Vastgoedonderhoud kan heel wat efficiënter
Vastgoedeigenaren en -beheerders zijn meer en meer op zoek naar de juiste middelen om processen effectief en kostenbesparend in te richten. Vanzelfsprekend proberen uitvoerende en onderhoudspartijen hier zo goed mogelijk gevolg aan te geven. Hoe pakken ze dat aan en belangrijk punt: lukt dat een beetje?
Vastgoedbezitters en onderhoudsbedrijven zoeken voortdurend naar manieren om onderhoudskosten zo laag mogelijk te maken. Uit een recent onderzoek blijkt dat woningexploitanten naar verwachting gemiddeld 57% kunnen besparen op de indirecte kosten van vastgoedonderhoud. Simpelweg door dit resultaatgericht te organiseren in plaats van traditioneel inspanningsgericht en prestatiegericht. De afgelopen jaren heeft onderhoud, door de financieel/economische crisis, onder druk gestaan. Maar, zoals u zich voor kunt stellen, blijft onderhoud noodzakelijk om de technische kwaliteit en dus ook de waarde van het vastgoed op peil te houden. Het vormt een belangrijk strategisch instrument voor beleggers in vastgoed om directe en indirecte rendementen op peil te houden. Kortom, crisis of geen crisis: onderhoud is noodzaak.
Naar resultaatgericht vastgoedonderhoud
De afgelopen decennia is de focus bij vastgoedonderhoud, zoals gezegd, komen te liggen op een resultaatgerichte aanpak. Hierbij staan de wensen van de vastgoedgebruiker centraal. De bezitter van het vastgoed maakt zijn wensen kenbaar en het onderhoudsbedrijf vertaalt deze naar een onderhoudsplan en technische eisen die maatgevend zijn voor het gewenste resultaat. Je zou kunnen zeggen dat resultaatgericht vastgoedonderhoud valt te definiëren als het geheel van technische, organisatorische en daarmee samenhangende administratieve activiteiten om het betreffende vastgoed functioneel, esthetisch en technisch op een kwaliteitsniveau te houden dat past binnen de doelstellingen en de strategie van de vastgoedeigenaar.
Aanpak
De Koers Groep richt zich al jaren op vastgoedonderhoud en doet er alles aan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van vastgoedbezitters en -beheerders. Edwin de Kruiff, operationeel manager beheer, onderhoud en calamiteiten van Koers: “Wij hebben om te beginnen een eigen Klant Contact Centrum. Hier komen opdrachten binnen via de telefoon, de mail of een app. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever kunnen wij de gehele intake op ons nemen of kan de opdrachtgever gebruik maken van ons systeem om zelf de intake te doen. Voor iedere individuele opdracht is van begin tot eind één en dezelfde projectleider/coördinator verantwoordelijk. Deze begeleidt de opdracht en zorgt voor de terugkoppeling naar de opdrachtgever. Door gebruik te maken van slimme software zorgen we ervoor dat we het bedrijfsproces beter beheersen, de doorlooptijden van orders verkorten en de klantgerichtheid en servicegraad verbeteren. De automatisering van het werkproces begint overigens al op de werkvloer, waar onze mensen werken met iPads en PDA’s en digitale werkbonnen. Hierdoor kunnen we de werkzaamheden die plaatsvinden op de werkvloer integreren met de planning en de backoffice. Zodat we een helder, actueel beeld van al onze werkzaamheden hebben.”
Meer weten?
Bent u als vastgoedeigenaar of -beheerder geïnteresseerd in de efficiënte aanpak van Koers? Neem dan contact op met Edwin de Kruijff. U kunt hem bereiken op: 0180-641 641 of via de mail op: edwindekruiff@koers.com.
Laatste nieuws
- 14-05-2024 16:03 Recyclingbedrijf huurt 2.500 kantoorruimte in Double U in Den Haag
- 14-05-2024 15:33 Dudok Wonen en Almere maken geen prestatieafspraken meer
- 14-05-2024 15:10 Vastgoedman Flip Kerkhoven overleden
- 14-05-2024 15:07 Unilever huurt 7.000 kantoorruimte in voormalige V&D in Rotterdam
- 14-05-2024 14:54 Veertien gemeenten kunnen 9.000 woningen verbeteren door 175 miljoen uit Volkshuisvestingsfonds
- 14-05-2024 14:09 Ralf Dressel directeur van nieuwe vestiging Janssen de Jong Bouw in Utrecht
- 14-05-2024 13:17 Panden Certitudo onder de hamer
- 14-05-2024 12:50 Prime kantoorhuren stijgen wereldwijd met 1,1 procent
- 14-05-2024 12:01 Kliniek huurt praktijkruimte aan Maliebaan in Utrecht
- 14-05-2024 11:25 Gezonde leefomgeving centraal op Blue Zone Festival
- 14-05-2024 11:09 Portaal koopt voor miljoenen woningen van Koolstof Vastgoed
- 14-05-2024 11:01 Normal huurt winkelruimte in winkelcentrum Koperwiek
- 14-05-2024 10:37 IT-consultant huurt bijna 900 m2 kantoorruimte in Utrecht
- 14-05-2024 10:23 Moederbedrijf Big Bazar ook failliet
- 14-05-2024 10:08 Mede-oprichter architectenbureau Rijnboutt neemt afscheid
- 14-05-2024 09:47 Particuliere belegger koopt ontwikkellocatie in Rotterdam-Noord
- 14-05-2024 09:34 IT-dienstverlener huurt 1.000 m2 kantoorruimte in Amsterdam Riekerpolder
- 14-05-2024 09:29 Pipoos verlengt in Piazza Center Eindhoven
- 14-05-2024 09:16 GewoonGers huurt bedrijfsobject van bijna 5.500 m2 in Vlaardingen
- 14-05-2024 09:11 Uniek bedrijfsmakelaars verhuurt en verkoopt in Oost-Nederland
- 13-05-2024 16:53 Zonneplan huurt in totaal 4.800 m2 in The Mayor in Zwolle
- 13-05-2024 13:25 Vlaams horecaconcept Wasbar wil tientallen vestigingen openen in Nederland
- 13-05-2024 13:13 Als huurverhogingsbeding niet meer geldt, lopen verhuurders in de toekomst 87,4 miljard euro mis
- 13-05-2024 11:50 Jumbo opent supermarkt van 3.500 m2 in herontwikkeld Kronenburg in Arnhem
- 13-05-2024 11:37 VanHaren verlengt huur in winkelcentrum Overvecht in Utrecht
- 13-05-2024 11:24 Amsterdamse woningen laten grootste daling in WOZ-waarde zien
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.