Wat zijn succesfactoren bij het (her)ontwikkelen van retailvastgoed?

Begin februari zijn Vastgoedjournaal en USP Marketing Consultancy hun eerste gezamenlijke onderzoek gestart met als onderwerp 'succesfactoren bij het herontwikkelen van (leegstaand) retailvastgoed'. Veel lezers van Vastgoedjournaal gaven al hun mening. U nog niet? Deelnemen kan vandaag nog via deze link.

Remco Hoeffnagel (USP Marketing Consultancy) sprak als onderdeel van het onderzoek adjunct directeur AM RED Jan Ruitenberg over welke partijen de leiding moeten nemen bij (her)ontwikkeling van retailgebieden. ''De uitdaging zit hem veelal in de kleinere (rand)winkelgebieden. Daar dient de gemeenten en provincie de leiding te nemen. Niet per se financieel, maar vooral door flexibiliteit in het ruimtelijke invulling. Met de flexibiliteit kan de verantwoordelijkheid verschuiven naar ondernemers.'' Dit interview leest u hier.

Rogier Hentenaar (Vastgoedjournaal) spak met Taco de Groot, CEO van Vastned over welke retailconcepten succesvol (zullen) zijn. “Wat je ziet is dat de life cycles van retailers en retailformules steeds korter worden. Consumenten kopen net zo makkelijk in de winkels als online. Daarom moet je als retailer het verschil maken. Het draait allemaal om de goede retailers die fysiek winkelen aantrekkelijk weten te maken. Niet zozeer om formules. Het gaat om het schakelmoment tussen de consument en de kassa. Dáár moet je scoren.'' Dit interview leest u hier.

Ondanks dat velen u voor gingen, zijn wij ook benieuwd naar uw visie. Als u onze enquête invult maakt u met uw deelname kans op een jaarabonnement van het Vastgoedjournaal voor heel het bedrijf (t.w.v. € 375) óf één gratis kaart voor een van onze congressen. Wacht niet met invullen en geef vandaag nog uw mening! Vrijdag 16 maart a.s. wordt de vragenlijst gesloten. Deelnemen kan via onderstaande link:
http://www.usp-onderzoek.nl/retailvastgoed2018.htm

Alvast bedankt voor uw deelname!

Foto: Created by Freepik.
 

Reacties
Dossier Retailonderzoek