AM lanceert uitgave ‘Amuse’: magazine met focus op kracht van gebiedsmarketing

AM lanceert tijdens de Provada ‘Amuse’, een tijdschrift in eigen uitgave over gebiedsmarketing & placemaking. In deze eerste uitgave staat de kracht van food centraal voor placemaking en komen diverse tophorecaondernemers van gebiedsontwikkelingen van AM aan het woord. Het eerste exemplaar is overhandigd aan topondernemer in de horeca Michiel Deenik (Vis aan de Schelde) door Anneke Jongerius, gebiedsmarketeer bij AM - net buiten de Provada - in de Roast Room.

Horeca belangrijk
Als stads- en gebiedsmaker werkt AM aan gebieden waar niet alleen gewoond wordt, maar waar mensen ook graag komen om te werken, verblijven, lezen, sporten én eten en drinken. AM heeft uiteenlopende gebiedsontwikkelingen waar horeca een belangijke rol speelt. De rol van horeca is vaak essentieel om mensen aan een plek te binden.

Ronald Huikeshoven, directievoorzitter AM, vat dit als volgt samen in Amuse: ‘We beginnen met gebiedsmarketing en placemaking vóór in het proces. We laden het gebied, geven het identiteit en daarmee geven we het gebied meteen vanaf het begin af aan power mee.’ In Amuse is er dan ook volop aandacht voor horeca-activiteiten, die door AM zijn geïnitieerd in gebiedsontwikkelingen waar grote aantrekkingskracht vanuit is gegaan, zoals Beers & Barrels in Breda en Wilde Westen in Amsterdam West.

Ondernemers aan het woord
Amuse spreekt daarnaast met Ralf Immens, mede-initiatiefnemer van pop-up restaurant Gast, in de kapel van het voormalige Groot Ziekengasthuis in het Gasthuiskwartier in ’s Hertogenbosch. Op het voormalig altaar zijn hier bij toerbeurt de 28 beste chefs van Brabant te zien, die zich hebben verenigd in Noord-Brabant Culinair.

De horeca-ondernemer Timo Kruft van Teka Groep, bekend vanwege zijn bijzondere locaties, wilde zich graag vestigen in de nieuwe wijk Op Enka in Ede. In het monumentale EHBO -gebouw gaat hij een Daily Local Cooking restaurant vestigen. Kruft vertelt in AMuse waarom de plek hem aansprak.

Wim Jonas zet uiteen hoe hij het terrein van de voormalige betoncentrale in Oud Beijerland omvormde van trapveldje tot een geweldige hotspot met zijn restaurant ‘Natuurlijk! aan het Spui’.

Amuse is digitaal te bekijken op: https://www.am.nl/publicatie/amuse-gebiedsmarketing-placemaking/



Reacties


Laatste nieuws