Tulp Group: 'Onze kennis, expertise én transparantie zijn doorslaggevend bij klanten en adviseurs'

De Tulp Group ontwikkelde zich binnen een jaar of vijf van één merk met één product tot een multi-label en multi-service leenplatform. Een ondernemende club dus, die zowel haar klanten als haar adviseurs en investeerders koestert. Als er kansen zijn met een haalbare businesscase, dan grijpt ze deze. In dit artikel spreken Martijn Couwenberg, manager marketing & sales van Tulp Group en met Michel Nagtegaal, één van de directieleden van Tulp Group, waar hij zich vooral bezighoudt met operations, hier verder over.

Michel Nagtegaal schetst om te beginnen een stukje geschiedenis van De Nederlandse, waarbij hij met name nader ingaat op het waarom van de oprichting: 'We zijn in 2019 met De Nederlandse gestart, als een merk van Tulp, dat in 2015 begon als Tulp Hypotheken, maar dat inmiddels is uitgegroeid tot de Tulp Group, een multi-label en multi-service leenplatform. Met De Nederlandse richten we ons specifiek op de buy-to-let markt, op de professionele belegger. Wij zagen dat er veel vraag was op dat gebied en vonden dat die markt werd gekenmerkt door ondoorzichtigheid. Er waren verschillende aanbieders, maar niemand wist precies waar die merken voor stonden en wat ze wel of niet accepteerden. Wij zagen dus een mooie kans, met de ervaring die we hadden opgedaan met Tulp Hypotheken, om daar meer transparantie in aan te brengen en het intermediair te voorzien van een acceptatiegids waar hij zich aan vast kon houden. Zodat duidelijk was aan welke voorwaarden moest worden voldaan en we een voorspelbaar proces creëerden.'

Lees verder

 



Reacties


Laatste nieuws