Shortstaycitizens.com: Is ‘Living as a Service’ dé oplossing voor zakelijke reizigers?
Met de opkomende trend van Living as a Service (LaaS) zullen de oprichters van Short Stay Citizens, André Kievit en Oscar van Wel, de trend verder vormen door in de toekomst een servicepakket voor zakenreizigers, bedrijven en global nomads - via het online boekingsplatform – aan te bieden, naast het verstrekken van hoogwaardige curated serviced apartments voor tijdelijk gebruik.
Nichemarkt
Volgens het marktrapport van Horwath HTL (2017) is er een toename van vraag en aanbod voor tijdelijke accommodaties binnen de nichemarkt van serviced apartments. Deze trend heeft de mede-oprichter André Kievit al in 2015 opgemerkt en hij kwam tot de conclusie dat er een gebrek was aan een gecentraliseerd online boekingsplatform voor deze niche. Als gevolg daarvan wordt Short Stay Citizens in 2016 opgericht door André en Oscar en staat sinds juli 2017 de website online. Via dit platform is het aanbod van luxueuze short-stay accommodaties overzichtelijker en toegankelijker gemaakt. Alles vanuit één centraal punt.
Hiermee creëert het bedrijf een oplossing bij het verlichten van de druk die travel managers, zakelijke reizigers en global nomads ervaren bij het zoeken van een tijdelijke huisvesting tussen verschillende professionele serviced apartment aanbieders. Via het platform hebben de klanten op dit moment al een keuze uit ruim 50.000 short-stay accommodaties - met ieder een chique en contemporary interieurstijl en de benodigde utiliteiten - van West-Europa tot in het Midden-Oosten.
De eigenschappen van de accommodaties zijn gesorteerd op basis van de levensstijlen van de eindgebruikers en deze zijn onderverdeeld in 6 ‘pillars’, ook wel pijlers genoemd: Stay Cool, Stay Chic, Stay Central, Stay High, Stay Royal en Stay Together. Door deze verdeling kunnen klanten effectiever hun gewenste accommodatie vinden.
Living as a service
Short Stay Citizens onderscheidt zich van anderen door zich te concentreren op het ‘persoonlijk contact’ met afnemers, wat dit bijzonder maakt in de huidige digitale wereld. Met de ‘pillars’ als uitgangspunt wordt het voor de klant gemakkelijker om zijn voorkeur aan te geven bij het boeken van een accommodatie bij Short Stay Citizens - via de website of een telefonisch gesprek. Door de selectie van appartementen op basis van de levensstijl van de cliënten, wordt het concept ‘living as a service’ binnen de serviced apartment industrie vorm gegeven.
Oscar van Wel, Managing Director bij Short Stay Citizens, beschrijft het concept als volgt: “het aanbieden van op maat gemaakte, comfortabele accommodaties en alles wat daarmee gepaard gaat waarbij de hoogste kwaliteit wordt gegarandeerd. Hierbij kunnen onze afnemers zich concentreren op de eigen dagelijkse activiteiten, mede omdat diegene in zijn element is”. Met voorgaande gedachte als basis, verzorgt Short Stay Citizens een probleemloos verblijf op de gewenste locatie dat bij de cliënt past op een niveau van comfort en kwaliteit. Short Stay Citizens wil de visie ‘living as a service’ verder vormgeven door in de toekomst ook servicepakketten aan te bieden, daarbij om een ‘home away from home’ gevoel te creëren bij de klanten.
Juridische zekerheid en hoge kwaliteit
Om de kwaliteit van de accommodaties en de juridische zekerheid te waarborgen, selecteert Short Stay Citizens appartementen die afkomstig zijn van professionele hospitality aanbieders. Dit is een erg belangrijk punt “aangezien de werkgever verantwoordelijk blijft voor de veiligheid van zijn werknemer, ook als de werknemer buiten werktijd in opdracht van de werkgever op een locatie verblijft”, aldus Van Wel.
Laatste nieuws
- 19-04-2024 15:30 Ruim 150 verouderde woningen in Roelofarendsveen maken plaats voor nieuwbouw
- 19-04-2024 15:20 Projecten voor sociale woningbouw stranden door Groningse parkeernorm
- 19-04-2024 14:21 Den Haag Centraal krijgt 2.500 woningen en 130.000 m2 kantoor
- 19-04-2024 14:20 Gelderland wil de komende vijf jaar 12.000 optopwoningen helpen realiseren
- 19-04-2024 14:06 Topvacature: NWO zoekt manager vastgoed
- 19-04-2024 14:02 Full Service Center Sterrenburg in Dordrecht wint Kern Jaarprijs 2024
- 19-04-2024 14:00 Rheden krijgt 200 flexwoningen op bedrijventerrein Haveland
- 19-04-2024 13:29 Duurzame keuzes architecten doorslaggevend in het ontwerpproces
- 19-04-2024 12:00 Schenden informatieverplichting kan leiden tot halvering aanneemsom
- 19-04-2024 11:21 Eijgen Finance opent nieuw kantoor in Amsterdam; Een vliegende start!
- 19-04-2024 11:02 Ymere schrijft 1,6 miljard af op vastgoedportefeuille
- 19-04-2024 11:00 Radio VJ: 'S in ESG steeds belangrijker voor vastgoedwaarde'
- 19-04-2024 10:49 Arkéa REIM koopt 21.500 m2 industrieel complex bij Venlo
- 19-04-2024 10:24 Consultancybureau Maruna huurt 151 m2 bij Campus Offices in Den Bosch
- 19-04-2024 10:18 Nieuwe huurders en uitbreiding voor Stadshart Amstelveen
- 19-04-2024 09:42 Arbodienst BrinQer huurt 600 m2 kantoorruimte in Apeldoorn
- 19-04-2024 09:28 Huib Boissevain: 'Laat gemeenten weer kiezen voor residuele grondprijswaardering'
- 19-04-2024 09:12 Meerwaarde energiezuinige woning in drie jaar verdrievoudigd
- 19-04-2024 09:03 Winst WDP stijgt met ruim 15 procent in eerste kwartaal
- 18-04-2024 19:00 Vastgoedfamiliebedrijven straks fiscaal 'driedubbel gepakt'
- 18-04-2024 16:39 Deltabrug ontwikkelt 12.500 m2 distributiecentrum voor Damen Shipyards
- 18-04-2024 16:32 Leiden Bio Science Park krijgt 12.500 m2 laboratoria en kantoren erbij
- 18-04-2024 14:10 Techtronic Industries huurt ruim 1.300 m2 aan Laan van Europa 450 in Dordrecht
- 18-04-2024 14:00 Twee nieuwe huurders voor Rotterdamse kantoorvilla
- 18-04-2024 13:58 'Rente gaat vanaf 2025 flink omhoog'
- 18-04-2024 13:03 Huurinkomsten NSI stijgen, maar direct resultaat daalt met bijna 17 procent
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.