Vastgoedonderhoud kan heel wat efficiënter
Vastgoedeigenaren en -beheerders zijn meer en meer op zoek naar de juiste middelen om processen effectief en kostenbesparend in te richten. Vanzelfsprekend proberen uitvoerende en onderhoudspartijen hier zo goed mogelijk gevolg aan te geven. Hoe pakken ze dat aan en belangrijk punt: lukt dat een beetje?
Vastgoedbezitters en onderhoudsbedrijven zoeken voortdurend naar manieren om onderhoudskosten zo laag mogelijk te maken. Uit een recent onderzoek blijkt dat woningexploitanten naar verwachting gemiddeld 57% kunnen besparen op de indirecte kosten van vastgoedonderhoud. Simpelweg door dit resultaatgericht te organiseren in plaats van traditioneel inspanningsgericht en prestatiegericht. De afgelopen jaren heeft onderhoud, door de financieel/economische crisis, onder druk gestaan. Maar, zoals u zich voor kunt stellen, blijft onderhoud noodzakelijk om de technische kwaliteit en dus ook de waarde van het vastgoed op peil te houden. Het vormt een belangrijk strategisch instrument voor beleggers in vastgoed om directe en indirecte rendementen op peil te houden. Kortom, crisis of geen crisis: onderhoud is noodzaak.
Naar resultaatgericht vastgoedonderhoud
De afgelopen decennia is de focus bij vastgoedonderhoud, zoals gezegd, komen te liggen op een resultaatgerichte aanpak. Hierbij staan de wensen van de vastgoedgebruiker centraal. De bezitter van het vastgoed maakt zijn wensen kenbaar en het onderhoudsbedrijf vertaalt deze naar een onderhoudsplan en technische eisen die maatgevend zijn voor het gewenste resultaat. Je zou kunnen zeggen dat resultaatgericht vastgoedonderhoud valt te definiëren als het geheel van technische, organisatorische en daarmee samenhangende administratieve activiteiten om het betreffende vastgoed functioneel, esthetisch en technisch op een kwaliteitsniveau te houden dat past binnen de doelstellingen en de strategie van de vastgoedeigenaar.
Aanpak
De Koers Groep richt zich al jaren op vastgoedonderhoud en doet er alles aan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van vastgoedbezitters en -beheerders. Edwin de Kruiff, operationeel manager beheer, onderhoud en calamiteiten van Koers: “Wij hebben om te beginnen een eigen Klant Contact Centrum. Hier komen opdrachten binnen via de telefoon, de mail of een app. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever kunnen wij de gehele intake op ons nemen of kan de opdrachtgever gebruik maken van ons systeem om zelf de intake te doen. Voor iedere individuele opdracht is van begin tot eind één en dezelfde projectleider/coördinator verantwoordelijk. Deze begeleidt de opdracht en zorgt voor de terugkoppeling naar de opdrachtgever. Door gebruik te maken van slimme software zorgen we ervoor dat we het bedrijfsproces beter beheersen, de doorlooptijden van orders verkorten en de klantgerichtheid en servicegraad verbeteren. De automatisering van het werkproces begint overigens al op de werkvloer, waar onze mensen werken met iPads en PDA’s en digitale werkbonnen. Hierdoor kunnen we de werkzaamheden die plaatsvinden op de werkvloer integreren met de planning en de backoffice. Zodat we een helder, actueel beeld van al onze werkzaamheden hebben.”
Meer weten?
Bent u als vastgoedeigenaar of -beheerder geïnteresseerd in de efficiënte aanpak van Koers? Neem dan contact op met Edwin de Kruijff. U kunt hem bereiken op: 0180-641 641 of via de mail op: edwindekruiff@koers.com.
Laatste nieuws
- 22-11-2024 17:00 Grootste nieuwbouwwoningdeal van het jaar; Sustay verkoopt 1.171 woningen in Den Haag
- 22-11-2024 15:35 Henk Post executive director Bam Infra Nederland
- 22-11-2024 14:39 Den Haag trekt vijf miljoen uit voor actiever grondbeleid
- 22-11-2024 12:01 Gemeente Waterland verkoopt modulaire appartementen onder marktwaarde
- 22-11-2024 11:06 Heerlen verleent vergunning voor bouw van 147 nieuwe woningen voor woningcorporatie Woonpunt
- 22-11-2024 11:00 'We zijn geen bridgefinancier meer, maar een volwaardige vastgoedfinancier'
- 22-11-2024 10:56 Gemeenteraad Buren stemt in met aankoop gronden voor mogelijke woningbouw
- 22-11-2024 10:35 Nijmegen gaat delen van woningen stimuleren
- 22-11-2024 10:09 Pets Place huurt 450 m2 winkelruimte in Drachten
- 22-11-2024 09:22 Topvacature: Gemeente Oss zoekt twee adviseurs Verwerver Grondzaken
- 22-11-2024 09:07 Aantal verkochte woningen op langjarig gemiddelde door uitponden
- 22-11-2024 08:53 Montea investeert bijna 30 miljoen in twee nieuwe locaties in Diemen en Oss
- 22-11-2024 08:39 Niek Verra interim-voorzitter Vastgoed Belang na afsplitsing groep grotere leden
- 22-11-2024 06:30 Grootste stijging prijzen koopwoningen in twee jaar tijd
- 22-11-2024 00:14 Minister Keijzer komt met uitsluitsel over planbatenheffing in Q2 2025
- 21-11-2024 16:31 Oprichters Capital Value dragen stokje over
- 21-11-2024 15:08 Chocolatier Rousseau huurt drie winkelruimtes van Wereldhave
- 21-11-2024 14:40 Uniek Bedrijfsmakelaars begeleidt verschillende transacties in Oost-Nederland
- 21-11-2024 14:37 Victor Everhardt stopt als directeur-bestuurder van Platform31
- 21-11-2024 14:13 Nieuwe partner bij Annexum
- 21-11-2024 14:00 Grootste overdekte winkelcentrum van het noorden transformeert naar verblijfsgebied
- 21-11-2024 13:27 Zeven nieuwe huurders goed voor bijna 2.300 m2 winkelruimte in Hart van de Waalsprong
- 21-11-2024 13:17 Het dilemma van de huurverhoging bij corporaties in beeld
- 21-11-2024 13:03 Let op: We hebben helemaal niets aan gemiddelde cijfers op de huurwoningmarkt
- 21-11-2024 12:40 High Tech Campus Eindhoven gaat komende tien jaar met 100.000 m2 uitbreiden
- 21-11-2024 12:18 Søstrene Grene huurt 45.000 m2 distributiecentrum van Prologis in Venlo
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.