Masterclass duurzaamheid en vastgoedmarketing

In een reeks masterclasses die door de Transitieformule georganiseerd gaan worden, hierbij de eerste sessie over de waarde van duurzaamheid in vastgoedmarketing. De Transitieformule is een samenwerkingsverband tussen Architectenbureau Paul de Ruiter, Arup, BBN, Bureau Van Miert en Fakton.

Samenvatting
Duurzaamheid inzetten als marketinginstrument kan alleen als je waar kunt maken wat je belooft. Windowdressing is er genoeg maar gebruikers prikken hier doorheen en hun ambities rijken verder. Ook zien we dat vastgoedeigenaren al veel duurzame maatregelen treffen, maar dit zelf al zo logisch vinden dat in de communicatie over het gebouw hierover niets meer terug te vinden is. In deze masterclass krijg je inzicht in drijfveren van gebruikers en leer je gebouwen hierop strategisch af te stemmen en maatregelen communiceerbaar te maken. Het boek Gebouwen Bewegen is leidraad in deze sessie.


Doelgroep
Deze masterclass is speciaal ontwikkeld voor iedereen die strategische keuzes rond het verbeteren en/of renoveren van vastgoed maakt en daarover met de markt moet communiceren:

  • Beleggers
  • Fondsmanagers
  • Ontwikkelaars
  • Makelaars

Leerdoelen

  • Inzicht in maatschappelijke duurzaamheidstrends
  • Inzicht in de werking van intelligente, en daarmee duurzame gebouwen, uit oogpunt van de gebruiker
  • Instrumenten die helpen bij het bepalen van de renovatiestrategie
  • Methoden je kunt hanteren bij de marketing, positionering en branding van gebouwen

Docenten

Waar en wanneer

Locatie: Valschermkade 36D Amsterdam (kantoor Architectenbureau Paul de Ruiter)

Datum: donderdag 18 april 2013

Tijd: van 13.00 uur tot 17.30 uur

Kosten
€ 75 ex. BTW per deelnemer

INSCHRIJVEN:
Stuur een mail naar info@vastgoedjournaal.nl met als onderwerp TRANSITIEFORMULE. Graag uw adresgegevens in de mail vermelden.

 



Reacties


Laatste nieuws