Hoe zorgt u ervoor dat uw winkelpand er goed uitziet?
Als eigenaar van een winkelpand, of ander verzamelgebouw, bent u wellicht bekend met alle verschillende containers die langs de gevel staan. Dit ziet er rommelig uit, uw brandverzekeraar is er niet blij mee en de winkeliers kunnen hun afval in elkaars container gooien. Centralisatie van de afvalstromen zorgt voor een overzichtelijke en mooie uitstraling van uw pand. Met een registratiesysteem kunt u de individuele huurder toch op maat laten betalen.
Voor vastgoedrelaties heeft Milieu Service Nederland de Miniperscontainer met registratiesysteem ontworpen. De Miniperscontainer is wellicht de oplossing voor u, vooral als u veel afval en weinig ruimte heeft. De Miniperscontainer perst tot 27 m3 bedrijfsafval samen, dit zijn ongeveer 24 rolcontainers van 1100 liter terwijl hij slechts 8 m2 vloeroppervlakte inneemt. Het registratiesysteem zorgt ervoor dat er een eerlijke wijze van toerekening van de kosten plaatsvindt voor de huurders. Onder het mom van ‘De vervuiler betaalt’, betalen zij enkel voor het afval dat ze daadwerkelijk aanbieden.
Elektrische sleutel
Alle winkeliers krijgen een elektrische sleutel die op naam geprogrammeerd is. Bij het aanbieden van de persoonlijke sleutel gaat de volmond open en het gewicht van het afval wordt geregistreerd. Zo weet u precies hoeveel afval een individuele winkelier produceert en bovendien sluit u de container af voor onbevoegde gebruikers. Mochten er huurders zijn die nog een lopend contract hebben met zijn of haar huidige leverancier, dan nemen zij nog niet deel aan het systeem. Zodra de betreffende huurders contractvrij zijn, zullen zij instromen en krijgen ze een elektrische sleutel.
De Miniperscontainer kan voor allerlei soorten afval gebruikt worden en maakt weinig geluid tijdens het inwerpen en persen. De containers voldoen aan alle veiligheid en arbo-regels, daarnaast verminderen ze brandgevaar. De automatische volmelder stuurt een bericht naar Milieu Service Nederland, waardoor hij altijd op tijd geleegd wordt. De container wordt door een kleine bus verwisselt voor een nieuwe. Er hoeft geen grote vuilniswagen voor te rijden om uw afval op te halen.
Boven 't Y
Een voorbeeld van de hierboven geschetste mogelijkheden leest u in de case Winkelcentrum Boven ’t Y in Amsterdam-Noord waar Milieu Service Nederland de afvalstromen gecentraliseerd heeft en met een registratiesysteem gewerkt wordt.
Bijkomende voordelen
1. Kostenbesparing
Het centraliseren van afvalstromen kan kosten besparen, omdat individuele afvalvolumes gebundeld worden. Zo kunnen er tien volle containers geleegd worden, in plaats van twintig halfvolle containers. Daarbij scheelt het de afvalinzamelaar of uw eigen facilitair medewerkers aanzienlijk veel tijd en kosten.
2. Veiligheid
U wilt liever een paar strategisch geplaatste afvalbakken dan een (achter)gevel of straat vol losse containers. Dit laatste ziet er niet fraai uit en kan bovendien gevolgen hebben voor uw brandverzekering. In plaats van een afvalbak bij elke winkel of werkplek kiest u een centrale afvalbak van groter volume.
3. Gemak
Het is prettig als u één aanspreekpunt heeft op het moment dat u vragen of problemen heeft. De accountmanagers van Milieu Service Nederland bouwen een duurzame relatie op met klanten en bezoeken ze regelmatig om de situatie rondom afvalinzameling te optimaliseren. Bovendien verschijnen alle gemaakte kosten op één factuur, zeer overzichtelijk dus.
4. Inzicht in gegevens
De status van uw vastgoed wilt u monitoren. Om u hierin te ontzorgen brengt Milieu Service Nederland op verzoek uw afgevoerde hoeveelheid afval in kaart. Ook sturen wij u op verzoek een op maat gemaakte afvalstoffenrapportage toe. Deze zijn BREEAM en GRESB 'proof’ zodat u de gegevens hieruit ook kunt gebruiken als bewijslast of benchmark.
Meer weten?
Milieu Service Nederland begrijpt dat het voor u als vastgoedeigenaar of vastgoedbeheerder een zeer arbeidsintensieve klus kan zijn om de huidige situatie om te buigen naar een centrale manier van inzamelen. Om een aanslag op uw tijd te voorkomen, stellen wij samen met u een plan op. Wij zullen alle individuele huurders bezoeken of anderszins benaderen, met als uiteindelijk doel om hen rechtstreeks bij ons klant te maken.
Mocht u met een dergelijke situatie te maken krijgen en/of hierover nadere informatie wensen te krijgen, neemt u dan contact met ons op of maakt u een afspraak met uw Branchemanager Vastgoed. Hij wisselt graag van gedachten met u om u van de juiste informatie te voorzien.
Een bijdrage van Milieu Service Nederland.
Laatste nieuws
- 02-11-2024 06:00 ‘Overbieden blijft toenemen door opzettelijk te lage vraagprijzen’
- 01-11-2024 17:30 Koblox Bouwmaterialen huurt bedrijfsgebouw van ProHuis in Sliedrecht
- 01-11-2024 15:55 Staatssecretaris Idsinga stapt op na kritiek op geheimhouden van zakelijke belangen
- 01-11-2024 15:34 Oud-wethouder Rijswijk Van de Laar wordt directeur programma rijk-regio bij gemeente Amsterdam
- 01-11-2024 15:08 Ceo Blokker ontkent aanvraag voor uitstel van betaling
- 01-11-2024 14:12 Directeur Rebelgroup Hans Broere wordt hoofd programmering en regie bij ministerie van VRO
- 01-11-2024 13:11 Michiel Brinksma over de overname van Blue-Mountain: 'De juiste stap op het juiste moment'
- 01-11-2024 12:02 Massaclaim tegen EuroParcs vanwege misleidende verkooppraktijken
- 01-11-2024 11:13 Codebesluit prioriteringsruimte bij transportverzoeken biedt kansen om woningbouw sneller te realiseren
- 01-11-2024 11:01 Momentum Leisure benoemt chief marketing officer en chief financial officer
- 01-11-2024 10:35 Damesmodeketen Paprika sluit drie winkels in Nederland
- 01-11-2024 10:26 Detailhandel zet 2,6 procent meer om in september
- 01-11-2024 10:03 Themamaand november in het teken van retail
- 01-11-2024 09:46 Topvacature: Taxateur commercieel vastgoed (RT) bij KRK Taxaties & Advies
- 01-11-2024 09:37 Janssen de Jong Bouw opent nieuwe vestiging in Utrecht
- 01-11-2024 09:33 Vastgoed Belang roept op tot herziening bedrijfsopvolgingsregeling
- 01-11-2024 09:06 BWT Congres 2024: Certificering en versnelling van bouwprocessen centraal
- 01-11-2024 08:57 Hawaiian huurt horecaruimte in AIR gebouw in Rotterdam
- 01-11-2024 08:50 'Veranderende e-commercemarkt zorgt voor nog meer logistieke groei'
- 01-11-2024 08:49 Infin huurt kantoorruimte in Landmark Arnhem
- 01-11-2024 08:43 Lidl verkoopt voormalig distributiecentrum in Zwaag aan ARC Real Estate
- 31-10-2024 16:58 Zo gaat Ton Hillen (Heijmans) woningzoekenden een stem geven in procedures
- 31-10-2024 16:49 CityLink verhuurt 16.000 m2 bedrijfsruimte aan vier huurders in Nederland en Duitsland
- 31-10-2024 16:44 Lievaart Expeditie koopt 27.000 m2 bouwrijpe grond voor realisatie bedrijfsruimte in Honselersdijk
- 31-10-2024 13:40 Peter Koppers benoemd tot investment management director bij Achmea Real Estate
- 31-10-2024 13:30 CBS: Nieuwe vrijstaande woning leidt tot vrijkomen van drie andere woningen
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.