Vastgoedonderhoud kan heel wat efficiënter
Vastgoedeigenaren en -beheerders zijn meer en meer op zoek naar de juiste middelen om processen effectief en kostenbesparend in te richten. Vanzelfsprekend proberen uitvoerende en onderhoudspartijen hier zo goed mogelijk gevolg aan te geven. Hoe pakken ze dat aan en belangrijk punt: lukt dat een beetje?
Vastgoedbezitters en onderhoudsbedrijven zoeken voortdurend naar manieren om onderhoudskosten zo laag mogelijk te maken. Uit een recent onderzoek blijkt dat woningexploitanten naar verwachting gemiddeld 57% kunnen besparen op de indirecte kosten van vastgoedonderhoud. Simpelweg door dit resultaatgericht te organiseren in plaats van traditioneel inspanningsgericht en prestatiegericht. De afgelopen jaren heeft onderhoud, door de financieel/economische crisis, onder druk gestaan. Maar, zoals u zich voor kunt stellen, blijft onderhoud noodzakelijk om de technische kwaliteit en dus ook de waarde van het vastgoed op peil te houden. Het vormt een belangrijk strategisch instrument voor beleggers in vastgoed om directe en indirecte rendementen op peil te houden. Kortom, crisis of geen crisis: onderhoud is noodzaak.
Naar resultaatgericht vastgoedonderhoud
De afgelopen decennia is de focus bij vastgoedonderhoud, zoals gezegd, komen te liggen op een resultaatgerichte aanpak. Hierbij staan de wensen van de vastgoedgebruiker centraal. De bezitter van het vastgoed maakt zijn wensen kenbaar en het onderhoudsbedrijf vertaalt deze naar een onderhoudsplan en technische eisen die maatgevend zijn voor het gewenste resultaat. Je zou kunnen zeggen dat resultaatgericht vastgoedonderhoud valt te definiëren als het geheel van technische, organisatorische en daarmee samenhangende administratieve activiteiten om het betreffende vastgoed functioneel, esthetisch en technisch op een kwaliteitsniveau te houden dat past binnen de doelstellingen en de strategie van de vastgoedeigenaar.
Aanpak
De Koers Groep richt zich al jaren op vastgoedonderhoud en doet er alles aan om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de wensen van vastgoedbezitters en -beheerders. Edwin de Kruiff, operationeel manager beheer, onderhoud en calamiteiten van Koers: “Wij hebben om te beginnen een eigen Klant Contact Centrum. Hier komen opdrachten binnen via de telefoon, de mail of een app. Afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever kunnen wij de gehele intake op ons nemen of kan de opdrachtgever gebruik maken van ons systeem om zelf de intake te doen. Voor iedere individuele opdracht is van begin tot eind één en dezelfde projectleider/coördinator verantwoordelijk. Deze begeleidt de opdracht en zorgt voor de terugkoppeling naar de opdrachtgever. Door gebruik te maken van slimme software zorgen we ervoor dat we het bedrijfsproces beter beheersen, de doorlooptijden van orders verkorten en de klantgerichtheid en servicegraad verbeteren. De automatisering van het werkproces begint overigens al op de werkvloer, waar onze mensen werken met iPads en PDA’s en digitale werkbonnen. Hierdoor kunnen we de werkzaamheden die plaatsvinden op de werkvloer integreren met de planning en de backoffice. Zodat we een helder, actueel beeld van al onze werkzaamheden hebben.”
Meer weten?
Bent u als vastgoedeigenaar of -beheerder geïnteresseerd in de efficiënte aanpak van Koers? Neem dan contact op met Edwin de Kruijff. U kunt hem bereiken op: 0180-641 641 of via de mail op: edwindekruiff@koers.com.
Laatste nieuws
- 02-10-2024 09:57 Voormalig hoofdkantoor Vacansoleil in faillissementsverkoop
- 02-10-2024 09:48 Green Real Estate sluit vijf nieuwe huurovereenkomsten in winkelcentrum Rozenhof in Zaandam
- 02-10-2024 09:38 Zeeland trekt ruim 1,2 miljoen uit voor transformatie leegstaande panden naar woningen
- 02-10-2024 09:30 Lelystad en Centrada tekenen overeenkomst voor 78 sociale huurappartementen
- 02-10-2024 09:14 Farmaceut huurt kantoorruimte in Arnhem Building
- 02-10-2024 08:47 Edmond de Rothschild koopt bedrijfspand in Waalwijk
- 02-10-2024 00:00 De Hypotheker: Aantal hypotheekaanvragen door starters blijft stijgen
- 01-10-2024 16:30 Rijksvastgoedbedrijf verlengt huurovereenkomst voor kantoorruimte in Leeuwarden
- 01-10-2024 15:56 Hoogvliet huurt 1.598 m2 in winkelcentrum in Krimpen aan den IJssel
- 01-10-2024 15:30 Aannemingsbedrijf huurt 1.780 m2 bedrijfsruimte in Amsterdamse Houthavens
- 01-10-2024 15:03 Bierens Incasso Advocaten koopt kantoorgebouw in Amsterdam-Zuid
- 01-10-2024 14:52 Eazie huurt 172 m2 winkelruimte aan Nieuwendijk in Amsterdam
- 01-10-2024 14:48 Amphia verkoopt ziekenhuisterrein in Oosterhout aan NBU
- 01-10-2024 14:16 Topvacature: Senior WOZ-taxateur
- 01-10-2024 14:00 PTP Netherlands huurt distributiecentrum van 8.600 m2 op Rotterdamse Maasvlakte
- 01-10-2024 13:59 NSI en Eurocommercial kopen eigen aandelen in
- 01-10-2024 13:42 Verguisde vastgoedobligaties worden door lagere rente weer aantrekkelijk
- 01-10-2024 12:30 Aandeelhouders stemmen in met benoeming topman First Sponsor als RvC-lid
- 01-10-2024 12:27 Twee nieuwe partners voor Eversheds Sutherland
- 01-10-2024 12:15 Heeneman & Partners koopt deel winkelcentrum Anklaar in Apeldoorn
- 01-10-2024 11:56 Madeline Buijs: Niet alles kan overal in de woningbouw
- 01-10-2024 11:41 28 november: De Eindhovense vastgoedborrel
- 01-10-2024 10:54 New Energy Systems introduceert eigen EMS voor de zakelijke markt
- 01-10-2024 10:49 Nieuwe huurders en verplaatsingen in Amsterdamse Poort
- 01-10-2024 10:24 Today Real Estate koopt perceel van DHG in Koudekerk
- 01-10-2024 10:06 Oktober bij VJ in het teken van zorgvastgoed
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.