‘Eten is het nieuwe winkelen’

Het is nog niet zo lang geleden dat horeca als de Chinees, de bakker, hamburgerzaken en andere eetformules in winkelcentra slechts een marginale rol speelden. Geen winkelcentramanager was echt blij met dit soort huurders, omdat ze maar gemiddeld kleine oppervlaktes nodig hadden, het koken speciale techniek vergde en men niet in staat was hoge huurprijzen te betalen. Hoe anders is het nu. Om ontwikkelaars en beleggers meer te leren van foodketens wordt in Berlijn een interessant congres op 30 en 31 mei aanstaande georganiseerd.

Bezoekers trekken

De wereld 2017 is inmiddels ‘totally different’. E-commerce en internet hebben ervoor gezorgd dat wij niet meer zo vaak de winkels in lopen. Restaurants en foodcourts behoren inmiddels tot de meest belangrijke trekkers van bezoekers in shopping centers. Ontwikkelaars en beleggers zijn het erover eens dat een toename van gastronomische variatie en andere recreatieve aanbiedingen een grote kans biedt om de ‘footfall’ in shopping centers en winkelstraten te verhogen.

De meeste foodservice trends en gastronomische aanbieders/ketens komen uit het buitenland. Om ontwikkelaars, beleggers en shopping center operators met deze internationaal actieve foodketens in contact te brengen, is sinds vorig jaar in Berlijn een internationaal congres in het leven geroepen, waar onder het motto ‘Restaurant Industry Meets Real Estate Industry’ de partijen elkaar ontmoeten om zaken te kunnen doen. Die wordt nu voor de tweede keer georganiseerd in Berlijn op 30 en 31 mei aanstaande.

Wie zijn er?
De belangrijkste shopping center ontwikkelaars en beleggers zoals ECE, Unibail Rodamco en Klépierre presenteren er hun actuele ‘food strategies’ en beantwoorden vraagstukken zoals ‘Hoe maken wij retail destinations attractief en toekomstbestendig?’

Op het congres komen daarnaast de volgende onderwerpen aan de orde:

-Megatrends locations and eating habits

-Urban development 4.0 – making a place a place to be

-Inspired by the world: innovative global shopping centre projects

-Foodservice at traffic hubs

Doelgroepen
Het netwerken en uitwisselen van ervaringen staan bij dit tweede Restaurant Real Estate Congress centraal. Meer dan 120 deelnemers uit meer dan 12 Europese landen worden dit jaar in Berlijn verwacht. Doelgroepen zijn projectontwikkelaars, investeerders, financiers en retail property operators uit heel Europa alsmede vertegenwoordigers van de internationale foodketens.

Op de avond van de eerste congresdag is er een bustour door Berlijn, waar verschillende interessante foodconcepten worden bezichtigd. Daarna vindt een gezellig netwerkevenement plaats in de binnenstad van de gastronomische hotspot Berlijn. De voertaal op het congres is Engels.
 



Reacties


Laatste nieuws