KANTOORCONCEPTEN Grenzeloze Hospitality wordt de nieuwe standaard
Huurders van kantoorvastgoed staan voor een levensgroot dilemma; Hoe binden zij het talent van de toekomst blijvend aan hun organisatie? Werkinhoud en goede arbeidsvoorwaarden zijn nog maar slechts een onderdeel van het wensenpakket. Een artikel van HTC Advies, specialist in hospitality, voor VJ.
Generatie Z
De toetreding van de generatie Z op de arbeidsmarkt verandert deze compleet. Deze generatie zoekt naast financiële beloning een emotionele vervulling in het werk. Meer dan anderen generaties wil Generatie Z werken voor een organisatie waar zij een verschil voor de wereld kunnen maken. En het liefst voor een organisatie met een sterk DNA en merknaam. De jongste generatie staat in de rij voor grote namen als Booking.com, Nike en Google. Zij werkt op flexibele locaties en op wisselende tijden. Het zijn geboren zelfstandigen maar ook gedreven en veeleisende werknemers. Hoe bindt je een generatie aan je organisatie die verzadigd is van informatie en communicatie, gewend zijn aan een razend tempo in de samenleving en opgegroeid zijn met meer gadgets dan passen in hun skinny jeans?
“Inspelen op waar en de manier waarop deze generatie wil werken is een basisvoorwaarde, maar een op maat gemaakte en persoonlijke beleving maakt pas het verschil", zegt Michiel van Noort van HTC Advies.
Wow-effect
Veel nieuwe werkplekconcepten richten zich slechts op het wow-effect met esthetisch mooi ingerichte ruimtes en faciliteiten die gemak bevorderen. Hiermee wordt de behoefte van de generatie Z naar herkenning, erkenning, interactie, continue prikkels, zingeving en beleving onvoldoende blijvend vervuld.
Organisaties zijn op zoek naar de verbinding tussen een esthetisch kantoorconcept in combinatie met échte beleving. Het gevoel bij een goed totaalconcept wordt gerealiseerd wanneer de basisbehoeften (veilig, schoon, functioneel) zijn ingevuld én alle verschillende omgevings- en belevingsaspecten op de juiste manier op elkaar zijn afgestemd. Van Noort: "Dat noemen wij Grenzeloze Hospitality.”
Verschil maken
Grenzeloze Hospitality kan voor verschillende type gebouwen en omgevingen het verschil maken: Single tenant, multi tenant of grenzeloos tenant maakt niet meer uit! De beleving van het gebouw bepaalt de aantrekkelijkheid voor het jonge talent. Wanneer een organisatie met grenzeloze hospitality het gevoel weet te raken van generaties Z, wordt emotionele betrokkenheid gecreëerd en daarmee loyaliteit naar de organisatie.
“Vastgoedbeheer is hiermee uitdagender dan ooit te voren: van de verhuur van stenen en look & feel, gaat het naar het verhuren van emotionele betrokkenheid", aldus Van Noort.
Geïnteresseerd welke stappen genomen moeten worden om emotionele betrokkenheid te realiseren? Download hier de gratis whitepaper ‘Het kantoor van de toekomst bestaat niet’ van HTC Advies.
Laatste nieuws
- 06-01-2025 15:47 Omgevingsvergunning bouw Van der Valk Hotel in Breda door rechter vernietigd
- 06-01-2025 15:10 Registreer uw organisatie voor WOCODA 2025: Jaarbeurs kloppend hart voor volkshuisvesting
- 06-01-2025 13:24 Friso de Zeeuw: ‘Hét moment om belemmerende regels te verbeteren is nu’
- 06-01-2025 12:51 Amsterdam test woningraden voor directe inspraak woningzoekenden
- 06-01-2025 12:26 Nicole Maarsen benoemd tot bestuurlijk aanjager Innovatie en Opschaling Woningbouw
- 06-01-2025 12:22 Tilburg Noord krijgt 5.000 woningen erbij
- 06-01-2025 12:20 Woningcorporatie Stek zoekt zes nieuwe collega's: Kom jij ons versterken?
- 06-01-2025 11:46 Makelaarsland ziet de woningmarkt iets afkoelen
- 06-01-2025 11:31 BPL Pensioen investeert 90 miljoen in ASR Dutch Farmland Fund
- 06-01-2025 11:16 Damesmodeketen Norah wil naamsbekendheid vergroten en opent vijf nieuwe winkels
- 06-01-2025 10:59 Siep Jan de Haan aan de slag bij Six advocaten
- 06-01-2025 10:54 Detailhandelsomzet: non-food groeit wel, food krimpt
- 06-01-2025 10:03 Doetinchem gaat 70 woningen realiseren in Gaanderen
- 06-01-2025 09:35 Lichte daling van hypotheekrente verwacht dit jaar, maar onzekerheid door Trump
- 03-01-2025 15:25 Newomij verkoopt supermarktportefeuille aan SynVest
- 03-01-2025 14:49 Winkelruimtes in Eindhoven verkocht
- 03-01-2025 14:39 Vertaalbureau huurt pentoffice van Arnhem Building
- 03-01-2025 12:21 Taxand Nederland verder als Borgen
- 03-01-2025 11:40 Reclamebureau huurt 295 m2 kantoorruimte in De Baarsjes in Amsterdam
- 03-01-2025 11:12 Bezwaren en procedures tegen tien projecten in gemeente Berg en Dal ingetrokken of beëindigd
- 03-01-2025 11:00 Aldi Vastgoed verkoopt ontwikkellocatie in Baarn
- 03-01-2025 10:36 Vastgoedinvesteringen in 2025
- 03-01-2025 10:14 MSPS Groep verlengt huurovereenkomst voor 3.500 m2 in Almere
- 03-01-2025 09:48 Plan voor ruim 250 appartementen in Alphen aan den Rijn definitief
- 03-01-2025 08:28 Rowin Tazelaar naar inspire* real estate
- 02-01-2025 16:23 Cédric Haselier naar Coral Capital als investment director
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.