Tien woningen in drie steden bezichtigen in een half uur

Op de afgelopen Open Huizen Dag van 3 oktober maakten de eerste makelaars al gebruik van de Virtual Reality tool (VR tool) van Droomhuis360. Vanaf nu is deze tool voor alle makelaars beschikbaar, een wereldprimeur in online bezichtigen.

Met de tool kunnen objecten, dit kunnen woningen maar ook winkels, kantoren of bedrijfsruimtes zijn, als realistische driedimensionale omgeving worden getoond op elke smartphone, tablet of PC. Dit is een wereldprimeur in de interactieve vastgoedbezichtigingen.

Concurrenten een kontje geven
Martijn Oomes, algemeen directeur Droomhuis360, vertelt aan VJ: “Woningen worden natuurlijk meestal aangeboden via Funda en dat vinden makelaars aan de ene kant heel fijn, maar aan de andere kant ook heel vervelend. Want met publicatie op Funda geef je namelijk ook je concurrenten ‘een kontje’. Als een woningzoeker een woning ziet in een bepaalde straat, kijkt die ook naar de rest van de aangeboden woningen in die straat of zelfs buurt. Dan kan het zomaar zijn dat de aandacht van het eerst gekozen huis af gaat. Dat teckel je met de VR tool.”

Virtueel rondje lopen
De afgelopen tijd heeft het bedrijf 4000 objecten als pilot in de markt gezet met deze tool. “Dit ging zo boven verwachting goed dat we niets anders konden dan het nu echt officieel de wereld in slingeren”, vertelt Oomes. “Het geeft woningzoekers veel informatie over een woning en het biedt gemak en tijdswinst. Geïnteresseerden kunnen namelijk met de tool een echt kijkje nemen (360 graden) in het aangeboden object. Makelaars kunnen op deze manier klanten virtueel door de woning laten lopen. Ook verschijnt bij het huis alle informatie over de woning interactief in beeld en ook de gegevens van het makelaarskantoor, zodat geïnteresseerden met één druk op de knop persoonlijk contact kunnen maken als zij bijvoorbeeld een woning thuis vanaf de bank aan het bezichtigen zijn.”

Realitybril
De VR tool kan op de website van de makelaar geplaatst worden via bijvoorbeeld Realworks en Yesco. Oomes: “Wij kunnen in een week de bestaande voorraad woningen geschikt maken voor Virtual Reality. Voor de gebruikers van de smartphone krijgen makelaars virtual realitybrillen met eigen logo om weg te geven aan de klanten.”

Social Media
De tool is ook een handig middel om in te zetten op Social Media. Droomhuis360 werkt samen met Laurent Scholten, eigenaar van social mediabedrijf RealeZtate.io. Scholten zegt over het bereik met de tool: “Het aantal pageviews per object is gemiddeld vier tot vijfduizend views in de eerste drie weken. De doelgroepgerichte campagnes zorgen voor een kwalitatief bereik dat via de reguliere kanalen niet gehaald zal worden.”

BOG
De eerste 4000 woningen staan dus al te wachten op een online (en daarna hopelijk offline) bezichtiging. VJ vroeg aan Oomes wanneer het ook geschikt is voor BOG. Hij zegt hierop: “Dat is het nu al. Zeker voor BOG makelaars kan het veel tijdbesparing opleveren, want een eerste bezichtiging hoeft niet meer lijfelijk gedaan te worden. De virtuele tour biedt zoveel informatie en kan het gevoel van het pand overbrengen. We hopen de eerste BOG makelaars snel te mogen verwelkomen.”

20% van de markt
Wat is de verwachting van Virtual Reality? Oomes: “Ik durf te zeggen dat wij binnen 6-12 maanden zo’n 20% van de markt hebben aangemeld. Er zijn al grote makelaarskantoren aangesloten en het gaat als een lopend vuurtje, dus we verwachten op korte termijn nieuwe deals te sluiten. We hebben ook al internationale stappen gezet. Zo zijn we actief in Spanje, waar het enorm goed loopt, en hebben we ook voet aan de grond gezet in Zwitserland. We hebben er zin in om de wereld te gaan veroveren.”

Wilt u met eigen ogen zien hoe zo’n virtuele tour eruit ziet? Bekijk dan deze link!

 



Reacties


Laatste nieuws