Blijft de reputatie van Woonbron stijgen?

Woonbron kwam vorig jaar terug in de top drie van de corporaties in de Building Business Reputatie Monitor. Ooit stond Woonbron op nummer één of twee – van 2004 tot en met 2008 –, maar de reputatie daalde scherp na de uit de hand gelopen kosten van de ss Rotterdam, resulterend in 2010 in een twaalfde plek van de vijftien onderzochte corporaties.

Een mooie comeback dus vorig jaar na een flinke dip gedurende twee jaar. Gewoonlijk duurt herstel na reputatieschade veel langer. Rochdale bijvoorbeeld worstelt daar al vijf jaar mee. Maar de problematieken van deze twee corporaties zijn niet echt vergelijkbaar. De respondenten zetten in 2012 Woonbron op twee reputatieaanjagers weer op één, namelijk op ‘innovatief’ en op ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid tonen’. 

Ook de communicatie van Woonbron werd in 2012 als beste beoordeeld. Zet de comeback van Woonbron zich in het nieuwe onderzoek voort en blijft de reputatie verder stijgen? Dat is best mogelijk, want de verschillen met Portaal (sterkste reputatie in 2012) en de Alliantie (nummer twee in 2012) zijn klein, met Ymere (nummer vier) zelfs heel gering. Ook op de gedragsintentie ‘in de toekomst zaken doen met’ stijgt Woonbron al een paar jaar weer gestaag, maar de score op deze voorspeller van toekomstige reputatiescores blijft nog wel flink achter bij de genoemde medestrijders. In januari wordt bekend gemaakt hoe de reputatie van Woonbron zich dit jaar ontwikkeld heeft, het veldwerk start in december.



Reacties


Laatste nieuws