Vastgoedcommunicatie kan niet zonder ‘locatie’
Over communicatie, digitalisering, bereik en aandacht is de laatste jaren veel te doen. De consument wordt overvoerd met informatie en filtert de boodschap steeds harder. Koop en huur in de onroerendgoedsector blijven ondanks de explosieve ontwikkelingen in communicatie toch vasthouden aan het toverwoord ‘locatie’. Want dat is uiteindelijk waar het in het vastgoed allemaal om draait. Stephan Molenaar, oprichter van Image Building geeft in VJ zijn visie op vastgoedcommunicatie.
Blijft de vraag hoe maximale impact te genereren en de overvoerde consument te bereiken? Dat is precies de taak waar wij bij Image Building de afgelopen jaren volwassen in gegroeid zijn. Het bedrijf bestaat inmiddels 25 jaar en ontstond vanuit de visie dat tijdelijke buitenreclame slimmer, mooier en logistiek handiger kon. Het aluminium frame is inmiddels door de gehele branche gekopieerd, geen sterker bevestiging van een succesvol idee denkbaar.
Nauw betrokken
Nieuwe dingen bedenken is één ding, maar je bedenksels uitvoeren, succes behalen, kritisch blijven en door blijven groeien, scheiden de blijvers van de eendagsvliegen. Het 25-jarig bestaan van Image Building is geen verdienste op zich. Het uitgroeien van een partner tot de expert in tijdelijke buitenreclame is dat wel. Door nauw betrokken te blijven bij de klant, de vastgoedmarkt en bredere maatschappelijke veranderingen, groeide de kennis van Image Building in tijdelijke buitenreclame. Door deze kennis hield Image Building de voorsprong op de concurrent.
Dit bedrijfs-DNA leidde onder andere tot de ontwikkeling van de inmiddels bekende Trotter (foto). De Trotter hebben we van de tekentafel zien uitgroeien tot een volwassen billboard dat al aan zijn derde generatie bezig is. Er zijn succesvolle dealers in Zweden, Groot Brittannië en Spanje en bij deze landen zal het niet blijven. Nog maandelijks ontdekken we zelf weer bredere mogelijkheden, door ideeën van klanten of tijdens brainstormsessies voor specifieke projecten. Waar je zou denken dat digitaal het medialandschap beheerst, blijkt locatie en de verrassing van het gebruik van een pop-up billboard aan aandacht te winnen in de vastgoedsector.
Voordelen buitenreclame
Maar ook andere markten ontdekken de voordelen van tijdelijke buitenreclame. Zij komen al snel bij Image Building-partner Outforce Media terecht. Zo werden er voor de sponsoren van de Volvo Ocean Race in drie landen pop-up campagnes gerealiseerd op de Trotters en stappen steeds meer gemeentes over naar een Trotter voor de landelijke en lokale verkiezingen. Image Building houdt stevig koers in een sterk veranderende omgeving en wat ons team betreft is ‘the sky the limit’.
Stephan Molenaar, eigenaar en oprichter van Image Building
Image Building organiseert samen met MAIN Energie het golftoernooi MAIN Energie Vastgoedcup 2015 dat komende donderdag zijn derde editie beleeft.
Laatste nieuws
- 06-03-2025 14:00 Corporatie en gemeente willen complex met 417 sociale huurwoningen kopen
- 06-03-2025 14:00 Topvacature: Woningstichting GoedeStede zoekt projectleider Nieuwbouw
- 06-03-2025 13:39 Glasproductiebedrijf verkoopt bedrijfscomplex in Enschede met sale-and-lease-back transactie
- 06-03-2025 12:17 Koningshof tweede acquisitie UMB Group in Amsterdam-West
- 06-03-2025 11:56 Interieurketen Casa vraagt faillissement aan
- 06-03-2025 11:23 Eres verkoopt wooncomplex in Venray
- 06-03-2025 11:02 Meeste nieuwe luxeretailers voor P.C. Hooftstraat van alle Europese high-end straten
- 06-03-2025 10:52 Green Real Estate sluit aannemingsovereenkomst en erfpachtovereenkomst voor The Hive
- 06-03-2025 10:38 Michiel de Wit partner van vastgoedteam AKD
- 06-03-2025 10:25 Sagax koopt bedrijfsverzamelgebouw in Amsterdam
- 06-03-2025 10:13 Hotels hebben in 2024 weer meer gasten ontvangen
- 06-03-2025 09:49 Otte (CTP): 'Trage verhuur Amsterdamse logistieke hub baart ons geen zorgen'
- 06-03-2025 09:46 Groothandel in levensmiddelen verlengt voor kantoorruimte in Breda
- 06-03-2025 09:00 Topvacature: Gemeente Delft zoekt assetmanager / portefeuillemanager Vastgoed
- 06-03-2025 08:56 Komst verzekeraar naar centrum Tilburg biedt plek voor 600 woningen
- 06-03-2025 08:38 NLTraining huurt kantoorruimte in Ganzenpoort Offices van APF International
- 06-03-2025 08:17 Van Draeckeburgh over actuele subsidiekansen in de woningbouw
- 05-03-2025 15:57 Werkkleding fabrikant huurt logistieke bedrijfscomplex in Dordrecht
- 05-03-2025 15:05 Utrechtse sociale woningbouw groeit, maar blijft achter op afspraken
- 05-03-2025 15:01 Gebrek aan fietsenstalling houdt wonen boven winkels tegen in Haarlem
- 05-03-2025 13:23 Synchroon koopt Zeepfabriek in Nieuwegein
- 05-03-2025 12:10 Softwareontwikkelaar huurt 1.500 m2 kantoorruimte in Smakkelaarsburgt in Utrecht
- 05-03-2025 12:10 Particuliere belegger koopt drie commerciële ruimtes aan Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 05-03-2025 12:04 PingProperties verkoopt wasstraat in Ridderkerk
- 05-03-2025 11:04 RvS stelt procederende architect in het ongelijk
- 05-03-2025 10:48 Dual Benelux huurt kantoorruimte aan Westersingel in Rotterdam
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.