Space at your service: de lancering van het nieuwe HNK

Vandaag wordt NSI’s flexibele kantorenconcept HNK opnieuw gelanceerd. Een nieuw merk, een nieuwe uitstraling én binnenkort ook nieuwe locaties. CEO Bernd Stahli en Head of Customer Excellence Robert Sparreboom vertellen over de transitie die is ingezet en hoe alles begint en eindigt bij de wens van de klant.  

‘HNK zet vandaag een enorme stap vooruit’. Bernd Stahli is er blij mee. Nog één keer wil hij vertellen over het startpunt van het flexibele kantorenconcept dat nu ruim 10 jaar bestaat. ‘In die tijd was HNK vooral de oplossing voor leegstand in bepaalde gebouwen. En dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Wij moeten de oplossing zijn voor het probleem van onze klant. De klant moet niet de oplossing zijn voor ons probleem,’ legt hij uit. ‘Daarom zijn we in de transformatie van HNK ook gestart bij de klant. We hebben met hen uitgebreide gesprekken gevoerd over de veranderende wereld, de uitdagingen waar zij tegenaan lopen en bekeken hoe wij hen het beste kunnen helpen.’

Andersom denken
Daarvoor zijn onder meer uitgebreide customer journeys in kaart gebracht, waarin per type klant is uitgewerkt wat hij nodig heeft en welke ervaring geboden moet worden. ‘Een methode die je in veel andere sectoren al terug ziet komen,’ vertelt Robert Sparreboom. ‘We hebben hiervoor ‘andersom’ gedacht, door te starten met de gewenste klantervaring, en terug te werken naar concepten en oplossingen.’ Dat schept helderheid en legt een duidelijke basis om op door te gaan.

Door die inzichten heeft het HNK merk onder meer een nieuwe uitstraling en logo gekregen. Robert vertelt: ‘Het sluit nu veel beter aan bij ons karakter: persoonlijk, toegankelijk en zeker niet schreeuwerig. Wij hoeven als HNK niet direct op de voorgrond te staan. We stellen ons liever ondersteunend op om onze huurder zo goed mogelijk te helpen.’

Bijzondere positie als eigenaar én operator
Op basis van die veranderende behoeftes van de klant is het pallet aan kantooroplossingen langs de meetlat gelegd. Zo biedt HNK een range aan producten: van flexibel te huren ruimtes van 50 m² tot volledig ingerichte kantoorvloeren voor meer dan 250 medewerkers, en van een meeting room voor twee uur tot een privé kantoor voor een dag. ‘Iedere klant is anders en daarom moeten we tailor-made oplossingen kunnen bieden. Dat noemen we ook wel: space at your service.’

En zo’n proces betekent soms ook erkennen dat anderen bepaalde dingen beter kunnen. Robert: ‘Als vastgoedeigenaar en operator kun je niet álles zelf doen. Het is de kunst om de juiste partners om je heen te verzamelen die je propositie en aanbod versterken. Zo werken we samen met NORNORM voor circulair meubilair en hebben we samen met Vermaat een eigen F&B concept, The Social, ontwikkeld.’

De bijzondere positie van HNK, als eigenaar en operator van de gebouwen, levert meerdere voordelen op voor huurders. ‘We kunnen meer beloven dan een gemiddelde flex-operator, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid en flexibiliteit,’ zegt Bernd. ‘Waar het vroeger ging om locatie, locatie, locatie gaat het nu veel meer om locatie, duurzaamheid en services. HNK kan als een van de weinige flex-operators dit totaal pakket bieden.’

Een werkomgeving die voelt als je favoriete hotellobby
Er komen ook nieuwe locaties bij. In 2023 openen HNK Amsterdam Sloterdijk en HNK Rotterdam Alexander hun deuren, beide met een nieuw interieurconcept dat aansluit bij het nieuwe merk. Ook de allereerste HNK locatie, HNK Rotterdam Scheepvaartkwartier, wordt volledig verbouwd in nieuwe stijl. Op al deze locaties worden extra faciliteiten toegevoegd die de verschillende manieren van werk faciliteren én stimuleren, zoals co-working zones, een bibliotheek, een podcast studio, nieuwe bijzondere meeting rooms en uitgebreide restaurants. Robert licht toe: ‘We willen graag dat het aanvoelt als je favoriete hotellobby. Daarom hebben we gewerkt met twee top-architecten die veel ervaring hebben in de hotel- en lifestyle wereld: TANK en HD-VK. Daarnaast is er een grote focus op hospitality en het bieden van ultieme service en gemak. ’

Supporters
Die service valt of staat met het aantrekken en behouden van het juiste team. Daarom kiest HNK er bewust voor om medewerkers in dienst te nemen en zo te bouwen aan een vast team dat continu wordt getraind in het overbrengen van de juiste beleving. ‘We weten hoe essentieel mensen zijn voor een goede klantervaring. Het is belangrijk dat huurders zich echt welkom voelen. We hebben ervoor gekozen om iedereen die bij HNK werkt supporters te noemen: een term met dubbele lading. Enerzijds het letterlijk ondersteunen en helpen van huurders waar ze kunnen en anderzijds met een figuurlijk spandoek langs de lijn staan om hen aan te moedigen,’ vertelt Robert.

Is HNK nu af? Bernd lacht: ‘Het is nooit af. Het blijft een ongoing process van testen, meten en weer doorontwikkelen. We bevinden ons in een veranderende wereld en blijven daardoor continu kijken naar nieuwe ontwikkelingen om relevant te blijven. Wel hebben we nu het startsein gegeven aan de transitie van HNK, en een antwoord gevormd op de vraag: ‘Hoe ziet het kantoor van de toekomst eruit?’. Alle elementen die we daarin terug zien komen, hebben we gebundeld in de podcastserie Het Nieuwe Kantoor, waarin Nynke de Jong in gesprek gaat met verschillende experts over onderwerpen als geur, muziek en wayfinding. Dus als je antwoord wilt krijgen op die essentiële vraag, dan moet je natuurlijk gaan luisteren!’

Lees meer over het nieuwe HNK op www.hnk.nl of luister naar de podcast Het Nieuwe Kantoor op Spotify en Apple Podcasts.



Reacties


Laatste nieuws