FUNCTIE: Specialist vastgoedsturing

Specialist vastgoedsturing

Alkmaar, Noord-Holland, Nederland

Woonwaard N-Kennemerland 
Hertog Aalbrechtweg 30 
1823 DL Alkmaar 
072-5276527 

Woonwaard is een vooruitstrevende corporatie met een eigentijdse aanpak. Met zo’n 14.500 woningen in de regio Alkmaar/Heerhugowaard staan we voor: betaalbaar wonen, in een huis dat bij je past, in een buurt die je bevalt, nu en in de toekomst. Als corporatie krijgen we kleur door onze ambitie, ons realisatievermogen en de betrokkenheid van onze medewerkers.

Functie omschrijving

Voor het optimaliseren van het rendement van onze portefeuille, zijn we op zoek naar een:

Specialist vastgoedsturing
Ondernemend, met gevoel voor vastgoed en de corporatiedoelstelling

De baan
Als specialist vastgoedsturing werk je op het snijvlak van strategie en praktijk. Je maakt het maatschappelijke en financiële rendement van complexen inzichtelijk. Je toetst deze aan de portefeuillestrategie en het huurbeleid, en geeft richting aan de aanpak voor verbetering van de vastgoedprestaties via voorstellen voor (des)investeringen, onderhoud en huurprijs. In het bijzonder vragen we een bijdrage die ertoe leidt dat het beoogd rendement van het vastgoed wordt gerealiseerd en waarbij risico’s bekend zijn en beheerst worden. Het gaat hier om het behalen van de (deel)portefeuilledoelstellingen op complexniveau.
Als specialist vastgoedsturing ben je een belangrijke gesprekspartner voor de adviseur Vastgoedstrategie met betrekking de wensportefeuille. De teams Bouw & Onderhoud en Verhuur ondersteun je bij de uitvoering van hun rol door het maken van werkbare kaders en je adviseert bij afwegingen over te nemen investeringen. Bij de sturing op de investeringen in het vastgoed en het rendement maak je optimaal gebruik van de data in de vastgoedsystemen zoals Vabi.

Jij
Jij hebt de intrinsieke motivatie om wat te willen betekenen voor de woningcorporatie. Omdat vastgoedsturing verder gaat dan alleen sturing op financieel rendement, is het van belang dat je een scherpe kijk hebt op de maatschappelijke agenda van de corporatie en rekening houdt met beschikbaarheid, betaalbaarheid en kwaliteit voor de doelgroep. Je hebt een brede scope op het gebied van vastgoedmanagement, assetmanagement en rendementssturing. Van belang is dat je gevoel hebt voor vastgoed en een praktische inslag. In het ontwikkelen van je visie heb je oog voor de toekomst, de wensportefeuille en de corporatiedoelstellingen, bijvoorbeeld duurzaamheid.

Zelfstandigheid, ondernemend en zakelijk inzicht zijn belangrijke competenties. Daarnaast beschik je over denkkracht, ben je in staat in complexe situaties verbindingen te leggen tussen strategie en praktijk en in de samenwerking met de andere teams en externe partijen. Je hebt een uitgebreid netwerk toegespitst op het vakgebied van assetmanagement. Ook het ophalen en analyseren van data en het werken met vastgoedsystemen/-software gaat je goed af.

Je hebt HBO+/academisch werk- en denkniveau, met een voorkeur voor een specialisatie in het vastgoed of assetmanagement. Je hebt aantoonbare werkervaring met vergelijkbare verantwoordelijkheden en taken. Daarnaast heb je kennis van de markt, verhuur, techniek en financiële kennis betreft begrotingen, budgetteringen en het maken concreet bruikbare en gedegen analyses. Tenslotte heb je ervaring met risicomanagement, projectmanagement en met de aan- en verkoop van (deel)portefeuilles.

Competenties:
• Initiatief
• Samenwerking stimuleren
• Organisatiebewustzijn
• Omgevingsbewustzijn
• Conceptueel vermogen
• Verantwoordelijkheidsbesef
• Rendementsgerichtheid.

Wij
Onze drijfveer: Iedereen een thuis, als basis voor ontplooiing. Dit vanuit het geloof dat ontplooiing de motor is voor welzijn en geluk, zowel voor huurders als voor medewerkers.

De komende periode ligt onze focus in het vastgoed op het versterken van onze portefeuille (groeien, verversen, verduurzamen) en het goedkoper maken van het wonen. Dit doen we vanuit een krachtige schakelrol, waarin we vraag en mogelijkheden met elkaar verbinden. Bij nieuwe huisvestingsvragen reageren we snel met een passende oplossing en wanneer regels knellen, zoeken we naar ruimte voor alternatieven, naar de logische oplossing voor de vraag die er ligt. Wij werken daarbij in sluitende netwerken met maatschappelijke organisaties en gemeenten en in verschillende vormen van opdrachtgeverschap met (keten-)partners.

De specialist vastgoedsturing gaat werken binnen het nieuw te vormen bestuursteam, dat tot stand komt door een samenvoeging van de teams Vastgoed en Strategie & Wonen. Alle in het team werkende zelfstandig professionals geven gezamenlijk vorm aan de koers van Woonwaard via strategische en tactische advisering en de voorbereiding en realisatie van (vastgoed)plannen. Iedere professional heeft daarbij zijn eigen aandachtsgebied, waarop hij ook verantwoordelijk is voor externe netwerken, uitvoering van de werkzaamheden en de resultaten. De aandachtsgebieden zijn vastgoedstrategie, maatschappelijke prestaties, duurzaamheid, woonkwaliteit en conceptontwikkeling vastgoed. Alle leden van het bestuursteam werken rechtstreeks voor het bestuur.

Aanbod
Wij bieden een fulltime functie van 36 uur per week in een moderne en uitdagende werkomgeving, waarbij de lijnen kort zijn en je ruimte hebt om je talenten te ontplooien. Het salaris bedraagt minimaal € 4.241,- en maximaal € 5.580,- (conform schaal K van de cao Woondiensten) en daarnaast hebben we goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Arbeidsvoorwaarden

Aanbod
Wij bieden een fulltime functie van 36 uur per week in een moderne en uitdagende werkomgeving, waarbij de lijnen kort zijn en je ruimte hebt om je talenten te ontplooien. Het salaris bedraagt minimaal € 4.241,- en maximaal € 5.580,- (conform schaal K van de cao Woondiensten) en daarnaast hebben we goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Solliciteren
Ben je enthousiast en meen je aan bovenstaand profiel te voldoen? Stuur je sollicitatiebrief dan per mail voor 10 mei a.s. aan sollicitaties@woonwaard.nl – ter attentie van Yvonne Prins, HR adviseur.

Houd er rekening mee dat de eerste gesprekken op 17 mei in de ochtend en de tweede gesprekken op 24 mei in de ochtend plaatsvinden.

Wil je meer informatie dan kun je contact opnemen met Wim Duijster, directeur vastgoed, op telefoonnummer 072-5276610.

Meer informatie over onze organisatie vind je op www.woonwaard.nl



Reacties


Laatste nieuws