Innovaties houden winstmarge Waal boven de 10%

De innovatieve Vlaardingse bouwer Waal heeft over 2012 een omzet gehaald van €82,3 miljoen en een resultaat van €8,4 miljoen bij een solvabiliteit van 38%. Daarmee is het afgelopen jaar positief afgesloten na het topjaar 2011 toen nog een omzet van €100 miljoen werd behaald.

Johan Krijgsman, mede-directeur van Waal (foto): “Na het topjaar 2011 waarin een productieomzet van meer dan €100 miljoen werd gemaakt en een brutowinst van 11,5% is na jaren van forse groei de omzet in 2012 gestabiliseerd en in juiste verhouding gekomen met de organisatiecapaciteit. De ingezette strategie werpt zijn vruchten af en wordt verder doorgevoerd.  Waal realiseert doorbraken door maatwerk te creëren samen met  de eindgebruiker en tegelijkertijd de integrale kostprijs te verlagen door industrieel te ontwerpen en te produceren met een vaste keten van maakpartners.”

Waal richt zich op nieuwbouw van woningen voor diverse doelgroepen en maatschappelijk vastgoed om zorgen, leren, werken en ontmoeten te faciliteren. Met de concepten leefiD en maakiQ geeft Waal invulling aan waardecreatie voor haar opdrachtgevers en aan keteninnovatie en  duurzame continuïteit. De aandacht ligt bij het genereren van afzet door verbinding met de eindgebruiker, een hogere kwaliteit, meer flexibiliteit en aanpasbaarheid en een kortere ontwikkel- en bouwtijd. Dit alles tegen lagere kosten in de gehele levenscyclus van het gebouw. 

Ook voor 2013 positief resultaat verwacht

De directie van Waal, bestaande uit Krijgsman en Ebert van der Wal, is ervan overtuigd dat het in moeilijke marktomstandigheden op ondernemerschap aankomt.  Er is nog genoeg ruimte om uit te blinken in wat je doet en daarvoor beloond te worden. Waal werkt in alle samenwerkingsvormen en is in alle contractvormen concurrerend. Door organisatorische innovaties is Waal dermate effectief en efficiënt dat er niet onder kostprijs werk aangenomen hoeft te worden.

Waal voorziet in 2013 een omzet in lijn met de omzet van 2012 en verwacht wederom een positief resultaat. De directie ziet uit naar meer innovatie en samenwerking in de keten. Het voortdurend bezig zijn met vernieuwing en het zoeken naar betere business- en verdienmodellen geeft veel energie en voldoening. De cultuur van continu verbeteren zit diepgeworteld in de organisatie van Waal waardoor meer klantwaarde wordt gerealiseerd.



Reacties


Laatste nieuws