Waarom zou u geen lid worden van VJ Profs?

Als ik door het land afspraken heb bij diverse vastgoedondernemingen merk ik dat ze niet goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden die een abonnement op VJ Profs te bieden heeft. Als ik terug kijk naar de meeste reacties is de nummer één reactie dat men het wat duur vindt om voor 345 euro per jaar lid te worden. Het dure lijkt erin te zitten in de perceptie dat Vastgoedjournaal geen bladen op print uitgeeft. Men vergeet dat veel vakbladen vol zitten met eerder op internet uitgebracht vastgoednieuws.

Een abonnement op VJ Profs spaart een stapel papier en is dus een stuk duurzamer waarover zo meer. Met VJ Profs, ik benadruk het graag, heeft u vrijwel dezelfde vastgoedinformatie dat bovendien eerder en actueler aan u wordt gepresenteerd. Bovendien kunt u via VJ Profs alle onderzoeken op elk moment downloaden: welke bestaande vakbladen delen hun informatie met de leden? Alleen Vastgoedjournaal.

Gelukkig zijn er al enkele honderden bedrijven die de voordelen van VJ Profs inzien en lid zijn geworden. We groeien dus gestaag. Maar om nog meer goed ingevoerde journalisten in vast dienstverband aan te kunnen trekken is het noodzaak om nog meer leden erbij te krijgen. Eigenlijk kan je deze column dus zien als de eerste commerciële column zien van Vastgoedjournaal. Maar dan wel een column om enkele misverstanden op te helderen.

Wat VJ Profs juist onderscheidt van de betaalde nieuwsdiensten van andere vakbladen is dat wij slechts 345 euro per jaar vragen en dat dan het GEHELE bedrijf lid is. Bedrijven met meerdere vestigingen kunnen met één lidmaatschap van VJ Profs volstaan: alle medewerkers krijgen een eigen account zodat iedereen zelf kan inloggen in het VJ Profs ledengedeelte. Ook krijgen ze iedere werkdag op hun eigen mailadres de nieuwsbrief die direct doorlinkt met de site van Vastgoedjournaal. Zie VJ Profs dan ook als een vorm van kostenbesparing omdat u niet meer 28 abonnementen nodig heeft voor bijvoorbeeld iedere vestiging of directielid. Naar onze mening is het toch uit de tijd om bij een vakblad 28 betaalde abonnementen van bijna 500 euro per stuk te hebben terwijl via internet de informatie actueler, gemakkelijker en completer kan worden aangeboden.

VJ Profs is dus uitsluitend te verkrijgen op internet. Onze directie heeft daarvoor gekozen omdat wij geloven dat internet de toekomst heeft. Tevens geloven wij erin dat de vastgoedbranche ook steeds meer naar hun interne organisatie aan het kijken zijn hoe zij duurzamer kunnen werken. Daar hoort uiteraard minder gebruik van papier bij. Positief is het trouwens om te zien dat sommige grote ondernemingen uit milieu-oogpunt niets meer adverteren op print en alles online doen. Zo heeft de marketingmanager van Direct Wonen een keer aan mij toevertrouwd dat online-advertising nog effectiever werkt ook. Dus duurzamer en effectiever: dat zijn dus twee vliegen in één klap. We kunnen er nog een derde vlieg erbij doen: online adverteren is ook nog goedkoper bij hetzelfde zo niet groter bereik.

Kortom, het zou goed zijn voor het milieu en uw portemonee als de vastgoedsector eens goed gaat denken wat wenselijk is. Duur nieuws op papier of kwalitatief nieuws voor een scherpe prijs via internet. Uiteraard is deze column uit twee invalshoeken geschreven: a) we willen de redactie verder uitbreiden, waar we uw hulp voor nodig hebben en b) we geloven echt in een duurzame vastgoedbranche waar internet zeker een bijdrage aan kan leveren.

Spreekt deze nieuwe manier van werken u aan? Klik dan op de LINK en word lid.


John Kerkhoven



Reacties


Laatste nieuws