Hoe zorgt u ervoor dat uw winkelpand er goed uitziet?
Als eigenaar van een winkelpand, of ander verzamelgebouw, bent u wellicht bekend met alle verschillende containers die langs de gevel staan. Dit ziet er rommelig uit, uw brandverzekeraar is er niet blij mee en de winkeliers kunnen hun afval in elkaars container gooien. Centralisatie van de afvalstromen zorgt voor een overzichtelijke en mooie uitstraling van uw pand. Met een registratiesysteem kunt u de individuele huurder toch op maat laten betalen.
Voor vastgoedrelaties heeft Milieu Service Nederland de Miniperscontainer met registratiesysteem ontworpen. De Miniperscontainer is wellicht de oplossing voor u, vooral als u veel afval en weinig ruimte heeft. De Miniperscontainer perst tot 27 m3 bedrijfsafval samen, dit zijn ongeveer 24 rolcontainers van 1100 liter terwijl hij slechts 8 m2 vloeroppervlakte inneemt. Het registratiesysteem zorgt ervoor dat er een eerlijke wijze van toerekening van de kosten plaatsvindt voor de huurders. Onder het mom van ‘De vervuiler betaalt’, betalen zij enkel voor het afval dat ze daadwerkelijk aanbieden.
Elektrische sleutel
Alle winkeliers krijgen een elektrische sleutel die op naam geprogrammeerd is. Bij het aanbieden van de persoonlijke sleutel gaat de volmond open en het gewicht van het afval wordt geregistreerd. Zo weet u precies hoeveel afval een individuele winkelier produceert en bovendien sluit u de container af voor onbevoegde gebruikers. Mochten er huurders zijn die nog een lopend contract hebben met zijn of haar huidige leverancier, dan nemen zij nog niet deel aan het systeem. Zodra de betreffende huurders contractvrij zijn, zullen zij instromen en krijgen ze een elektrische sleutel.
De Miniperscontainer kan voor allerlei soorten afval gebruikt worden en maakt weinig geluid tijdens het inwerpen en persen. De containers voldoen aan alle veiligheid en arbo-regels, daarnaast verminderen ze brandgevaar. De automatische volmelder stuurt een bericht naar Milieu Service Nederland, waardoor hij altijd op tijd geleegd wordt. De container wordt door een kleine bus verwisselt voor een nieuwe. Er hoeft geen grote vuilniswagen voor te rijden om uw afval op te halen.
Boven 't Y
Een voorbeeld van de hierboven geschetste mogelijkheden leest u in de case Winkelcentrum Boven ’t Y in Amsterdam-Noord waar Milieu Service Nederland de afvalstromen gecentraliseerd heeft en met een registratiesysteem gewerkt wordt.
Bijkomende voordelen
1. Kostenbesparing
Het centraliseren van afvalstromen kan kosten besparen, omdat individuele afvalvolumes gebundeld worden. Zo kunnen er tien volle containers geleegd worden, in plaats van twintig halfvolle containers. Daarbij scheelt het de afvalinzamelaar of uw eigen facilitair medewerkers aanzienlijk veel tijd en kosten.
2. Veiligheid
U wilt liever een paar strategisch geplaatste afvalbakken dan een (achter)gevel of straat vol losse containers. Dit laatste ziet er niet fraai uit en kan bovendien gevolgen hebben voor uw brandverzekering. In plaats van een afvalbak bij elke winkel of werkplek kiest u een centrale afvalbak van groter volume.
3. Gemak
Het is prettig als u één aanspreekpunt heeft op het moment dat u vragen of problemen heeft. De accountmanagers van Milieu Service Nederland bouwen een duurzame relatie op met klanten en bezoeken ze regelmatig om de situatie rondom afvalinzameling te optimaliseren. Bovendien verschijnen alle gemaakte kosten op één factuur, zeer overzichtelijk dus.
4. Inzicht in gegevens
De status van uw vastgoed wilt u monitoren. Om u hierin te ontzorgen brengt Milieu Service Nederland op verzoek uw afgevoerde hoeveelheid afval in kaart. Ook sturen wij u op verzoek een op maat gemaakte afvalstoffenrapportage toe. Deze zijn BREEAM en GRESB 'proof’ zodat u de gegevens hieruit ook kunt gebruiken als bewijslast of benchmark.
Meer weten?
Milieu Service Nederland begrijpt dat het voor u als vastgoedeigenaar of vastgoedbeheerder een zeer arbeidsintensieve klus kan zijn om de huidige situatie om te buigen naar een centrale manier van inzamelen. Om een aanslag op uw tijd te voorkomen, stellen wij samen met u een plan op. Wij zullen alle individuele huurders bezoeken of anderszins benaderen, met als uiteindelijk doel om hen rechtstreeks bij ons klant te maken.
Mocht u met een dergelijke situatie te maken krijgen en/of hierover nadere informatie wensen te krijgen, neemt u dan contact met ons op of maakt u een afspraak met uw Branchemanager Vastgoed. Hij wisselt graag van gedachten met u om u van de juiste informatie te voorzien.
Een bijdrage van Milieu Service Nederland.
Laatste nieuws
- 25-04-2024 19:50 Tweede Kamer stemt in met Wet betaalbare huur
- 25-04-2024 17:23 Deze amandementen voor de Wet betaalbare huur zijn aangenomen
- 25-04-2024 14:59 ‘Een nieuwe generatie neemt het stokje over in de vastgoedtop’
- 25-04-2024 14:30 Deze projecten krijgen een bijdrage uit de laatste ronde Woningbouwimpuls
- 25-04-2024 14:20 BPD en 'thuis kopen voormalig Rabobankkantoor Eindhoven
- 25-04-2024 14:10 Onderzoekers: 'Jubelton werkte overbieden in de hand'
- 25-04-2024 14:00 KKR neemt moederbedrijf Hans Anders over van 3i
- 25-04-2024 11:15 Topvacature: Zelfstandige (kandidaat) makelaars voor uitbreiding naar landelijke dekking
- 25-04-2024 10:54 Blauwhoed en Koers tekenen voor 158 sociale en middeldure huurwoningen
- 25-04-2024 10:52 KPMG-rapport: Politieke inmenging en rentestijgingen grootste belemmeringen voor vastgoedbedrijven
- 25-04-2024 10:18 Radio VJ: 'We hebben de financieringsmarkt verslagen, waarom denkt iedereen dan dat de bank dicht is?'
- 25-04-2024 09:35 Meerderheid Kamer wil planbatenheffing tegen speculatie grondprijzen
- 25-04-2024 08:55 Garbe realiseert build to suit logistieke ontwikkeling op XL Business Park in Almelo
- 25-04-2024 08:39 Zes bedrijven krijgen typegoedkeuring voor modulaire woningen
- 25-04-2024 08:11 Winkelleegstand loopt op naar ruim 8 procent
- 24-04-2024 23:44 Kritische Keijzer en De Groot willen meer tijd voor huurwet: ‘Onderbouwing rammelt aan alle kanten’
- 24-04-2024 16:07 Ingenieursbureau verlengt en breidt uit in Poortugaal
- 24-04-2024 15:51 Rudy Ligtenberg nieuwe directeur-bestuurder Mijande Wonen
- 24-04-2024 15:30 Gera Esser ad interim directeur-bestuurder Rondom Wonen
- 24-04-2024 15:21 Samsonite opent winkel aan Koningsplein in Amsterdam
- 24-04-2024 15:06 Capital Value pleit voor indexatie van WWS met CPI+1 procent
- 24-04-2024 15:00 Fentener van Vlissingen investeert weer in Kate Innovations
- 24-04-2024 14:20 Pets Place opent in voormalig BCC-pand in Lelystad
- 24-04-2024 13:14 Eerste Kamer verdeeld over aanpak woningmarkt door De Jonge
- 24-04-2024 12:28 Alternatieve financiers nemen steeds meer de rol van banken over bij buy-to-let
- 24-04-2024 12:11 Zo verduurzaamt TNO 205.000 m2 vastgoed, van kantoren tot laboratoria
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.