het gebied van CO2-reductie (Paris Proof), circulariteit, gezondheid en klimaatadaptatie. Stuk voor stuk thema’s die steeds urgenter worden, maar elkaar af en toe ook bijten. En ook die verhalen vertellen we, samen met onze participanten. Want de oplossingen voor die uitdagingen hebben we gezamenlijk in handen. En het is belangrijk dat te delen.

"In dit magazine tonen we die oplossingen en lees je inspirerende verhalen van partijen die staan voor hun producten en diensten, maar ook intrinsiek gemotiveerd zijn om te zorgen voor verbetering, zonder daarbij de realiteit uit het oog te verliezen. Als we dan ook openstaan voor nieuwe verdien- modellen en bereid zijn disruptieve technologie te omarmen, is er heel veel mogelijk. Ik vraag je dan ook: blijf de mogelijkheden zien en tonen. Dan geloof ik dat de jongeren die dit jaar op het Malieveld stonden, in 2050 op die plek als gezonde volwassenen hun kinderen kunnen melden: #hetisgelukt!"

Bekijk hier het volledige magazine Toekomstbouwers.



Reacties


Laatste nieuws