Kleine vastgoedbeheerder, optimale automatisering en lage kosten
In dit artikel leest u hoe Room-for-Rent, in samenwerking met twee nieuwkomers in de markt van vastgoedbeheersoftware, de processen heeft geautomatiseerd. Een bijdrage van softwarespecialist Brixxonline.
Als vastgoedbeheerder wil je de touwtjes stevig in handen hebben en altijd in control zijn over je portefeuille. Alleen dan kun je je huurders en opdrachtgevers met goede service bedienen.
Het liefst regel je de processen zo, dat zoveel mogelijk geautomatiseerd plaatsvindt.
Op het gebied van automatisering in de vastgoedbranche is steeds meer mogelijk. Waar software voor vastgoedbeheer voor kleine vastgoedbeheerders voorheen onbereikbaar was, heeft een aantal nieuwe softwareleveranciers hier met betaalbare pakketten verandering in gebracht.
Efficiënt opereren
Room-for-Rent beheert een groot aantal woningen voor internationale studenten in Zuid-Holland. Omdat studentenwoningen vaak muteren en Room-for-Rent een kleine organisatie is, zoekt het bedrijf al sinds de oprichting naar mogelijkheden om zo efficiënt mogelijk te kunnen opereren.
Het bedrijf heeft dit gerealiseerd door de systemen die voor administratief- en technisch beheer gebruikt worden, op elkaar aan te sluiten.
Huurders beschikken over een persoonlijke digitale omgeving waarin ze voor aanvang van de huurovereenkomst zelf de benodigde gegevens en documenten kunnen invullen en uploaden.
Facturatie automatisch
“Ik hoef de gegevens en documenten alleen nog te controleren en te accorderen, waarna met het systeem heel eenvoudig een huurovereenkomst gegenereerd wordt. De facturatie gaat volledig automatisch en het verwerken van de betalingen is een kwestie van de bankmutaties inlezen ”, zegt Miranda Tollenaar – mede oprichter van Room-for-Rent.
“Tot voor kort werden we door huurders gebeld wanneer zich een technisch mankement voordeed in één van onze panden. De meldingen registreerden we in een Excel-lijst, maar echt een goed systeem voor de opvolging ontbrak” aldus Miranda.
Online melding maken
In de digitale klantomgeving hebben huurders nu de mogelijkheid om online melding te maken van een mankement. Deze melding komt binnen op een serviceportaal, vanuit waar de melding doorgezet kan worden naar bijvoorbeeld een loodgieter of installateur. De status van een melding is altijd inzichtelijk voor de huurder.
Room-for-Rent maakt gebruikt van BRIXXonline voor het administratief beheer en LOEK!-meldingen voor het technisch beheer. Beide betaalbare en gebruiksvriendelijke webbased systemen die het voor kleine en middelgrote vastgoedbeheerders mogelijk maakt om werkzaamheden te automatiseren.
Heeft dit artikel uw interesse gewekt en wilt u graag meer weten over BRIXXonline en LOEK!, neem dan vrijblijvend contact op voor een demonstratie.
Jurjen van Bunningen
T: 0320 286 334
E: info@brixxonline.nl / Info@loekonline.nl
W: https://brixxonline.nl/ https://loekonline.nl
Laatste nieuws
- 06-03-2025 14:00 Corporatie en gemeente willen complex met 417 sociale huurwoningen kopen
- 06-03-2025 14:00 Topvacature: Woningstichting GoedeStede zoekt projectleider Nieuwbouw
- 06-03-2025 13:39 Glasproductiebedrijf verkoopt bedrijfscomplex in Enschede met sale-and-lease-back transactie
- 06-03-2025 12:17 Koningshof tweede acquisitie UMB Group in Amsterdam-West
- 06-03-2025 11:56 Interieurketen Casa vraagt faillissement aan
- 06-03-2025 11:23 Eres verkoopt wooncomplex in Venray
- 06-03-2025 11:02 Meeste nieuwe luxeretailers voor P.C. Hooftstraat van alle Europese high-end straten
- 06-03-2025 10:52 Green Real Estate sluit aannemingsovereenkomst en erfpachtovereenkomst voor The Hive
- 06-03-2025 10:38 Michiel de Wit partner van vastgoedteam AKD
- 06-03-2025 10:25 Sagax koopt bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam
- 06-03-2025 10:13 Hotels hebben in 2024 weer meer gasten ontvangen
- 06-03-2025 09:49 Otte (CTP): 'Trage verhuur Amsterdamse logistieke hub baart ons geen zorgen'
- 06-03-2025 09:46 Groothandel in levensmiddelen verlengt voor kantoorruimte in Breda
- 06-03-2025 09:00 Topvacature: Gemeente Delft zoekt assetmanager / portefeuillemanager Vastgoed
- 06-03-2025 08:56 Komst verzekeraar naar centrum Tilburg biedt plek voor 600 woningen
- 06-03-2025 08:38 NLTraining huurt kantoorruimte in Ganzenpoort Offices van APF International
- 06-03-2025 08:17 Van Draeckeburgh over actuele subsidiekansen in de woningbouw
- 05-03-2025 15:57 Werkkleding fabrikant huurt logistieke bedrijfscomplex in Dordrecht
- 05-03-2025 15:05 Utrechtse sociale woningbouw groeit, maar blijft achter op afspraken
- 05-03-2025 15:01 Gebrek aan fietsenstalling houdt wonen boven winkels tegen in Haarlem
- 05-03-2025 13:23 Synchroon koopt Zeepfabriek in Nieuwegein
- 05-03-2025 12:10 Softwareontwikkelaar huurt 1.500 m2 kantoorruimte in Smakkelaarsburgt in Utrecht
- 05-03-2025 12:10 Particuliere belegger koopt drie commerciële ruimtes aan Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 05-03-2025 12:04 PingProperties verkoopt wasstraat in Ridderkerk
- 05-03-2025 11:04 RvS stelt procederende architect in het ongelijk
- 05-03-2025 10:48 Dual Benelux huurt kantoorruimte aan Westersingel in Rotterdam
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.