VJ Commentaar: Onderscheidend zijn loont

Nog een ruime maand te gaan en de Nederlandse vastgoedsector kan weer terecht op het grootste netwerkevenement in de branche: de PROVADA. Ook Vastgoedjournaal is daar vanzelfsprekend aanwezig met een stand op de beursvloer. Lezers en bezoekers van onze drukbezochte site vragen zich wel eens af waar Vastgoedjournaal (VJ) nu eigenlijk voor staat en hoe we ons onderscheiden van de concurrentie. We zetten de mogelijke vragen en de antwoorden erop op een rij.

- Wat heeft VJ de vastgoedmarkt nu eigenlijk te bieden?
VJ stelt zich op als een ‘portal' voor de Nederlandse vastgoedsector met diensten als online nieuws, onderzoeken, weblogs, evenementen en zoekmachines voor vacatures en commercieel vastgoed. Doordat alles op internet is te lezen, zijn wij altijd en overal te raadplegen.

- Waarin onderscheidt VJ ten opzichte van andere media? VJ is het enige vastgoedmedium dat geheel en uitsluitend via internet opereert. Daarmee bespaart VJ druk-, papier en distributiekosten. En de kwaliteit gaat zelfs omhoog want belangrijk nieuws komt direct op de site en in de nieuwsbrief van dezelfde dag.

- Waardaar is VJ marktleider geworden op internet geworden? Omdat andere vastgoedmedia zich uitsluitend op print richten en hun belangrijkste nieuws hiervoor bewaren. VJ is in het gat dat internet heet, gesprongen en heeft dat vervolgens uitgebouwd met een breed pakket aan nuttige nieuwsdiensten en services. De ‘oude' media bewaren hun primeurs tot de drukker is geweest. VJ beschouwt dat als zeer ouderwets en publiceert belangrijk nieuws direct op internet zodat iedereen over dezelfde informatie beschikt.

- Leuk en aardig, maar hoeveel bezoekers per maand trekt VJ nu eigenlijk? De bezoekersaantallen op Vastgoedjournaal.nl gaan maandelijks richting en zelfs boven de 80.000. Daarmee is VJ op grote afstand leidend in de markt. We zijn nog steeds hard aan het groeien.

- Waarom organiseert VJ netwerkevenementen als borrels en debatten? Op deze manier zorgt VJ ook als online nieuwsmedium voor een persoonlijke benadering en krijgt VJ een ‘gezicht'. Tevens is het prettig om onze kennis door middel van debatten te delen met de markt. 

- Hoe kijkt VJ tegen de duurzaamheidtrend aan? VJ is door haar positie als online nieuwsmedium al duurzaam omdat er geen energie wordt verspild aan papier, drukkosten en distributie van bladen. Onze toekomstvisie is dat er over 3 jaar minder dagbladen zijn en bijna geen vakbladen meer op papier zullen verschijnen.

- Op welke onderzoeken kunnen we bij VJ op rekenen? VJ publiceert op haar researchpagina voor haar abonnees al doorlopende onderzoeken naar de markt van directe vastgoedbeleggingen, wekelijkse rendementen van Europese genoteerde vastgoedfondsen, regionale woningmarktrapportages. Nieuwe onderzoeken naar financiers en niet-beursgenoteerde participatiefondsen staan op de rol. Daarnaast voert VJ met regelmaat bliksemonderzoeken uit onder verschillende marktpartijen over actuele kwesties. Voor verschillende onderzoeken werkt VJ al samen met marktpartijen die op bepaalde terreinen een prominente positie innemen.

- Welke trends in de media ziet VJ? Steeds meer wordt vastgoednieuws via websites en e-mailnieuwsbrieven geconsumeerd. Voor lange verhalen op print wil men geen tijd meer voor uittrekken. Internet zal door steeds snellere draadloze netwerken het essentiële informatiekanaal worden. De aanhoudende groei in mobiel werken via smartphones en laptops wijst daar al onmiskenbaar op.

- Welke oplossingen biedt VJ voor de crisis? VJ biedt vastgoedpartijen tal van kostenvoordelen. Met één abonnement dat al minder kost dan bij de concurrentie kunnen bedrijven hun gehele personeelsbestand laten meedelen in de exclusieve informatie in de vorm van de dagelijkse nieuwsbrieven, de downloadbare onderzoeken op Excel en voorrang bij netwerkevenementen. Daarnaast biedt VJ voor adverteerders het grootste bereik van maandelijks bijna 80.000 vastgoedprofessionals tegen de allerlaagste kosten. Gemiddeld genomen is VJ vele malen goedkoper ten opzichte van ‘oude' media op print.

Niet zo gek dat steeds meer vastgoedpartijen de weg naar VJ weten te vinden. Vindt u dat ook? Zeg het ons.

Rogier Hentenaar
Hoofdredacteur Vastgoedjournaal

 



Reacties


Laatste nieuws