10 interviews en reportages die u niet mag missen deze zomer

Iedere week spreekt VJ met interessante partijen, van buitenlandse beleggers tot ontwikkelaars en vastgoedfinanciers tot gemeenten. Deze zomermaanden is de perfecte tijd om deze interviews weer eens voor het voetlicht te brengen. Een kleine selectie van reportages en diepte-interviews. 

Reportage Mall of the Netherlands: ‘Nederland is klaar voor Mall of the Netherlands’
In 2020 zullen de deuren officieel open gaan van het meest ambitieuze retailproject van Nederland, maar VJ nam ondertussen al een kijkje bij Mall of the Netherlands. Ter plekke sprak VJ met Bart van Twillert, sinds september 2018 Country Manager Nederland van Unibail-Rodamco-Westfield. “Deze plek wordt meer dan een winkelcentrum, het wordt een beleving en een echt dagje uit voor iedereen.”

Interview SuperVastgoed: ‘Nederland is een geweldig land om te beleggen in supermarkten'
Valt met beleggen in supermarkten een goed rendement te behalen? En hoe ziet de toekomst van de fysieke supermarkten eruit, nu we onze boodschappen ook thuis kunnen laten bezorgen? Marc Hiemstra en Tjerk van Leusden, oprichters en eigenaren van SuperVastgoed, geven in dit interview hun visie op supermarktland.

Reportage Legoland Discovery Centre: Publiekstrekker Legoland stap dichterbij na oplevering gebouw
Aan de Scheveningse boulevard werd de afgelopen 15 maanden flink gebouwd, maar het resultaat mag er zijn. Op de plek waar voorheen het Vitalizee stond, is een hagelnieuw gebouw verrezen waarin publiekstrekker Legoland Discovery Center haar intrek zal nemen. VJ kreeg een exclusieve rondleiding door het complex van ontwikkelaar SENS Real Estate.

Interview Heijmans: ‘Zo kun je gebiedsontwikkelingen eerder laten renderen’
Met woonconcept Heijmans ONE heeft Heijmans de middelen in huis om slechts in één dag een vrijstaande woning van 39 m² te realiseren. VJ sprak hierover met Kees Strooper, hoofd commercie en marktontwikkeling. Kan het bijvoorbeeld ingezet worden tegen het nijpende woningtekort?

Reportage McArthurGlen: Designer Outlet Roosendaal, een nieuwe naam en grote ambities
Met een nieuwe naam, nieuwe huurders en meer horeca wil eigenaar McArthurGlen de volgende stap zetten in de ontwikkeling van outlet centre Rosada. De naamswijziging naar Designer Outlet Roosendaal is onderdeel van een regionale strategie om het Brabantse Roosendaal op de kaart te zetten als nieuwe bestemming voor een volledig dagje uit én het bezoekersaantal te verhogen naar 2 miljoen. VJ was bij de perspresentatie en sprak met McArthurGlen over hun ambities.

Interview gemeente Delft: Huijsmans: ‘Ontwikkelaars kunnen experimenteren in Delft’
Om de verstedelijkingsopgave te kunnen realiseren roept de gemeente Delft marktpartijen op met haar mee te denken over nieuwe duurzame ontwikkelconcepten. “We willen loskomen van standaard businessmodellen”.

Reportage herontwikkeling postkantoor Utrecht: ‘Post Utrecht geeft dit gesloten gebouw weer terug aan de stad’
Het voormalige postkantoor aan de Utrechtse Neude bruist weer van de activiteit. Sinds de herontwikkeling in 2016 van start ging, wordt de nieuwe invulling en vorm van het gebouw steeds meer zichtbaar. VJ kreeg van eindbelegger a.s.r. real estate en projectmanager FiMek Estate een rondleiding door het rijksmonumentale gebouw om te zien hoe het project er voor staat.

Interview Bouwhuis Groep: ‘Het geluk zit niet in de woonoppervlakte’
In een hoog tempo en kris kras door Nederland realiseert de Apeldoornse ontwikkelaar Bouwhuis Groep honderden luxe sociale en duurzame huurwoningen volgens het Edelwonen-concept. De verhuurderheffing hindert niet. “Dat is maar een post in de jaarrekening”, zegt Jonald Bouwhuis in een gesprek met VJ.

Interview Blauwhoed: ‘We stellen de woonconsument centraal, ook in de huidige markt’
Hoe zorg je voor een optimale match tussen vraag en aanbod in een grote gebiedsontwikkeling? VJ sprak hierover met Xavier Delnoij (ontwikkelingsmanager Blauwhoed), Rob Hoksbergen (projectmanager De Blaricummermeent, gemeente Blaricum) en Sjoerd Berghuis (directeur Klunder Architecten). Samen ontwikkelden zij een groot deel van de nieuwbouwwijk de Blaricummermeent in het noordelijkste puntje van Blaricum.

Interview Stadswaarde: ‘We willen waarde toevoegen aan de stad’
Hoger bouwen dan de Dom in Utrecht. Een droom voor velen en ontwikkelaar Stadswaarde mag het, samen met haar partners Koopmans Bouwgroep en J.P. van Eesteren, doen. VJ sprak met Jeroen Messemaeckers van de Graaff en Rogier Hendriks over dit project en het andere stadsicoon dat ze gaan herontwikkelen: het oude Tivoli.



Reacties


Laatste nieuws