Column CEO Desso over internationaal zakendoen op MIPIM 2013

Meer dan ooit biedt internationaal zakendoen perspectief. Veel Europese en Aziatische landen hebben nog steeds volop behoefte aan hoogwaardige producten en diensten uit landen als Nederland. Om deze reden zijn we als Desso een fervente aanhanger van netwerkbijeenkomsten als MIPIM die deze week weer gehouden wordt. Dit jaar zullen er weer meer dan 20.000 bezoekers uit diverse landen voet aan de grond zetten in Cannes.

Elke keer zien wij de inspiratie die kan uitgaan van een kruisbestuiving op een dergelijk platform. Begin 2013 hebben wij op het World Economic Forum ook weer ervaren hoe effectief het voor je business kan zijn om je met tientallen partijen uit diverse landen in korte tijd te kunnen onderhouden. Het kan Nederlandse organisaties zeker nieuwe kansen bieden.

Toch is het hiervoor van groot belang dat we ons – en dat zeg ik als echte marketeer- beter verkopen in het buitenland. Nog te vaak zijn Nederlandse bedrijven te bescheiden. Weliswaar hebben ze hun producten en dienstverlening vaak prima op orde, maar de boodschap moet ook verteld en gezien worden. Het aandeel export in het vaderlandse BNP kan (en moet) nog veel verder omhoog. Nederlanders zijn van oorsprong internationale handelsmensen, daar is onze economie immers mee groot geworden. We leunen echter nog te vaak achterover en denken dat de markten zelf wel onze producten zullen vinden. Maar onvoldoende betrokken of geïnformeerde klanten kiezen vaker voor producten van prijsvechters. En juist dit is een segment waarin de Nederlandse economie niet uitblinkt. Wij moeten het hebben van kwaliteit en innovaties.

Ook voor Desso is innovatie ‘key’. ‘Innovatie’ is voor ons gelijk aan het creëren van milieuvriendelijke vloerproducten die een voortreffelijke meerwaarde bieden qua design en functionaliteit en zo een bijdrage leveren aan de gezondheid en het welzijn van mensen. Wellicht een visie die je in eerste instantie niet verwacht van een tapijtfabrikant, echter totaal logisch wanneer je je bedenkt dat we gemiddeld 90% van onze tijd binnenshuis doorbrengen. Desso beschouwt het dan ook als haar verantwoordelijkheid om producten te ontwikkelen die bijdragen aan een gezondere leef- en werkomgeving. Wij willen onze klanten verzekeren dat we voor hen uiteindelijk meer waarde leveren dan kosten.

MIPIM biedt ons de kans om de noodzaak van een gezond binnenklimaat op een internationale schaal aan te kaarten. Een urgente bewustwording waarvoor Desso baanbrekende oplossingen heeft ontwikkeld.

Wij hopen u te zien op MIPIM en u te mogen overtuigen van de toegevoegde waarde van onze producten voor uw uiteenlopende vraagstukken ten aanzien van het binnenklimaat in uw vastgoed.

Wij verwelkomen u graag op onze stand (9.20 op niveau -1 van het Palais des Festivals).


Alexander Collot d’Escury is CEO van Desso

www.desso.com

www.twitter.com/dessogroup



Reacties


Laatste nieuws