Vastgoedcommunicatie kan niet zonder ‘locatie’
Over communicatie, digitalisering, bereik en aandacht is de laatste jaren veel te doen. De consument wordt overvoerd met informatie en filtert de boodschap steeds harder. Koop en huur in de onroerendgoedsector blijven ondanks de explosieve ontwikkelingen in communicatie toch vasthouden aan het toverwoord ‘locatie’. Want dat is uiteindelijk waar het in het vastgoed allemaal om draait. Stephan Molenaar, oprichter van Image Building geeft in VJ zijn visie op vastgoedcommunicatie.
Blijft de vraag hoe maximale impact te genereren en de overvoerde consument te bereiken? Dat is precies de taak waar wij bij Image Building de afgelopen jaren volwassen in gegroeid zijn. Het bedrijf bestaat inmiddels 25 jaar en ontstond vanuit de visie dat tijdelijke buitenreclame slimmer, mooier en logistiek handiger kon. Het aluminium frame is inmiddels door de gehele branche gekopieerd, geen sterker bevestiging van een succesvol idee denkbaar.
Nauw betrokken
Nieuwe dingen bedenken is één ding, maar je bedenksels uitvoeren, succes behalen, kritisch blijven en door blijven groeien, scheiden de blijvers van de eendagsvliegen. Het 25-jarig bestaan van Image Building is geen verdienste op zich. Het uitgroeien van een partner tot de expert in tijdelijke buitenreclame is dat wel. Door nauw betrokken te blijven bij de klant, de vastgoedmarkt en bredere maatschappelijke veranderingen, groeide de kennis van Image Building in tijdelijke buitenreclame. Door deze kennis hield Image Building de voorsprong op de concurrent.
Dit bedrijfs-DNA leidde onder andere tot de ontwikkeling van de inmiddels bekende Trotter (foto). De Trotter hebben we van de tekentafel zien uitgroeien tot een volwassen billboard dat al aan zijn derde generatie bezig is. Er zijn succesvolle dealers in Zweden, Groot Brittannië en Spanje en bij deze landen zal het niet blijven. Nog maandelijks ontdekken we zelf weer bredere mogelijkheden, door ideeën van klanten of tijdens brainstormsessies voor specifieke projecten. Waar je zou denken dat digitaal het medialandschap beheerst, blijkt locatie en de verrassing van het gebruik van een pop-up billboard aan aandacht te winnen in de vastgoedsector.
Voordelen buitenreclame
Maar ook andere markten ontdekken de voordelen van tijdelijke buitenreclame. Zij komen al snel bij Image Building-partner Outforce Media terecht. Zo werden er voor de sponsoren van de Volvo Ocean Race in drie landen pop-up campagnes gerealiseerd op de Trotters en stappen steeds meer gemeentes over naar een Trotter voor de landelijke en lokale verkiezingen. Image Building houdt stevig koers in een sterk veranderende omgeving en wat ons team betreft is ‘the sky the limit’.
Stephan Molenaar, eigenaar en oprichter van Image Building
Image Building organiseert samen met MAIN Energie het golftoernooi MAIN Energie Vastgoedcup 2015 dat komende donderdag zijn derde editie beleeft.
Laatste nieuws
- 11-06-2024 19:33 AT Capital en 3W real estate sluiten huurovereenkomst met Hema in voormalige V&D Haarlem
- 11-06-2024 15:21 Aarding Thermal Acoustics huurt ruim 1.500 m2 kantoorruimte in Nunspeet
- 11-06-2024 15:02 Geen enkel gebouw 100 procent compliant aan EU-Taxonomy
- 11-06-2024 15:00 Bouwinvest Residential Fund koopt 41 eengezinswoningen van Dura Vermeer
- 11-06-2024 14:32 Cornelissen Transport tekent voor ontwikkeling en realisatie van 30.000 m2 logistiek centrum
- 11-06-2024 14:14 Bun krijgt supermarkt geleverd van Greentree, Greystar koopt woningen
- 11-06-2024 12:59 Opstapeling landelijk en gemeentelijk middenhuurbeleid brengt grote onduidelijkheid
- 11-06-2024 12:46 DG BZK Chris Kuijpers: 'Het fundament is gelegd, nu is het een kwestie van continueren'
- 11-06-2024 12:30 HDO Groep vindt duurzaam bouwen niet zo ingewikkeld
- 11-06-2024 12:29 'Ondanks gemeentebeleid is Amsterdam aantrekkelijkste stad voor hotelinvesteringen'
- 11-06-2024 12:29 Marja Appelman (BZK): ‘Nieuwe minister moet saai en voorspelbaar zijn’
- 11-06-2024 12:26 Lonneke Zuijdwijk toegetreden tot landelijke directie Heijmans Vastgoed
- 11-06-2024 12:20 Sander ter Beek treedt toe tot directieteam AM
- 11-06-2024 12:05 Dierenwinkel Maxi Zoo opent tweede winkel in Nederland
- 11-06-2024 10:49 Naar een klimaatneutrale industrie met de Verordening voor een nettonulindustrie: Europa leider in Cleantech?
- 11-06-2024 10:46 Colliers: 60.000 woningen mogelijk op locaties snelwegkantoren
- 11-06-2024 10:35 Inflatie ook in mei 2,7 procent, deels door prijsontwikkeling bungalowparken
- 11-06-2024 10:35 Handtekening gezet voor 1.325 woningen in Amsterdams Schinkelkwartier
- 11-06-2024 10:30 Mr Marvis opent winkel in Breda
- 11-06-2024 10:20 Dunavast ontwikkelt zorgcomplex voor IrisZorg in Nijmegen
- 11-06-2024 10:16 Twee nieuwe huurders voor C-Avenue in Den Haag
- 11-06-2024 10:10 Loyal Interim huurt 487 m2 bij Campus Hambaken in Den Bosch
- 10-06-2024 17:10 'Over eerlijke verdeling van kosten moet open gesprek worden gevoerd met wederzijds begrip'
- 10-06-2024 16:24 Wat is de ROI op huurderstevredenheid?
- 10-06-2024 13:21 Amvest verkoopt 413 woningen aan Grouwels
- 10-06-2024 13:09 Topvacature: Woonstad Rotterdam zoekt projectleider planmatig onderhoud
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.