Reynaers weet naambekendheid onder architecten en aannemers op te stuwen tot 78 %
Een mooie prestatie van Reynaers, sinds 1969 leverancier van aluminium systemen voor ramen, deuren en gevels. In de ruwbouwsector heeft Reynaers de hoogste spontane naambekendheid voor de productgroep kozijnen/profielen en bovendien een hogere merkkracht dan het branchegemiddelde. Dat zijn enkele van de belangrijkste resultaten uit het onafhankelijke onderzoek dat Bouwkennis in 2014 in samenwerking met onderzoeksbureau USP in Nederland uitvoerde.
Hans van der Looij, Sales & Marketing manager van Reynaers in Nederland is blij met de uitkomsten van het onderzoek. Van der Looij: ‘’Er is sprake van een spectaculaire stijging van de spontane naambekendheid. Was deze twee jaar geleden nog 16 %, nu praten we over 44 %. De totale naambekendheid steeg van 67 % naar 78 %.’’ Mooie cijfers waaruit blijkt dat de doelgroep die bestond uit architecten en aannemers, het eerste denkt aan Reynaers als men hen vraagt aan welk merk men als eerste denkt bij kozijnen.
Marktconforme prijs
Van der Looij: ‘’ook op onderdelen als een ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ scoren we boven het branchegemiddelde. 77 % van de aannemers associeert Reynaers zelfs het meest met een marktconforme prijs. Dat geldt ook op de aspecten ‘snel nieuwe producten proberen’ en ‘als eerste benaderen’ waar dat twee jaar geleden nog onder het gemiddelde lag.’’ En ook bij architecten zijn de cijfers bij ‘marktconforme prijs’ en ‘weinig concurrentie’ gestegen tot boven het branchegemiddelde. Een bevestiging van de merkkracht van Reynaers.
Het zijn resultaten uit het onderzoek dat Bouwkennis uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau USP voor de BouwKennis Marketing Score Card Naambekendheid & Imago Ruwbouw 2014. Het onderzoek dat uitgevoerd is onder architecten en hoofdaannemers B&U, brengt de naambekendheid, het imago en de merkkracht van vele merken in kaart. De resultaten van organisaties worden vergeleken met directe concurrenten. De onderzoeksresultaten geven inzicht in de naambekendheid en het huidige imago en dat zijn uitstekende graadmeters voor het merkenbeleid van zo’n organisatie.
Kwaliteit gecombineerd met vriendelijkheid
Reynaers’ imagoscore bij architecten op de aspecten kwaliteit, goedkoop en vriendelijk ligt boven het marktgemiddelde. Bij aannemers geldt dit voor de aspecten kwaliteit, vriendelijk en duurzaam. Van der Looij: ‘’we onderscheiden ons beslist op de genoemde aspecten. Persoonlijk vind ik het geweldig dat kwaliteit en vriendelijkheid zo goed scoren. Bij Reynaers realiseren we ons niet altijd dat we op een unieke manier samen werken met onze partners en relaties. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie en samenwerking voor de lange termijn. Daarbij stellen wij de kennis en kunde van onze medewerkers beschikbaar om te komen tot de beste oplossing voor een project. Dat uit zich in veel persoonlijke contacten, de genoemde vriendelijkheid en kwaliteit en uiteindelijk in langdurige samenwerking want daar streven we naar.’’
Laatste nieuws
- 14-05-2025 16:59 Willemijn Jansen partner bij AIM Advocaten
- 14-05-2025 15:48 Cero Invest koopt kantoorgebouw van Quan Investments en Harbert Management Corporation
- 14-05-2025 15:05 Neprom en OBA vragen gemeente Almere om Programma kostenverhaal te heroverwegen
- 14-05-2025 11:38 Nieuwe ceo voor Edge, Coen van Oostrom wordt executive chair
- 14-05-2025 11:33 Woonzorg Nederland wil ontwikkelproces versnellen met raamovereenkomst
- 14-05-2025 11:00 Twee stemmen te weinig om huurwoningen in box 2 onder te brengen
- 14-05-2025 10:59 Bestemmingsplan voor 635 woningen in Nijmegen mag doorgaan
- 14-05-2025 10:47 Na 'tergend traag verlopen vergunningprocedures' laten Rochdale en Stadgenoot 310 woningen bouwen
- 14-05-2025 10:21 Aurora herrijst: van Amsterdams icoon tot duurzaam monument
- 14-05-2025 09:46 Aantal vergunningen voor tijdelijke woningen bijna verdubbeld in een jaar tijd
- 14-05-2025 09:17 Wayland Real Estate ontwikkelt 28 businessunits in Waddinxveen
- 14-05-2025 08:59 UWV huurt 38.000 m2 in Amsterdam
- 14-05-2025 08:47 M&G koopt The Rock met 296 woningen in Den Haag
- 14-05-2025 08:43 Conijn en Bobbe: ‘Conclusies EIB niet gebaseerd op feiten, corporaties verliezen verdienmodel’
- 14-05-2025 08:34 Tauphe verlengt huurcontract in Piazza Center Eindhoven
- 13-05-2025 16:26 Consultant huurt kantoorruimte in The Lobby in Rijswijk
- 13-05-2025 16:16 De Alliantie en ViaData bundelen krachten voor persoonlijker en efficiënter dagelijks onderhoud
- 13-05-2025 15:45 Bomont huurt winkelruimte aan Vredenburg in Utrecht
- 13-05-2025 15:39 Ook provincie Drenthe roept Rijk op om huurbevriezing terug te draaien
- 13-05-2025 15:37 Union Street verhuurt 2.500 m2 kantoorruimte in Arnhem
- 13-05-2025 13:46 Portefeuille Vastned opgewaardeerd
- 13-05-2025 13:11 Leasemaatschappij laat nieuwe hub in Veghel realiseren
- 13-05-2025 12:25 Sagax koopt cleantechcampus in Hengelo voor tientallen miljoenen
- 13-05-2025 11:17 Amsterdam drie plekken gestegen op lijst van duurste wereldsteden om te bouwen
- 13-05-2025 11:13 Arnhem stelt vergunning verplicht voor verhuur aan arbeidsmigranten
- 13-05-2025 10:26 Oud-Blokker-eigenaar wil door met Miniso via nieuw bedrijf
Reacties
Om te kunnen reageren moet u zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.