ParkBee gaat door strategische samenwerking 130 Belgische parkeergarages faciliteren

Parkeerplatform ParkBee kondigt een strategische samenwerking aan met het Belgische BePark, de digitale exploitant van parkeergarages in België en Frankrijk. De aansluiting van parkeergarages en -terreinen van BePark op het digitale technologieplatform van ParkBee, zorgt voor hogere bezettingsgraden van parkeerfaciliteiten en een sterke propositie voor parkeerders. Voor eigenaren biedt het mogelijkheden hun rendement te verhogen met variabele inkomstenstromen.

Automobilisten krijgen in hun vertrouwde parkeerapp, een overzicht van beschikbare parkeerplekken in de buurt van hun reisdoel en kunnen, via hun eigen app, desgewenst een plek reserveren, waar nodig slagbomen openen en ook afrekenen.

Complementair
BePark heeft de afgelopen jaren met een sterke digitale strategie bewezen de bezettingsgraad van parkeerlocaties te optimaliseren voor eigenaren en beleggers door parkeerfaciliteiten open te stellen voor het grote publiek met abonnementsdiensten. De samenwerking met ParkBee is een volgende stap in de commerciële strategie om leegstand van parkeergarages en -terreinen verder te optimaliseren. Enerzijds vanwege het grote bereik van ParkBee onder partners in parkeren en mobiliteit zoals Parkmobile, Yellowbrick, en Google Maps en anderzijds door het grote bereik onder parkeer-reserveerplatformen inclusief het eigen ParkBee.com-platform.

Jian Jiang, CEO van ParkBee: 'De strategische samenwerking met BePark is een win-win-win. Eigenaren kunnen het rendement van hun investering fors verhogen met een reguliere inkomstenstroom uit de abonnementen via BePark en variabele inkomsten via ParkBee. Automobilisten kunnen hun voordeel doen met een groter aanbod van parkeerlocaties die per minuut te boeken en vooraf te reserveren zijn. En tot slot winnen steden er enorm bij. Ons gezamenlijke parkeerplatform zorgt ervoor dat er steeds meer autovrije wijken en buurten komen omdat auto’s er niet meer in de straat maar in dichtbijgelegen parkeergarages geparkeerd staan. In bestaande gebouwen is namelijk gedurende een etmaal volop plaats beschikbaar voor auto’s en andere vormen van mobiliteit.'

Naar 130 in 6 maanden
Het digitale parkeermanagement van BePark en ParkBee wordt de komende maanden gefaseerd uitgerold. Afgelopen week is gestart met het parkeermanagement van de eerste parkeerlocaties in Brussel. In juni 2023 willen beide partners in totaal 130 parkeergarages verspreid over België operationeel hebben.

Julien Vandeleene, founder en CEO BePark: 'De op abonnementen gebaseerde aanpak van BePark en de digitale strategie van ParkBee zijn een verdere concretisering van onze visie op de toekomst van parkeren. Het concretiseert de kansen voor een beter rendement van het vastgoed, het biedt kansen voor uitbreiding van onze dienstverlening met bijvoorbeeld kort parkeren, reserveren en bijvoorbeeld ook eenvoudig afrekenen. En we zorgen ervoor dat de beperkt beschikbare ruimte in de stad ten goede komt aan andere functies zoals wonen, werken, winkelen, fietsen, spelen of wandelen.'

Cobrace
Belgische wetgeving - Cobrace - heeft tot doel het aantal beschikbare straatparkeerplaatsen in en om kantoorgebouwen te beperken. Als gevolg hiervan hebben kantoorbeleggers te maken gekregen met stijgende belastingen voor hun parkeerfaciliteiten terwijl de parkeergarages steeds vaker leegstaan als gevolg van hybride werken. De combinatie van BePark en ParkBee biedt eigenaren additionele, reguliere inkomsten uit abonnementen en een aanvullende variabele inkomstenstroom met de kortetermijnparkeeroplossingen van ParkBee. Om de exploitatie van parkeerfaciliteiten voor eigenaren te vergemakkelijken, blijft BePark aanspreekpunt voor eigenaren/investeerders van parkeervastgoed.



Reacties


Laatste nieuws