Regiewet aangenomen na debat Eerste Kamer: ‘Regie mag geen synoniem worden voor vertraging’

Regiewet aangenomen na debat Eerste Kamer: ‘Regie mag geen synoniem worden voor vertraging’

De Regiewet is erdoor, maar het debat in de Eerste Kamer maakte vooral duidelijk hoeveel spanning er onder die ene term schuilgaat. VJ deed verslag van het debat: het Rijk krijgt meer grip op woningbouw, betaalbaarheid en urgentie, maar senatoren waarschuwden dinsdagavond dat extra sturing alleen iets waard is als die niet verzandt in nieuwe procedures, regionale onderhandelingstafels en bestuurlijke vertraging. ‘We hebben bouwvakkers nodig, geen regisseurs.’ 

Verder lezen?

U kunt het artikel niet volledig lezen omdat u nog niet bent ingelogd. Log in of word abonnee van Vastgoedjournaal.nl. U en uw collega's krijgen toegang tot al het nieuws, interviews en achtergronden. Uw onderneming zal tevens elke werkdag de populaire nieuwsbrief ontvangen.

Abonnement afsluitenInloggen

Of wilt u dagelijks onze gratis nieuwsbrief ontvangen? Klik dan op deze link.



Reacties


Laatste nieuws